DuelBall skrev:
Nitrometanskada skrev:
Jag är bagare/konditor. Och när jag utbildade mig på Livsmedelsprogrammet så läste vi mycket om kost och hälsa. Vi kom fram till att bantningsmetoder som GI och allt vad det kallas nästan uteslutande leder till viktpendling(JoJo-bantning),
det enda som håller i längden är att brya sina vanor och lägga om sina kost- och motionsvanor. Jobba på alla ni som försöker gå ner/hålla vikten! Ni kommer tacka er själva när ni blir gamla! Och absolut regel nummer ett!! DRICK INTE ENERGIDRYCK! Det är pure skit för din kropp. Sämre skit att hälla i sig finns knappt. Energidryck är = socker, kemikalier och koffein.
Jag har tur som begåvats med högämnesomsättning, ligger stabilt på mina 92-93 kilo och 190 centimeter.
Mvh
Stämmer bra, jag har själv gått ned ifrån 89 till 81 kg (~192 cm lång) sedan i augusti, enbart genom att lägga om mina vanor. Slutade helt med godsaker, samt började träna mer eller mindre varje dag.
Den kan tyckas jobbigt, men det är väldigt lätt att fortsätta när man väl kommit igång. Mycket enklare än att bara "dra ned" på godsakerna samt att träna ett par gånger i veckan.
Någon större minskning i muskelmassan har jag inte märkt av, däremot i fettmassan.
Snipercat: Lycka till med din fortsatta viktnedgång!
81kg vid 192cm är inte mycket, jag är 197cm lång och väger 92 och skulle gärna se att jag går upp minst 5kg till.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.