3795
Sök

Slutsteg till två stycken Orion XTRPRO154

25 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Hej, jag undrar vad jag behöver för slutsteg till Orion XTRPRO154? info om basarna hittar man här http://caraudiosecurity.com/shop/produc … 12115.html

Jag har kollat lite på om man kanske skulle köpa ett JBL: GTO-14001 men jag är osäker på om effekten räcker? info om steget hittar man här http://caraudiosecurity.com/shop/produc … /7456.html

vad tror ni? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 september 2010
Om du ska ha en bas så räcker effekten mer än väl, får ju ut 1500Wrms (förutsatt att det finns nog med kraft till steget) i 2Ohm. Om du ska ha två basar så bör du sikta på dubbla 2Ohms spolar istället så du får ut 1500Wrms.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

25 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Om du ska ha en bas så räcker effekten mer än väl, får ju ut 1500Wrms (förutsatt att det finns nog med kraft till steget) i 2Ohm. Om du ska ha två basar så bör du sikta på dubbla 2Ohms spolar istället så du får ut 1500Wrms.

aha okej smile så jag borde ta http://caraudiosecurity.com/shop/produc … 12113.html  dom istället då? smile  tack för svaret

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 september 2010
Om du ska ha två basar och plocka ut max effekt från steget ja, men tänk då på att du lär ha MINST ett rejält batteri, gärna två!

Saab 9-3SC {SQ-edition}

25 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Om du ska ha två basar och plocka ut max effekt från steget ja, men tänk då på att du lär ha MINST ett rejält batteri, gärna två!

tänkte köpa ett stinger spv70 http://caraudiosecurity.com/shop/produc … /5206.html tror du det duger? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 september 2010
Kommer nog räcka en bra bit ja, men mer batterikraft skadar inte. smile Jag kör själv med 3st batterier till mitt GTO14001, ett original 70Ah och två Biltema 62Ah och ström är det inget problem med nu. Men börja med ett sånt batteri och testa du, räcker det inte så kan man ju alltid komplettera i efterhand.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Gladen Audio
2 388 Inlägg
23 september 2010
Det räcker säkert, det ja reagerade över är att det inte va så billigt att beställa från C&S nu?
Inte basarna iaf, det skiljer väl bara 600kr mot svenska priset, monoblocket skiljde det fortfarande mkt på dock.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

25 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Kommer nog räcka en bra bit ja, men mer batterikraft skadar inte. smile Jag kör själv med 3st batterier till mitt GTO14001, ett original 70Ah och två Biltema 62Ah och ström är det inget problem med nu. Men börja med ett sånt batteri och testa du, räcker det inte så kan man ju alltid komplettera i efterhand.

Okej, då blir det ett sånt batteri smile räcker det inte så får man väl köpa ett till då smile tack för svaren smile

25 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Det räcker säkert, det ja reagerade över är att det inte va så billigt att beställa från C&S nu?
Inte basarna iaf, det skiljer väl bara 600kr mot svenska priset, monoblocket skiljde det fortfarande mkt på dock.

Jo det är sant, men det är 600kr man kan lägga på annat smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
23 september 2010
Dennis1992 skrev:
Frippe_L skrev:

Självklart det blir 1200kr ihop ju och steget är väl ungefär halva priset mot i sverige.
Jag har tur som får bra pris hos en viss butik i Blekinge så man slipper köpa från utlandet cool

två D2 basar med spolarna i serie o basarna paralellkopplade så ska det nog spela på i bilen. vilken bil ska det i är det tänkt?

