För ca 6v sedan blev min 9-5 aero stulen med nyckel. Nu ser den ut som skit och startar inte. När man vrider om nyckeln så klickar den bara och fotsätter klicka tills man vrider tillbaka nyckeln. Bilen har dom kört med så in i helvete. Låg olja över hela motorn och tom på kylarvatten. Bilen hade tydligen bara dött sa han som stal den, dessutom fick jag tillbaka nyckeln som dom stal och den var chipet urplockat på så jag hade hoppats på att det var startspärren som hade gått i..... Så vad skulle kunna vara felet? klickar bilen för att den inte går runt, eller är det startspärren som gått i? Jag har en orginalnyckel till bilen så startspärren borde inte gå i nu.
Motorn rasad? Kamkedjan som är av? Du får nog kolla lite mer själv eftersom den "bara dött". Går motorn runt om du vrider den för hand? Provat med starthjälp?
För ca 6v sedan blev min 9-5 aero stulen med nyckel. Nu ser den ut som skit och startar inte. När man vrider om nyckeln så klickar den bara och fotsätter klicka tills man vrider tillbaka nyckeln. Bilen har dom kört med så in i helvete. Låg olja över hela motorn och tom på kylarvatten. Bilen hade tydligen bara dött sa han som stal den, dessutom fick jag tillbaka nyckeln som dom stal och den var chipet urplockat på så jag hade hoppats på att det var startspärren som hade gått i..... Så vad skulle kunna vara felet? klickar bilen för att den inte går runt, eller är det startspärren som gått i? Jag har en orginalnyckel till bilen så startspärren borde inte gå i nu.
Mvh
är det inte lättare att idioten som snodde bilen ger dig en ny och sen monterar du upp den andra i arslet på idioten?
när den är tom på vatten kan den ha toknypit både i lager och cyl startmotorn går även om startspärren ligger i
Nej, batteriet är det inte har provat med startkablar och andra batterier.... Om den har nypit skulle den inte inte gå på startmotorn då? Ska prova att dra runt motorn i helgen så får vi se...
nummer 1. va fan tog du tillbaka bilen i detta skicket för..eller känner du han som tog den? nummer 2. håll koll på dina nycklar bättre nummer 3. LÅT KILLEN SOM STAL DEN BETALA FÖR SKADORNA..
ENKEL MATTEMATIK...
om din motor har olja överallt samt i kylvattnet..då hade jag inte ens bemödat mig med att strata motorn..det är förmodligen billigast att byta motorn...se bara till att den nya motorn inte är stulen..om nu den där tjuven ska fixa en åt dig..
Jävla hygglig kille förresten som pratar med dig om bilen han stulit från dig...jävligt ovanligt..
nummer 1. va fan tog du tillbaka bilen i detta skicket för..eller känner du han som tog den? nummer 2. håll koll på dina nycklar bättre nummer 3. LÅT KILLEN SOM STAL DEN BETALA FÖR SKADORNA..
Nummer 1 - Försäkringsbolaget ville inte laga upp den. Nummer 2- Nyckeln stals i samband med inbrott, gräver du ner dina nycklar i trädgården när du kommer hem? Nummer 3 - Han har redan börjat betala. Sen är det klart att han pratar om han blir konfronterad, det betyder inte att han är en kompis.
Jag hade dock hoppats på att eftersom att nyckel var trasig att strtspärren hade gått i, men som det verkar så har motorn nypit. Skulle dock vara tråkigt att skifta motor för att sedan få reda på att det kunde ha varit något simpelt.
En fråga, blev han gripen för stölden? Och varför vill inte försäkringsbolaget fixa bilen? Jag menar om en bli blivit stulen så antingen så åtgärdar de den eller så löser de in bilen även om den e stulen med nycklar som han har kommit över vid ett inbrott!
Min morfar stod på försäkringen och dom vägrade tro på att jag hade lånat bilen.... Han blir väl gripen rätt snart, men eftersom han nu har en skuld till mig så kan jag inte anmäla killen.
ge tillbaka hans pengar du har fått! anmäl han för bilstöld! anmäl skadegörelsen på bilen! Berätta för polisen vad han har sagt till dig!
Så kommer förmodligen detta ske. Du kommer kunna lämna i din bil på verkstad. ( han kommer stå för kostnaderna ) Han kommer också dömas för bilstöld-inbrott och förhoppningsvis vårdslöshet i trafiken. efter som han sa till dig att dom hade kört så in i helvete. Gjorde han inbrottet hos dig med?
ge tillbaka hans pengar du har fått! anmäl han för bilstöld! anmäl skadegörelsen på bilen! Berätta för polisen vad han har sagt till dig!
Så kommer förmodligen detta ske. Du kommer kunna lämna i din bil på verkstad. ( han kommer stå för kostnaderna ) Han kommer också dömas för bilstöld-inbrott och förhoppningsvis vårdslöshet i trafiken. efter som han sa till dig att dom hade kört så in i helvete. Gjorde han inbrottet hos dig med?
men är du allvarlig nu...TROR du verkligen att polisen och svenska rättssystemet bryr sig... Nä tycker ts har gjort helt rätt...lite gammaldags öga för ett öga tand för en tand..låt pundarjäveln betala för sig...sedan när han betalat klart..misshandla fanskapet och släng han på tippen...så lär han inte stjäla en bil nån mer gång... hamnar han i rättssystemet gullar dom med han på olika ställen med den ena vridan och hormonstinna psykologen efter dena andra..sedan blir han helt plötsligt fri för det finna ju inget ont i honom...och till råga på detta har han säkert en skuld till kronokalle så TS kan se sig vida om efter sina pengar,,,bilen löser dom säkert in med orden..Jaha ja skenförsäkrad..då blir det avdrag med 50% samt svartlistning hos oss.8tro mig dom gör så iaf för mig) så jag tycker ts gör HELT rätt.. Baseballträ framför silkesvantar...tycker iaf JAG..