4216
Sök

Förlora Racinglicens vid streetrace

204 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
hej  en liten snabb fråga om någon e lite hajj på regler osv
har för mig att ja läst/hört att sbf kan riva licensen om man blir ertappad att har kört streetracing då det kanske räknas som
anordnad tävling utan översikt av just SBF eller ordningsmakten?   
Tänkte skicka ett mail till sbf men kändes lite oseriöst på någe vis! så hoppas ni kan ge lite klarhet!

Tack på förhand  smile

12 Inlägg
16 september 2010
bara att gasa Isaksson;)

204 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
jofan carlsson visst ska det gasas=)

okay var inte helt fel tanke då men funderar på att ringa å fråga för det kan ju va rätt skojj å ha kvar licensen:P

9 121 Inlägg
17 september 2010
Nej du ingen risk att bli av med den du! Har du t.ex rallylicens ska den kunna visas upp ihop med körkort, blir du av med kortet så är rallylicensen ogiltig under den tiden du är av med kortet.

2 924 Inlägg
17 september 2010
Jo låter logiskt så det kan säkert teoretiskt stämma Men risken är kanske inte så stor...känns som en stor portion otur är inblandad om det skulle ske.

~ Life is short, have FUN! ~

1 772 Inlägg
17 september 2010
Streetrace borde inte räknas som anordnad tävling eftersom det är olagligt. Även fast det är en anordnad tävling..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 291 Inlägg
17 september 2010
Det var mycket snack och hot om indragna licenser när SMA började få fotfäste.
Finns en jättelång tråd på rejsa där det diskuterats.
SBF och även SVEMO har snällt fått backa då som inte juridiskt kunnat dra in licenser för att någon skulle ha deltagit i SMA anordnad tävling.
Streetrace kan knappast räknas som riktig tävling, vad åker man dit för? vårdslöshet i trafik?

Saabifierad
2 031 Inlägg
17 september 2010
MattiasH skrev:
Det var mycket snack och hot om indragna licenser när SMA började få fotfäste.
Finns en jättelång tråd på rejsa där det diskuterats.
SBF och även SVEMO har snällt fått backa då som inte juridiskt kunnat dra in licenser för att någon skulle ha deltagit i SMA anordnad tävling.
Streetrace kan knappast räknas som riktig tävling, vad åker man dit för? vårdslöshet i trafik?

Vårdslöshet, fortkörning, onödigt buller, hindrande av annan trafik, felplacering på vägen etc anar jag att man kan åka dit för.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök