2740
Sök

BSR - Steg 1 Trim

404 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Hej!

Är BSR steg 1 trimning något att satsa på?
Frågade promotor om vilken mjukvara som fanns i bilen idag och ifall den var up to date.
Fick beskedet att den inte var det, och att de skulle ha 1000 kronor för att uppdatera.

Fick då idéen att det kanske är smart att skaffa BSR trimmet då jag antar att den är baserad på den senaste SAAB-mjukvaran, och att BSR tillhandahåller kostnadsfria program uppdateringar via PC, och förhoppningsvis så går ju kärran lite bättre!

Någon som har lite erfarenhet av BSR eller andra chipstrim?

/ Bengan

206 Inlägg
13 september 2010
Ska du köpa ett trim för att du inte har den senaste mjukvaran?

BSR är inte min favorit precis.
Maptun är ett bättre alternativ. Tycker jag i.a.f

303 Inlägg
13 september 2010
bsr är ju inget vidare maptune om det är saab å autotech om det är volvo

heter numera blyfot_racing här på garaget

845 Inlägg
13 september 2010
varför inte bsr?

3 860 Inlägg
13 september 2010
Programen från de olika firmorna skilljer sig inte så mycket från varandra igentligen... Kör själv på bsr, inga konstigheter alls. Läs om de olika företagens programvaror på deras hemsida.
Senast redigerat av spokenratt (13 september 2010)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

206 Inlägg
13 september 2010
Av egen erfarenhet så skulle jag ALDRIG välja BSR, inte till en SAAB iaf.

Vad har du för modell?

spokenratt skrev:
Programen från de olika firmorna skilljer sig inte så mycket från varandra igentligen... Kör själv på bsr, inga konstigheter alls. Läs om de olika företagens programvaror på deras hemsida.

Så du tror att BSR stoltserar med att de ställer ner känsligheten för knackningar på deras hemsida?hmm

3 860 Inlägg
13 september 2010
Kax skrev:

Vad har du för modell?

spokenratt skrev:

Så du tror att BSR stoltserar med att de ställer ner känsligheten för knackningar på deras hemsida?hmm

Tyvärr har jag också hört lite skit om deras trim till just saab men hur vet vi om detta äråtgärdat eller inte?
Alltså för att själv kunna skaffa sig en bra uppfattning så för man typ ringa till varje firma..

Autotech

206 Inlägg
13 september 2010
spokenratt skrev:
Kax skrev:

Vad har du för modell?

spokenratt skrev:

Tyvärr har jag också hört lite skit om deras trim till just saab men hur vet vi om detta äråtgärdat eller inte?
Alltså för att själv kunna skaffa sig en bra uppfattning så för man typ ringa till varje firma..

Jag har ingen aning om hur det är nu, var några år sedan jag körde med BSR.

Men smaken är som bakren. Ett st1 är kanske inte så mycket att bråka om..

Tycker dessutom att BSR har en kass support. Fast det finns ju olika åsikter om det oxå.

Maptun och Nordic har iaf grymt bra support!
Senast redigerat av Kax (13 september 2010)

388 Inlägg
13 september 2010
Rätta mig om jag har fel men var inte BSR lite inriktade på VAG från början och nu har dom program till dom flesta bilar.
Själv hade jag valt en firma som satsat mer på just mitt bilmärke då man bör anta att dom skaffat sig en större erfarenhet av just mitt bilmärke,nu vet jag att många som kör med BSR är nöjda och min egen erfarenhet om dom är noll då jag aldrig haft med dom och göra och ingen jag känner heller faktiskt.
Själv har jag bara kört med Autotech på min volvobilar och varit helnöjd.
Hade jag kört saab hade det blivit en "saab" trimmare Maptun,speedparts eller Nordic.

670 Inlägg
13 september 2010
Maptuner är ju en fin liten sak smile
Senast redigerat av daaanyy (13 september 2010)

Mvh Daaanyy

404 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
Oki, har hört talas om nordic förut, och att de ska va bra!

Problemet med att fråga i ett forum är väl just det att alla har så olika åsikter smile
Har sett mycket klipp på nöjda BSR trimmare på youtube.

Men jag skall absolut kolla på konkurenterna ni rekomenderat!

Tänkte iaf köpa BSR Sportluftfilter sats imorgon. Någon som har erfarenhet av det?

/ Bengan

69 Inlägg
20 september 2010
Har inte köpt nått trim av dem, men köpte deras sportflow system till min 9000. Efter ca 6 samtal och 2 månader senare fick jag mitt system. Så chip kmr jag inte köpa av dem, specielllt inte när de står på deras sida att dom har grejjer hemma men i självverket inte har de. Tkr de e dåligt av ett så pass stort trimföretag ändå.

404 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
En till fråga att tillägga.

Hur blir bränsleförbrukningen påverkad av att man trimmar genom programvara och sport-luftfilter?

/ Bengan

8 883 Inlägg
21 september 2010
bengi skrev:
En till fråga att tillägga.

Hur blir bränsleförbrukningen påverkad av att man trimmar genom programvara och sport-luftfilter?

Steg 1 (BSR) till just din bil ger lägre förbrukning med 98 oktan och något högre med 95.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

3 860 Inlägg
21 september 2010
Ang sportflow systemen är jag väldigt nöjd med mitt, fick mina grejer snabbt också! Polare likaså till hans saab 93sc. Men, det kan ju skillja sig det med...

Bränsleförbrukningen ska/kan sjunka, men man gasar ju gärna till lite extra efter trimmet o då drar den ju inte mindre. På landsväg i normal körning så kan man se lite skillnad dock.

Autotech

504 Inlägg
28 september 2010
Kan oljan som är i sportluftfilter påverka luftmängdmätaren på något vis?

HÅRDROCK

8 250 Inlägg
28 september 2010
PuppPutte skrev:

Beror på vilken sorts mätare man har. Har en med heta trådar så kan dem brinna av om man oljar in för mycket. Har man en med bi-metall händer inte så mycket. På sin höjd kan den mäta lite sämre.

504 Inlägg
28 september 2010
Marlboroman skrev:
PuppPutte skrev:

Beror på vilken sorts mätare man har. Har en med heta trådar så kan dem brinna av om man oljar in för mycket. Har man en med bi-metall händer inte så mycket. På sin höjd kan den mäta lite sämre.

Okej. Tack.

Hur vet man då vad det sitter för typ av luftmängdmätare i sin egen bil då?

Självklart är det ju så att man inte ska olja in filtret för "fett" men det kan ju ändå bli lite för mycket nån gång.

HÅRDROCK

404 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Vad exakt är det som skall vara sämre med BSR?
Har en BSR trimmare lokalt här i Åkersberga på Mekonomens verkstad. De påstår förståss att BSR är bra!

Vad är skillnaden mellan de olika mjukvarutrimmen?

/ Bengan

8 250 Inlägg
6 februari 2011
bengi skrev:
Vad exakt är det som skall vara sämre med BSR?
Har en BSR trimmare lokalt här i Åkersberga på Mekonomens verkstad. De påstår förståss att BSR är bra!

Vad är skillnaden mellan de olika mjukvarutrimmen?

Skillnaden, om det ens är någon då många firmor köper mjukvaran från samma ställe är minimal så länge man pratar om vanlig trimsteg. Tills man når vivån där man börjar byta ut turo, spridare och så vidare har alla samma förutsättningar vilket gör mjukvarorna oerhört lika.

Sök