2726
Sök

Handelsbanken Allkort, är det någon som har?

551 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
tänkte skaffa mig ett Handelsbanken Allkort. är det någon som har erfarenheter av kortet?

man betalar väll allt på faktura i månadsvis? men är det någon avgift på fakturan?

är det värt att ta ett allkort eller ska man sattsa på vanligt Bankkort Visa?

http://img521.imageshack.us/img521/4461/korten.jpg

Haters gonna hate.

69 Inlägg
23 september 2010
Min erfarenhet säger att man ska undvika kreditkort om man verkligen inte behöver det.

Jag föredrar att det man handlar dras bort från kontot direkt, på så sätt har man mer koll tycker jag.

Likaså är jag överförsiktig, så jag har aldrig alla pengar på kortet, utan för över när jag tycker att det behövs lite.

Åter till sakfrågan, Jag rekomenderar inte detta utan skaffa vanligt bankkort.
Senast redigerat av Jocke_lkpg (23 september 2010)

551 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Jocke_lkpg skrev:
Min erfarenhet säger att man ska undvika kreditkort om man verkligen inte behöver det.

Jag föredrar att det man handlar dras bort från kontot direkt, på så sätt har man mer koll tycker jag.

Likaså är jag överförsiktig, så jag har aldrig alla pengar på kortet, utan för över när jag tycker att det behövs lite.

Åter till sakfrågan, Jag rekomenderar inte detta utan skaffa vanligt bankkort.

dock har jag valt att stryka krediten på kortet. så det är ingen kredit kopplat till det. men fråga är om man kommer använda de andra förmånerna som Allkortet ger. till exempel sparränta hmm

Haters gonna hate.

69 Inlägg
23 september 2010
Ska du ändå stryka krediten kan det vara ganska bra ? kanske inte just för sparräntans skull utan för bonus på alla inköp.

Men o andra sidan tror jag inte du blir ekonomiskt oberoende på den bonusen, tror det är mest för att locka "köpare" till kortet, då det faktiskt kostar en liten slant per år.

Bilassistans är ju alltid en liten trygghet att ha, dock har jag allt sånt via mitt försäkringsbolag istället.

Men utan kredit kan det vara vettigt :-)
Senast redigerat av Jocke_lkpg (23 september 2010)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
24 september 2010
Allkortet ser ju ut att vara visa & mastercard i ett, med många fördelar och samma pris som ett rent visa - varför tveka? smile

Edit: Sen är kredit bara farligt om man inte kan lita på sig själv. Kreditkort har räddat mig vid övergångar mellan jobb och liknande så jag har gillat att ha det - men man ska ha koll på vad man köper så man har pengar till det...
Senast redigerat av sirmiro (24 september 2010)

183 Inlägg
24 september 2010
Jag har Allkortet och tycker det verkar bra än så länge. Har en kredit på 5k och har nyttjat den vid ett tillfälle vid uppsägning då A-kassan tyckte sig behöva 12 veckor på sig. Perfekt att ha liten kredit ifall det skulle knipa. Utnyttjade 2k i en vecka.

Har varit notoriskt anti mot krediter och jag tror att man måste ha viss karaktär för att ha det.
Senast redigerat av 5komma2racing (24 september 2010)

Sök