Team-leader för Team1

25 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Dennis1992 skrev:
Frippe_L skrev:

Självklart det blir 1200kr ihop ju och steget är väl ungefär halva priset mot i sverige.
Jag har tur som får bra pris hos en viss butik i Blekinge så man slipper köpa från utlandet cool

två D2 basar med spolarna i serie o basarna paralellkopplade så ska det nog spela på i bilen. vilken bil ska det i är det tänkt?

haha ja vissa har det bra dom big_smile   jag tänkte bygga i min Golf IV så det lär bli ett skapligt tryck förhoppningsvis smile eller vad tror du?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
23 september 2010
Dennis1992 skrev:
Frippe_L skrev:
Dennis1992 skrev:

haha ja vissa har det bra dom big_smile   jag tänkte bygga i min Golf IV så det lär bli ett skapligt tryck förhoppningsvis smile eller vad tror du?

Ja man ska inte klaga iaf ;-)
Jo det kommer spela på som fan tror ja, men bagaget säger hejdå i samma takt som du tänker tanken på baslåda i skuffen haha :-) spela allt uppåt både basar o port annars är det nog svårt o få till det bra då lådan bör bli runt 180L om du ska ha portad.

Stinger batteriet är bra men ett är kanske lite snålt om det ska dras på ordentligt en länre stund men uppgradera jorden där fram i bilen med till iaf 50mm2 o se till så alla kablar har bra kontakt osv så duger det iaf till o spela en stund utan större problem.

Team-leader för Team1

25 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Dennis1992 skrev:
Frippe_L skrev:

Ja man ska inte klaga iaf ;-)
Jo det kommer spela på som fan tror ja, men bagaget säger hejdå i samma takt som du tänker tanken på baslåda i skuffen haha :-) spela allt uppåt både basar o port annars är det nog svårt o få till det bra då lådan bör bli runt 180L om du ska ha portad.

Stinger batteriet är bra men ett är kanske lite snålt om det ska dras på ordentligt en länre stund men uppgradera jorden där fram i bilen med till iaf 50mm2 o se till så alla kablar har bra kontakt osv så duger det iaf till o spela en stund utan större problem.

Jo har funderat på att ha det uppåt, tycker att de är rätt snyggt med allt uppåt också ja big_smile
Jo de lär bli lite plats i bagagen haha, men roligare med bas än att ha en massa annat skräp i baggaget tycker jag wink okej en rejäl jordkabel då får de bli då, tack så mycket för svaren och tipsen big_smilebig_smile

______________JDM______________
204 Inlägg
23 september 2010
Lånar tråden lite snabbt bara.

Vad är det för skillnad när man talar om klass AB och klass D steg.

För och nackdelar? har märkt att AB är dyrare...

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 september 2010
AB drar mer ström än D, men låter (för det mesta) bättre.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1 045 Inlägg
23 september 2010
endast 300:- billigare en vad vi tar,, är det dyr frakt därifrån ?
effekt från det steget räcker bra,, mer skadar aldrig, men satsa på bra batteri och kablar också.

25 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
NMI skrev:
effekt från det steget räcker bra,, mer skadar aldrig, men satsa på bra batteri och kablar också.

Okej, jo köper ett fett kabelpaket också i samma veva samt batteri=) köper även en ny Huvudenhet också från samma ställe med smile frakten är inte så farligt dyr vad jag har läst i af smile

less than 1kg  £7.99

between 1kg and 5kg     £10.49

more than 5kg    £15

Tack för tipsen smile

136 Inlägg
24 september 2010
Dennis1992 skrev:
NMI skrev:

Okej, jo köper ett fett kabelpaket också i samma veva samt batteri=) köper även en ny Huvudenhet också från samma ställe med smile frakten är inte så farligt dyr vad jag har läst i af smile

less than 1kg  £7.99

more than 5kg    £15

Tack för tipsen smile

Ska du åka dit  och hämta prylarna då eller?

25 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
justxfun skrev:
Dennis1992 skrev:
NMI skrev:

less than 1kg  £7.99

more than 5kg    £15

Tack för tipsen smile

Ska du åka dit  och hämta prylarna då eller?

nej för i helvete tongue dåra?

136 Inlägg
24 september 2010
De fraktpriser är bara inom landet.

Sök