MrEricsson skrev:
Allo tillbaka igen även fått tillgång till dator nu så läste på autopower som han Rquired sa hur man nu stavar de ???
fastnade då för Bmw 540 Automat ser helt ok ut powern är mer än skaplig för vinter/bruksbil ända jag är dock lite osäker på är automat lådan och dess plastkulor som verkar va vanligt fel och flippar ur växlingen
läste även då att 530 har samma motor men inge plastkule grejjs i vlådan. då till min fråga vilken är mest värt och satsa på då? ska helst va v8an då jag fastnat för den och hur mkt skiljer bilarna 30 till 40 åt?
Automatlådorna har ett bästföre datum (nej inte riktigt), man brukar säga att efter 25-30 tusen mil bör dom hålla, efter det är det en fråga om tur. Har oljan bytits med rätt intervaller och med RÄTT olja så håller dom bättre, men det kan man ju inte vara säker på...
Och vilken icke-handikappad 18 åring vill ha automat?
Ne köp min 540 som har samma låda som e39m5orna så blir du säkerligen nöjd
(å andra sidan har e34 540 diffbroms och samma typ av hållbara låda, dock bara 4 liters motor och utan vanos så dem är lite törstigare) Men dom står väldigt högt i pris, en i bra skick kan gå för sndd på samma pris som en e34m5 :S
För att svara lite seriöst på din fråga,
skilladen mella 530 & 540 är stor, 530 är som en 540 som går på 7, känns strypt. Men men manuel låda kan den säkert vara trevlig, den har ju mycket mer vrid än 525an, men drar ju säkert mycket soppa.