4648
Sök

Problem med hallandstraffiken och borttappad plånbok. Vad ska jag ta mig till?

238 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Hej! Har ett litet problem med världens sämsta bussförbindelse.. Hallandstrafiken....

Åker varje dag 228 till laholm därefter 324an till Halmstad.

När jag kom fram till Laholm va ja sista resenären och efter att jag hoppade av gick bussen till "Ej I Trafik" och busschauffören skulle på fika. Hur ja vet de kommer vi till.

När ja skulle hoppa på 324an så kom ja på att ja glömt plånboken på bussen och snackade med busschauffören och han försökte kontakta JAMES som körde 228an där ja tappat plånboken. Han fick inte tag på honom så han kontaktade chefen som därefter skickade ut James o kolla eter min plånbok.

Gick sedan till Österskans och Hallandstrafikens lilla terminal och pratade med dom.. Kvinnan i kassan var nästan lite spydig av sig och ringde tillbaka till Laholm o frågade efter min plånbok. Därefter sa hon till mig att James inte hittade min plånbok på bussen.

Vad ska jag ta mig till? Jag är inte 100% säker på att ja glömde plånboken på bussen.. jag är 1000% säker på de!! Inget snack om saken.. och ja va sista resenären så inget snack om saken att någon annan skulle kunna ta den.. Ska i och för sig tjata på dom. Men om jag inte får tag på plånboken.. Ska jag polisanmäla dom eller? Snälla hjälp mig nu, behöver plånboken akut! sad

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 september 2010
Man går till snuten anmäler den förlorad och säger vart du troligen tappa den så körköprt konto kort osv reggas som stulna äre så de hittas finns de hämta på en snutstation sen men ev kontater i den kan du se som förlorade
Råkat ut för samma i fyllan 1 gång i tiden fick tillbaka allt utom kontanterna o fanns hämta hos snutarna 1 vecka senare

238 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
Man går till snuten anmäler den förlorad och säger vart du troligen tappa den så körköprt konto kort osv reggas som stulna äre så de hittas finns de hämta på en snutstation sen men ev kontater i den kan du se som förlorade
Råkat ut för samma i fyllan 1 gång i tiden fick tillbaka allt utom kontanterna o fanns hämta hos snutarna 1 vecka senare

I plånboken hade ja inga bakkort eller ID handlingar.. Bara busskort, ett schema.. ett kvitto värt 90spänn då ja skulle byta in lite saker me de och små mynt typ.. Däremot busskortet lär mig kosta 500 spänn att få igen.. De låter inte mycket för er me jobb men de är mycket om man studerar sad

5 650 Inlägg
16 september 2010
Bara anmäla de förlorat se vad som händer mer än så kan man inte göra
Omhoppas grejjerna kommer fram igen

238 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Ska leta upp busschaufförs jäveln, ta han i kragen.. Ta tillbaka min plånbok och be han dra åt helvette till andra sidan pölen o sitt underbara Minesota och Texas

Skämt å sido. Jag hoppas åtminstone våra älskade "Lagens Änglar" även kända som Snuten kan hjälpa mig o ställa han mot väggen.
Senast redigerat av Dannii (16 september 2010)

5 650 Inlägg
16 september 2010
Ja de är ju buss chaffisens fel att du inte kan hålla rätt på plånkan väx upp ffs

* Voff voff *
10 741 Inlägg
16 september 2010
Alltså... Till att börja med... En buss är stor... Din plånbok KAN ju ha hamnat mellan några säten eller nå´t så att den helt enkelt inte syns...!?

Eller du kanske tappade den precis när du klev av?

Verkar ju lite knasigt att busschaffisen skulle ha snott ditt busskort...? Vad ska han med det till???

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

238 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
Alltså... Till att börja med... En buss är stor... Din plånbok KAN ju ha hamnat mellan några säten eller nå´t så att den helt enkelt inte syns...!?

Eller du kanske tappade den precis när du klev av?

