4347
Sök

Dålig radiomottagning, vad kan jag göra?

Saabifierad
2 031 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Har dålig radiomottagning i min bil hmm Har två antenner, den ena är original och av uppfällbar modell och den andra är fast och verkar vara monterad i efterhand.
Mottagning är rätt okej inne i Stockholms innerstad (dock hittar den få radiostationer om man använder autosök) men utanför blir den genast usel och är då känslig för träd och hus runt omkring så finns det något jag kan göra för att få bättre mottagning?

Bilen är en Honda CRX, antennen som är i kopplad är av fast extern modell och bilstereon är en gammal JVC ifrån 90-talet.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

731 Inlägg
13 september 2010
Har liknande problem med golfen, uppskattar tips!

51 Inlägg
14 september 2010
Har ni testat med all annan "el-utrustning" avstängd?

731 Inlägg
15 september 2010
Vad skulle det kunna vara för el utrustning då?

193 Inlägg
15 september 2010
Testa en annan kabel till annten'en eller kolla om den har väck eller något annat , har samma fel på min volvo men jag orkar inte krångla o sätta i kabeln i skarven som sitter under förarstolen big_smile

51 Inlägg
15 september 2010
hardrox skrev:
Vad skulle det kunna vara för el utrustning då?

Det finns xenon kit bl.a. som stör radio.

Saabifierad
2 031 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Jim_mY skrev:

Har testat när bilens nyckel är i elläge med enbart radion igång, samma problem. Har inga xenonlampor, enbart extraljus som aktiveras när man säter igång helljuset, dock har jag märkt att när jag tänder helljuset så blinkar radions ljus till och radion kan bli tyst i 3 sekunder, kan detta ha något med mottagningen att göra? dock är det lika dålig mottagning som sagt när jag inte använder bilens lampor hmm

Putteee skrev:
Testa en annan kabel till annten'en eller kolla om den har väck eller något annat , har samma fel på min volvo men jag orkar inte krångla o sätta i kabeln i skarven som sitter under förarstolen big_smile

Kabeln verkar lite krånglig att följa, så testa en ny kabel direkt?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

193 Inlägg
16 september 2010
Slash skrev:
Jim_mY skrev:

Har testat när bilens nyckel är i elläge med enbart radion igång, samma problem. Har inga xenonlampor, enbart extraljus som aktiveras när man säter igång helljuset, dock har jag märkt att när jag tänder helljuset så blinkar radions ljus till och radion kan bli tyst i 3 sekunder, kan detta ha något med mottagningen att göra? dock är det lika dålig mottagning som sagt när jag inte använder bilens lampor hmm

Putteee skrev:

Kabeln verkar lite krånglig att följa, så testa en ny kabel direkt?

Ja det går också , och har du en antenn liggande koppla in den o med nya kabeln

Sök