3014
Sök

Motorlampan lyser audi 200

21 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
#1
Tjabba de är så att motorlampan har börjat lysa på 200'an när man gasar på och börjar lysa direkt om man trycker fullt eller när den går över 3-4000 varv.
Är en årsmodell 86 och turbo quattro

Någon som kan veta vad som orsakar detta?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
28 september 2010
#2
Har du fått någon ordning på detta?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Olika
907 Inlägg
28 september 2010
#3
Avbrott på insugstempgivaren brukar tända motorfelslampan vid de varvtalen.

Finns guide på www.sjmauto.com hur man läser ut felkoder med hjälp av varvräknaren.

Mvh
Fredrik

21 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#4
får ingen ordning alls på det och tack för tipset fredriq

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 september 2010
#5
Du bör ju kunna läsa ut blinkkoderna å se vad dom säger? Sätt i en säkring i bränslerelät och låt vara där i 4 sek, ta sen ut säkringen (men tändningen/bilen igång) räkna blinkningarna, ex. 4-4-4-4 = inga fel.

För att hoppa till nästa, ha i säkringen fyra sek igen.

Blinkningarna  ser du alltså i instrumenteringen, motorlampan.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

21 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#6
ska byta motor (igen) istället, less på 10v me vacum överallt tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 september 2010
#7
zpellmyname skrev:
ska byta motor (igen) istället, less på 10v me vacum överallt tongue

yikes

Vad blir det då för motor?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

21 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#8
har köpt mej en s4 så tänkte ta AAN motorn å elhärvan, ev drivlinan å skrota resten tongue

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
29 september 2010
#9
Audi gillar verkligen alla sina vacumslangar tongue
Det är löjligt mkt vacum på 10v turbon! O_o

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Olika
907 Inlägg
30 september 2010
#10
Så himla mycket vakumslangar vet jag inte om jag tycker att det är i K-jet, däremot finns det mycket felkällor när de elektrifierat en mekanisk insprutning...
Mycket slangar däremot är det på japsbilar med förgasare från slutet av 80-talet...

Mvh
Fredrik

21 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
#11
haha allt jag ser när jag öppnar huven är ett stor vacum ju tongue


Sök