4078
Sök

Knackande ljud från ventil/insprut

12 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
Tjenare jag höll på med min bmw 320i -94 e36, efter jag var färdig så skulle jag starta bilen och det började knacka om vetilen/insprutarna typ som ett tickande ljud på tomgång, när man höjer gasen så börjar det knacka fortare än på tomgång. När jag ska åka iväg så kan jag hålla full gas men den accelererar sämre än den ska:( jag fattar inte vad det är det hände bara efter att ha hållit på med kamaxelsensorn men satte tillbaka allt som det skulle vara. vad är felet? kan det vara ventilerna som låter? Mvh jonte
Senast redigerat av jonte_92 (26 september 2010)

106 Inlägg
26 september 2010
jonte_92 skrev:
Tjenare jag höll på med min bmw 320i -94 e36, efter jag var färdig så skulle jag starta bilen och det började knacka om vetilen/insprutarna typ som ett tickande ljud på tomgång, när man höjer gasen så börjar det knacka fortare än på tomgång. När jag ska åka iväg så kan jag hålla full gas men den accelererar sämre än den ska:( jag fattar inte vad det är det hände bara efter att ha hållit på med kamaxelsensorn men satte tillbaka allt som det skulle vara. vad är felet? kan det vara ventilerna som låter? Mvh jonte

Kan vara ventilerna! skulle rekommendera att inte starta motorn innan du verkligen vet vart felet sitter! Annars finns det risk att man kröker ventilerna och förstör kolvarna. Står Kamaxel och drivaxel mm. på markeringarna? kan vara så att de inte står enligt markeringar vilket leder till att Kolvarna når ÖD innan ventilerna hinner "stänga" för Arbetstakten.

Sök