NightCruiser skrev:
Mest haft några nära på saker med 245.an, bland annat parkerat mig 1m ifrån en V70R efter en totalt okontrollerad snörning i vintras vid skolan...
Åkte däremot med en kompis i höstas längs en raka utanför stan, klockan var nånstans runt 1 på natten, piss regna och han låg i bortåt en 100km/h med sin gamla Volvo 740.
I slutet av rakan var det dock en äkta höger / vänster kurva.
Detta sluta med tvärnit så att bilen glider rakt fram, ner i diket i en 70km/h, sen kommer en överfart till en åker som bilen kör upp på och verkligen flyger över (inte ett enda hjulspår!!) och landar på andra sidan halvvägs upp...
Jag och kompisen hade bälten men en annan kille som var med hade det inte vilket resultera i att han hamna i baksätet där ja satt...
Efter att ha hämtat en cheva van och dragit upp bilen så upptäckte vi att enda defekten var en knäckt fälg...
Tilläggas kan att jag i Augusti 2005 skrotade min mammas 245:a -93 Classic uppe vid vetlanda när jag skulle hämta en bil.
Kommer på en 90 sträcka ut ur en lång vänster kurva där ja ser 3 bilar framför mig en bit bort, efter en stund bromsar dom men då de är ca 1km till dom släpper jag bara av på gasen.
När bilen längst fram svänger höger och kör ner på en pytte liten skogsväg kör dom 2 andra bilarna om och fortsätter.
Jag som ligger en 300m bakom nu kollar lite var den bilen tog vägen som svängde av, när jag kollar upp igen har ingen av dom 2 bilarna framför mig ökat hastigheten utan ligger i 30-40km/h på en 90 sträcka och jag kommer i 80km/ bakom dom, att jag hade bromsbereddskap hjälpte mig inte mkt utan jag smäller en ny V70 i röven och hamnar sedan i diket.
Ambulans och hela kitet + 5timmars sjukhus.
Bilen gick till skroten...
Fick brev idag från länsstyrelsen på att dom vill göra en prövning på mitt körkort men då jag jobbar som lastbils chaufför och precis fått en nya tjänst i jobbet och att både polisen och föraren av bilen jag krockade med beskriver allt som en ren olycka där allt bara var ren otur så kommer jag kommer att få behålla mitt körkort till 99% chans..
Förhoppningsviss slipper ja skriva mer här nu!