3394
Sök

Dagsresa till Tyskland för att handla "flytande vätska"

71 Inlägg
10 september 2010
Hyr en lastbil (typ Volvo FH16 mm.) me tillhörande trailer, åk och plocka allt du vill ha, sen åker du hem smile

4 506 Inlägg
13 september 2010
Tänkte dra te portgarden snart, Men det går inte att komma under 1000kr för biljetten eller?
Finns det inga konkurrerande båtar?

Såg btw att Bodershop har något erbjudande vad det gäller att ta med sig släpkärra:
http://www.border-shop.dk/da-dk/planlae … rence.aspx
Det verkar dock inte vara till någon större nytta då det bara täcker ena färjan?

Rätt eller fel?? Snabba och seriösa svar uppskattas.
//W

Kan du andas kan du dö.

1 311 Inlägg
13 september 2010
_Wallis_ skrev:
Tänkte dra te portgarden snart, Men det går inte att komma under 1000kr för biljetten eller?

Såg btw att Bodershop har något erbjudande vad det gäller att ta med sig släpkärra:
Det verkar dock inte vara till någon större nytta då det bara täcker ena färjan?

//W

bussresa från gbg smile jag har åkt med bussresa smile

4 506 Inlägg
13 september 2010
Mjo men det är nog svårt att få med den mängden jag har tänkt att inhandla på bussen smile

Kan du andas kan du dö.

Muttley
13 september 2010
_Wallis_ skrev:

//W

Om du åker via hbg så är de ju scandlines som gäller har jag för mig. sen rödby puttgarden. Billigast alternativ utan släp vad jag vet.

4 506 Inlägg
13 september 2010
Okok då hamlar man på 1010:- för T&RT, Men jag måste nog ha släp, Dels för vikten i sig.
Och dels för att jag väger 110kg, och inräknad vikt på förare gäller väll bara upp till 70kg tyckte jag att jag läste.

Åker då eventuellt min polare med så är det 105kg till där tongue haha Det finns inga dvärgar att hyra? wink
Senast redigerat av _Wallis_ (13 september 2010)

Kan du andas kan du dö.

Muttley
13 september 2010
Glansen skrev:
bussen e skit bra  smile

Om man ska ta med lite hem.  60 kilo är väl vad de flesta bussbolag godkänner. knappt nått ju.

1 311 Inlägg
14 september 2010
tkd_rille skrev:
Glansen skrev:
bussen e skit bra  smile

Om man ska ta med lite hem.  60 kilo är väl vad de flesta bussbolag godkänner. knappt nått ju.

jag kan ta 300 kg

Muttley
14 september 2010
Glansen skrev:
tkd_rille skrev:
Glansen skrev:
bussen e skit bra  smile

jag kan ta 300 kg

Hur menar du med buss? åker du med en turistbuss eller har du minibuss ? fatta inte riktigt.

Men på turistbussar får oftast ta med 60-70 kilo.

1 311 Inlägg
14 september 2010
tkd_rille skrev:
Glansen skrev:
tkd_rille skrev:

jag kan ta 300 kg

Hur menar du med buss? åker du med en turistbuss eller har du minibuss ? fatta inte riktigt.

Jag åker med buss från gbg å dom får ta med 300 kg för 600 kr

100 kg = 12 lock

18 Inlägg
14 september 2010
När jag har varit i tyskland och handlat så håller jag koll på vikten för det är inte billigt att bli tagen med överlast, och blir man tagen så blir ditt billigare att gå till systemt tongue
Och även om man skulle få ta med 300kg på bussen så kommer man ju inte långt på de, tror jag hade med mig ca 1,5 pall hem sist.

Muttley
14 september 2010
Glansen skrev:
tkd_rille skrev:
Glansen skrev:

jag kan ta 300 kg

100 kg = 12 lock

De är en hel del. Men 58 manna buss med 300 kilo per man låter lite väl. Men jag vet ju inte vad de är tillåtet riktigt att lasta på buss med släp ?

Mja knappast att de får lasta 58 pers med 300 kilo per st, typ bara 17400 kg i sprit.
De hade nog fan räckt ett bra tag smile

71 Inlägg
15 september 2010
tkd_rille skrev:
Glansen skrev:
tkd_rille skrev:

100 kg = 12 lock

De är en hel del. Men 58 manna buss med 300 kilo per man låter lite väl. Men jag vet ju inte vad de är tillåtet riktigt att lasta på buss med släp ?

Mja knappast att de får lasta 58 pers med 300 kilo per st, typ bara 17400 kg i sprit.

En helg eller två ungefär smile lol

Ointresserad.
936 Inlägg
15 september 2010
"Flytande vätska". Ja, det kan ju va bra...

Teabag appreciation club.

Muttley
15 september 2010
Nossystem skrev:
tkd_rille skrev:
Glansen skrev:

100 kg = 12 lock

smile inbjuder hela garaget då eller ?

Muttley
15 september 2010
Glansen skrev:
vem har sagt att dom åker 58 pers i bussen ´? wink

haha de är bara vad jag tar för givet smile ofta brukar man åka stora turistbussar annars lönar de sig ju väl knappt för bussfirman=).

Buss räknas från 9 och upp smile. Vad snackar du för buss då ?

1 311 Inlägg
15 september 2010
tkd_rille skrev:
Glansen skrev:
vem har sagt att dom åker 58 pers i bussen ´? wink

haha de är bara vad jag tar för givet smile ofta brukar man åka stora turistbussar annars lönar de sig ju väl knappt för bussfirman=).

Buss räknas från 9 och upp smile. Vad snackar du för buss då ?

vi var nog 20 pers

71 Inlägg
15 september 2010
tkd_rille skrev:
Nossystem skrev:
tkd_rille skrev:

smile inbjuder hela garaget då eller ?

Nja, inte hela, e inte direkt kompis me alla hära smile lol

Sök