Verkar ju lite knasigt att busschaffisen skulle ha snott ditt busskort...? Vad ska han med det till???

//Brådhis

Tänk logiskt.. Där va väll en 50 spänn han kunde betalat sitt kaffe för.. Om han lämnar tillbaka plånboken utan pengar så åker han dit på de själv. Fick ju inte tag på han förräns EFTER fikapausen..

Dessutom la ja plånboken i ryggstödet framför mig.. Där i Handtaget.. Finns ingen chans i hela världen att plånboken kunde hamnat nånstans under sätet.. Och hon från Hallandstrafiken sa "James är väldigt noggran av sig och kollar runt om och under stolar o.s.v."

3 259 Inlägg
16 september 2010
Dannii skrev:
Tänk logiskt.. Där va väll en 50 spänn han kunde betalat sitt kaffe för.. Om han lämnar tillbaka plånboken utan pengar så åker han dit på de själv. Fick ju inte tag på han förräns EFTER fikapausen..

Du skulle kunna bli detektiv ju! big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

238 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
JonR skrev:
Dannii skrev:

Du skulle kunna bli detektiv ju! big_smile

smile)

238 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Har iaf lyckats få tillbaka den me allt i den.. Den består utav smält plast och kol nu tongue Jävla otursplånbok.. Tack ändå för era oseriösa svar smile

3 259 Inlägg
16 september 2010
Det är därför vi finns till! big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

Muttley
16 september 2010
Dannii skrev:
Har iaf lyckats få tillbaka den me allt i den.. Den består utav smält plast och kol nu tongue Jävla otursplånbok.. Tack ändå för era oseriösa svar smile

Tack för ännu en oseriös tråd.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
16 september 2010
Dannii skrev:

Man kan ju undra varför du över huvud taget startade denna tråd????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
16 september 2010
Du startar en gnälltråd där du är "helt säker" på att en busschaufför har stulit ditt busskort som låg i din plånbok. Hör du inte hur fan du själv låter? tongue Det man brukar göra är att kontakta alla berörda och även polis, inte sätta sig vid ett forum och kasta bajs på folk som försöker hjälpa dig.

"Varningar: 1", jag är inte förvånad med din attityd...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

238 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
rickylicious skrev:
Du startar en gnälltråd där du är "helt säker" på att en busschaufför har stulit ditt busskort som låg i din plånbok. Hör du inte hur fan du själv låter? tongue Det man brukar göra är att kontakta alla berörda och även polis, inte sätta sig vid ett forum och kasta bajs på folk som försöker hjälpa dig.

"Varningar: 1", jag är inte förvånad med din attityd...

Ni själva är ju fett omogna och läser inte ens trådarna innan ni skriver svar.. Om ni inte bryr er så varför svara oseriösa svar?

Edit: Sen kan ni ju förklara hur i helvette ni hjälpte mig med att säga att busschauffören stal mitt busskort när jag menade att han snarare i så fall hade varit intresserad av kaffeslantarna där i..

Och ja menade inte att han stal mitt busskort utan snarare pengarna som var i.. Herre gud asså.. Och sen läser man att folk påstår att Flashback är omoget.. Seriöst båda forumen är mer omogna än fjortispackade Sweclockers.. Men ajja. Att folk över huvudtaget ens startar trådar på detta forum förblir ju en fråga.

Och förresten tycker ni ju att alla trådar är onödiga som inte ni skapat eller NI inte har behov av.

3 059 Inlägg
16 september 2010
Pallar inte läsa allt skit men jag undrar bara..

Var fanns plånboken?
Vem hittade den åt dig?

3 259 Inlägg
16 september 2010
Bli inte putt nu! För min del får du gärna starta fler trådar! big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
17 september 2010
Riktig fjortistråd. Jag lägger ner den!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
26 400 Inlägg
17 september 2010
Vettemannen skrev:
Riktig fjortistråd. Jag lägger ner den!

/Benny

Är du moderator..eh..nej?

Vart var plånboken? Nu är jag nyfiken så nu vill jag veta.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök