4967
Sök

Köpråd civic type r 2004

25 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
#1
Hejsan, var precis och kollade på en civic type r med 105xx mil på mätaren. Och tyckte vissa saker kändes lite konstiga.

1. Kopplingen var lite hård och väldigt kort, altså att man bara tryckte ner den ca 5-10 cm innan man träffa mattan. Den gnisslade även lite, typ plastgnissel?...

2. Någon typ av vibration bak vid låga varvtal? Nån aning om vad det kan vara? typ ett ljud som: zzzzzzzzz ungefär som en lös reggplåt eller dyligt.

3. Styrningen var väldigt känslig, så fort vägen lutar åt ett håll måste man hålla imot åt det andra med ratten, altså kanske fel med styrleder eller något?

Sjävklart är den ganska bullrig och studsig i sin karraktär men blev lite fundersam.


MVH

25 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
#2
Ingen som kan hjälpa med några tips?

1 567 Inlägg
11 september 2010
#3
Kan inte så mycket om Hondor men punkt 3 kan ju bara vara så att den spårar vilket är normalt med breda däck

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Najsumaracer
11 Inlägg
11 september 2010
#4
Jag äger en ctr -04 som gått 8000 mil. Har inte varit något som helst problem med den och jag känner inte heller igen något av dina fenomen. Du borde nog kolla upp det, för det är sjukt roliga bilar i övrigt! smile
Kan inte så mycket om Hondor men punkt 3 kan ju bara vara så att den spårar vilket är normalt med breda däck

Och ja, är vägen dålig får du hålla emot lite i ratten med breda däck wink
Senast redigerat av Hampee (11 september 2010)

11 september 2010
#5
Kopplingen är rätt normalt i Ep3 att den gnislar/knakar lite men det är bara kopplingscylindern som brukar vara kass, kostar typ 2500 kr att byta, Skakandet? Är det annat avgas på bilen påverkar det sjukt mycket och kan göra att regplåten kan skaka lite.


25 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
#6
Okej, kopplingscylindern altså. Är den viktigt att byta den? Det gnisslar inte så värst mkt bara ibland. Det som är att kopplingen känns lite trög och kort, har det att göra med kopplingscylindern också?

301 Inlägg
11 september 2010
#7
maackaan skrev:
Hejsan, var precis och kollade på en civic type r med 105xx mil på mätaren. Och tyckte vissa saker kändes lite konstiga.

1. Kopplingen var lite hård och väldigt kort, altså att man bara tryckte ner den ca 5-10 cm innan man träffa mattan. Den gnisslade även lite, typ plastgnissel?...

2. Någon typ av vibration bak vid låga varvtal? Nån aning om vad det kan vara? typ ett ljud som: zzzzzzzzz ungefär som en lös reggplåt eller dyligt.

3. Styrningen var väldigt känslig, så fort vägen lutar åt ett håll måste man hålla imot åt det andra med ratten, altså kanske fel med styrleder eller något?

Sjävklart är den ganska bullrig och studsig i sin karraktär men blev lite fundersam.


MVH

1. Att det gnisslar lite från kopplingen det gör det ofta men brukar räcka med att smörja ordentligt..
2. Det var inte så att avgassystemet låg imot å vibrerade, hade det problemet när det vred sej ( ej original system då )
3. Dom är väldigt spår känsliga..


807 Inlägg
11 september 2010
#8
maackaan skrev:
Hejsan, var precis och kollade på en civic type r med 105xx mil på mätaren. Och tyckte vissa saker kändes lite konstiga.

1. Kopplingen var lite hård och väldigt kort, altså att man bara tryckte ner den ca 5-10 cm innan man träffa mattan. Den gnisslade även lite, typ plastgnissel?...

2. Någon typ av vibration bak vid låga varvtal? Nån aning om vad det kan vara? typ ett ljud som: zzzzzzzzz ungefär som en lös reggplåt eller dyligt.

3. Styrningen var väldigt känslig, så fort vägen lutar åt ett håll måste man hålla imot åt det andra med ratten, altså kanske fel med styrleder eller något?

Sjävklart är den ganska bullrig och studsig i sin karraktär men blev lite fundersam.


MVH

1. inget problem, dock lite störande i början men man vänjer sig...
2. eftermarknadssystem? Sitter all plast i skuffen ordentligt?
3. Vad är det för däck/fälg på den? Den blir känslig som attans om du går över 17". Jag hade 17" på min, maxsänkt med coilovers o det spårade inget...

I'd rather die like a man, than live like a coward

25 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
#9
Vad är det man ska smörja för något? Vilken del på kopplingen?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
11 september 2010
#10
Varför inte åka och prova flera andra istället å se om de ska vara så?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

25 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
#11
Joo det är klart, men jag hittar ingen i göteborgstrakten.

301 Inlägg
11 september 2010
#12
maackaan skrev:
Vad är det man ska smörja för något? Vilken del på kopplingen?

Kolla på honda klubben...
Kan inte beskriva det så bra..



Sök