Köpte nyligen en bil dom stått ett bra tag med följd av att däcken var dåliga...
Nu till frågan de står inget om profilhöjd på själva däcket står bara 185 14C 100/102Q
Så mycket har jag fått fram att de är 185 14tum C-däck (till pickup, lätta lastbilar skåpbilar osv)
Men som sagt profilen är jag väldigt osäker på, när jag mätte på däcket fick jag den till just över 100 men finns ju inte några sådan däck att köpa största verkar ju vara 80 i profil ? Och vad betyder 100/102Q om de inte är profilen ?
vafan gå till någon däckfirma där du kan köpa däck och fråga de istället så säger de till dej direkt bara säg vilken bil oh årsmodel så gjorde jag på min iallfall jag viste vilka däck ja skulel ha men endå kollade jag upp det för skulel köpa nu vinter däck
Står det ingen profil så är det väl 82 vill jag minnas. Känns som att alla däcken i länken skulle funka...
Stämmer bra det!
Och ja, alla däcken som det länkas till funkar utmärkt! Dock bör du undvika Zeetex som är det värsta skitmärket som tillverkats! Iaf när det gäller personbilsdäck...
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Står det ingen profil så är det väl 82 vill jag minnas. Känns som att alla däcken i länken skulle funka...
Stämmer bra det!
Och ja, alla däcken som det länkas till funkar utmärkt! Dock bör du undvika Zeetex som är det värsta skitmärket som tillverkats! Iaf när det gäller personbilsdäck...
//Brådhis
när jag köpte skeva fälgar med zeetex däck från en bilhandlare söder om sthlm(känd) så påstod han att zeetex är minst lika bra som DUNLOP. måste jag berätta att han ljög? tro aldrig på en bilhandlare om det inte är ett etablerat företag!
www.dack.tk kan hjälpa dig lite med olika profiler.
Stämmer bra det!
//Brådhis
Okej tänkte ju faktiskt ta Zeetex för att dom fanns i lager och behöver ha däcken ganska snabbt. På vilket sätt är dom dåliga ? Kommer att använda bilen 80% med vinter däck och dom blir nog nokia hakkapellita.
Jämförde med ett vanligt 14" sommardäck med 80 i profil och de var inte ens nära i höjd därför blev jag lite fundersam...
Vad finns de annors för ställen att beställa däck hos därf man ser lagerstatus och kan betala med postförskott ? Hos Däckonline funkar de inte att betala med postförskott.
Stämmer bra det!
//Brådhis
Okej tänkte ju faktiskt ta Zeetex för att dom fanns i lager och behöver ha däcken ganska snabbt. På vilket sätt är dom dåliga ? Kommer att använda bilen 80% med vinter däck och dom blir nog nokia hakkapellita.
Jämförde med ett vanligt 14" sommardäck med 80 i profil och de var inte ens nära i höjd därför blev jag lite fundersam...
Vad finns de annors för ställen att beställa däck hos därf man ser lagerstatus och kan betala med postförskott ? Hos Däckonline funkar de inte att betala med postförskott.
Dom Zeetex jag har kört på har varit sjukt usla på våt vägbana och dessutom omöjliga att balansera helt 100%igt!
Så: Köp inte Zeetex, du blir garanterat besviken!!!
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Stämmer bra det!
//Brådhis
när jag köpte skeva fälgar med zeetex däck från en bilhandlare söder om sthlm(känd) så påstod han att zeetex är minst lika bra som DUNLOP. måste jag berätta att han ljög?
Jag tror jag vet vilken handlare du menar...
//Brådhis
//Brådhis
när jag köpte skeva fälgar med zeetex däck från en bilhandlare söder om sthlm(känd) så påstod han att zeetex är minst lika bra som DUNLOP. måste jag berätta att han ljög?
Jag tror jag vet vilken handlare du menar...
//Brådhis
haha Ja, har skrivit en uppsats om det på autopower.se .
kunde inte köra snabbare än 90 vid vått underlag med varken zeetex eller nankang. kör numer pirelli P-zero. körde 70 mil nonstop i 170 när det SPÖREGNADE under lönehelgenförra månaden från malmö till sthlm. gick kanon.
mitt råd är: kompromissa inte på däck. finns bra märken till bra priser. FULDA xelero, kumho KU39(började tillverkas från 2010) och modellen innan är rätt bra gentemot priset: Kumho ku31
Conclusion på g.org kör som en riktig biltjuv och hade han haft zeetex eller nankang så skulle han vara borta från denna jord. han kör Fulda Xelero.