Den enda av de äldre europeiska 80-tals Fordarna som verkar ha en kilomäterställning som inte slår om vid 9999mil är Scorpio. Kanske Aerostar och Econoline men jag är inte helt hundra då detta är USA-Fordar.
Om du kollar runt på blocket kommer du se att dom som säljer i praktiken alltid skriver att deras bilar gått 5000 mil (dom skryter väldigt ofta om detta) men det jag brukar gå på är rosten. Har Forden rost har den knappast rullat 4000 ärliga mil utan snarare minst 14000 mil. Sedan kan du som det redan påpekats kolla besiktningspapprena, där ser man tydligt om den förgående besiktningen visar att mätaren stod på 9979 och nästkommande på 0001 så vet man att den slagit runt, gå igenom alla papper, det ska gå att beställa men jag kommer inte ihåg vart någonstans. Nu har inte Sierran något bra rostskydd men jag har svårt att tro att en Sierra som rullat 4000 ärliga mil exempelvis skulle rosta på samma sätt som dom som slagit runt åtminstonde en gång.
Senast redigerat av Slash (21 september 2010)
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!