3145
Sök

Bilen blödrar vid acceleration!

125 Inlägg
2 juli 2006
Trådstartare
#1
Ja som rubriken lyder så blödrar bilen vid acceleration samt är ganska trög att gå upp i varv. Vill lixom "ta imot" om man säjjer så. Någon som vet vad det kan bero på? Bilen är en VW Golf GTi 8V årsmodell 96.

If it aint rubbing, it aint dubbing:)

Scania arbetare
364 Inlägg
2 juli 2006
#2
Häll i lite stp när du har tankat.. min saab gjorde samma sak så jag började köra med stp injection cleaner.. och det funkar skit bra.... Har golfen gått långt?

Audiholic!

BMW Power
2 362 Inlägg
3 juli 2006
#3
Haha ganska kul, just detta som jag har problem med. Har hällt i STP och om detta nu inte hjälper för dig så måste du kolla till lite andra saker. T.ex tändning, soppapump och filter etc.

Men det jag har är jävligt konstigt. Ibland funkar bilen utmärkt, sedan kan det börja rycka som fan, och kan knappt köras hmm dör med andra ord. Som t.ex när jag åkte till Tullinge igår (1 Juli). Kom dit felfritt stängde av bilen och ställde oss i kö för att komma in. Startar igen efter 2-3 minuter, och börjar rycka och hela fadderuttan där. Jävligt pinsamt med andra ord hmm.

Vad är detta för fel(?) någon som vet innan man börjar kolla på det? ska kolla till Bränslepumpen, filter, tändning. Men om någon nu kanske vet på raka hand så skulle det vara ganska tacksamt smile

Mackeman, om problemet löser sig med STP så har det endast varit kondens/skit i tanken smile

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

1 752 Inlägg
3 juli 2006
#4
Händer det här blödrandet bara när den är "kall" eller? för jag har samma problem med min fast i lite lindrigare variant..tongue kommer inte ihåg va fan dom sa att det va men jag kan kolla upp det iaf!
*har oxå prövat Stp i min...haha hände inte ett skit!tongue den gick nästan bara sämre då:P

Mvh/Kalle
Senast redigerat av Kalle_Ponken (3 juli 2006)

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

BMW Power
2 362 Inlägg
3 juli 2006
#5
Kalle_Ponken skrev:
Händer det här blödrandet bara när den är "kall" eller? för jag har samma problem med min fast i lite lindrigare variant..tongue kommer inte ihåg va fan dom sa att det va men jag kan kolla upp det iaf!
*har oxå prövat Stp i min...haha hände inte ett skit!tongue den gick nästan bara sämre då:P

Mvh/Kalle

I vilka fall som helst så är blödrandet wink men hur ofta är "kallt" nu iofs tongue hehe.

Men STP hjälpte för mig ett tag, men det började värka först inom 5mil eller nåt hmm.
Men tror faktiskt det kan vara bränslepumpen eller filtret. Men pumpen är ganska ny ändå hmm
En säsong gammal. Men men man får kolla smile

BMW, bogsering med wire :/

272 Inlägg
3 juli 2006
#6
Min hade liknande problem, förövrigt fick jag det på Strandvägen i Sthlm efter Tullinge förra året det var måttligt pinsamt.. Från början så trodde jag den gick fett, dvs för mycket soppa. På sätt och vis så var det så då mina stift och kablar inte var "uptodate" så efter ett byta av dom och ett nytt fördelarlock så var problemet ur världen. BTW, det räcker om du åker på skroten och letar rätt på en GTI och kikar så att locket är hyffsat fräscht. Jag hittade ett i stortsett nytt på skroten här smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

125 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
#7
Ok.Tack för svaren. Angående hur långt bilen gått som någån undrade så är det snart 140000km på mätaren, och problemet blir värre när bilen är varm. SKall prova med injector cleaner och se om det hjälper. Sen blir det nya stift, rotor,fördelarlock samt kablar. Får hoppas på att det hjälper.

If it aint rubbing, it aint dubbing:)

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
5 juli 2006
#8
Mackeman skrev:
Ok.Tack för svaren. Angående hur långt bilen gått som någån undrade så är det snart 140000km på mätaren, och problemet blir värre när bilen är varm. SKall prova med injector cleaner och se om det hjälper. Sen blir det nya stift, rotor,fördelarlock samt kablar. Får hoppas på att det hjälper.

det kan ju vara luftmassemätaren, har haft problem me den på min goffe, bilen bluddrar å hackar vid accelration och tomgången försvinner helt,,, brukar funka om man kopplar ur och i den,, smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

125 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
#9
ok. jo har också haft funderingar kring den..men bilen har tomgång. iofs så inte jämn men ganska bra iaf.

If it aint rubbing, it aint dubbing:)

311 Inlägg
6 juli 2006
#10
FugitivE skrev:
Haha ganska kul, just detta som jag har problem med. Har hällt i STP och om detta nu inte hjälper för dig så måste du kolla till lite andra saker. T.ex tändning, soppapump och filter etc.

Men det jag har är jävligt konstigt. Ibland funkar bilen utmärkt, sedan kan det börja rycka som fan, och kan knappt köras hmm dör med andra ord. Som t.ex när jag åkte till Tullinge igår (1 Juli). Kom dit felfritt stängde av bilen och ställde oss i kö för att komma in. Startar igen efter 2-3 minuter, och börjar rycka och hela fadderuttan där. Jävligt pinsamt med andra ord hmm.

Vad är detta för fel(?) någon som vet innan man börjar kolla på det? ska kolla till Bränslepumpen, filter, tändning. Men om någon nu kanske vet på raka hand så skulle det vara ganska tacksamt smile

Mackeman, om problemet löser sig med STP så har det endast varit kondens/skit i tanken smile

Mvh Kevin

det låter som fördelaren .
har en polare som har exakt samma problem med sin ådi, och det är fördelaren .
Senast redigerat av Gladen (6 juli 2006)

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS


Sök