3661
Sök

Vinade ljud ur front högtalarna när jag bytte från rca till lågnivåkablar?

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Hej. Skulle byta ut mina rca kablar till slutstegen mot finare lågnivåkablar, kan säga att jag har två slutsteg
ett till front högtalarna och ett slutsteg som driver basarna.

Dum som man är glömmer man koppla från batteriet när jag skulle byta rca kablarna.
När jag kör med mina vanliga stereo i så får jag inget ljud ur front högtalarna överhuvudtaget mer än något vinade ljud (bränd signaljord?) men basarna basar på som vanligt. Har även provat att jorda rca kopplingen
bak på stereon utan att vinandet försvann.hmm

Nu kommer vi till det konstiga... När jag provar med en annan bilstereo får jag ljud som vanligt dvs fronthögtalarna spelar men front högtalarna viner fortfarande??

Steget som driver frontarna var något billigt skit steg så jag undrar om det kan ha tagit skada på något sätt?
Har ett annat steg som jag kan prova med men det får bli först i morgon.

Vad kan det annars vara?

Någon teori??

2 624 Inlägg
16 september 2010
Generatorljud förmodligen smile

Blir det annorlunda om du gasar mer/mindre? smile
Senast redigerat av martinn (16 september 2010)

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Ja. Det vet jag att det är generatorjud men hur blir jag av med oljudet?

2 624 Inlägg
16 september 2010
Dra om kablarna på andra sidan. alt skaffa störningsfria kablar tongue

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Jag har bara remote kabeln tillsammans med lågnivån och har inte haft detta problem tidigare.

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
??????????????????????????

2 656 Inlägg
17 september 2010
2fast4U skrev:
??????????????????????????

du skrev ju otroligt spydigt att de var generatorvin ? fixa de då

Mosconi, JBL, Kenwood, Hertz
41 Inlägg
17 september 2010
Sålänge som du hade jorden kopplad till stegen så borde de ju inte vara någon fara med bränd signaljord antar ja? *borde tongue

2fast4U skrev:
Jag har bara remote kabeln tillsammans med lågnivån och har inte haft detta problem tidigare.

Kan ju vara så att dom nya lågnivåkablarna är känsligare än dom gamla och störs av remoten? Om du testar och byter tillbaka till dom gamla kablarna, är störningen kvar ändå?

Vad händer om du byter plats och stoppar i lågnivå kablarna från "bas-steget" till "fram slutsteget", bara för att dubbelkolla om du hör vinandet då å?

______________JDM______________
204 Inlägg
17 september 2010
2fast4U skrev:

Hett tips, har haft flera steg och har haft detta problem med bla budget steg, efter jag skaffade mitt nuvarande DLS steg så har jag inte haft något vinande generatorljud längre..

När jag hade budget steg kvittade de hur jag drog kablarna man hörde alltid lite skit..

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Har blivit av med vinandet nu men återstår ett problem. Har inget ljud i ifrån "front steget" utan bara hör bara "bas steget" Det verkar vara något med stereon... För när jag provar med en annan stereo får jag ljud ifrån båda.. Har provat med ett annat steg också men får inte ut något ljud ur frontarna. sad Vad kan ha hänt med stereon? Får väl plocka i sönder den i molekyler i kväll och kolla närmare på kortet..

2 656 Inlägg
17 september 2010
2fast4U skrev:
Har blivit av med vinandet nu men återstår ett problem. Har inget ljud i ifrån "front steget" utan bara hör bara "bas steget" Det verkar vara något med stereon... För när jag provar med en annan stereo får jag ljud ifrån båda.. Har provat med ett annat steg också men får inte ut något ljud ur frontarna. sad Vad kan ha hänt med stereon? Får väl plocka i sönder den i molekyler i kväll och kolla närmare på kortet..

du billjudsbyggaren hur många lågnivå utgångar har du på stereon?

kan billjudsbyggaren gå ut och kolla så han inte skiftat lågnivån (om du har 2 st från stereon) mellan subbas och front lågnivå

annars kan biljjudsbyggaren först kolla så steget startar

Sök