3314
Sök

A100Q 2.8 goes 220HK + 25% lägrebränsle förbrukning

Däcksvarvare
227 Inlägg
13 oktober 2010
#21
bobafett skrev:
Lumik skrev:
Kommer följas! verkligen intressant..

Kanske en korkad fråga? Om man nu fixar allt detta, kan det inte få konsekvenser på resten av motorn då den är anpassad för att vara just som den är?

Och vad kostar en 3" LMM?

ja allt e anpassat,spridarna är förstora orginal,(det e ju inga enorma HK man får)..så dom behöver man inte byta...jag köpte en pirat LLM ifrån england...gick på 550:- me frakt tror jag.....

Jasså, du har ingen länk till LMM? Om man enbart skulle fixa spjället + LMM, hur mycket tror du man skulle tjäna på det?

The legendary

Bounty hunter
671 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
#22
Lumik skrev:
bobafett skrev:
Lumik skrev:
Kommer följas! verkligen intressant..

Kanske en korkad fråga? Om man nu fixar allt detta, kan det inte få konsekvenser på resten av motorn då den är anpassad för att vara just som den är?

Och vad kostar en 3" LMM?

ja allt e anpassat,spridarna är förstora orginal,(det e ju inga enorma HK man får)..så dom behöver man inte byta...jag köpte en pirat LLM ifrån england...gick på 550:- me frakt tror jag.....

Jasså, du har ingen länk till LMM? Om man enbart skulle fixa spjället + LMM, hur mycket tror du man skulle tjäna på det?

det jag har fått reda på är att det blir ca200HK...om man då portar själlhuset till 35mm o 3'' LMM..


Däcksvarvare
227 Inlägg
13 oktober 2010
#23
bobafett skrev:
Lumik skrev:
bobafett skrev:

ja allt e anpassat,spridarna är förstora orginal,(det e ju inga enorma HK man får)..så dom behöver man inte byta...jag köpte en pirat LLM ifrån england...gick på 550:- me frakt tror jag.....

Jasså, du har ingen länk till LMM? Om man enbart skulle fixa spjället + LMM, hur mycket tror du man skulle tjäna på det?

det jag har fått reda på är att det blir ca200HK...om man då portar själlhuset till 35mm o 3'' LMM..

Okidoki, men 3" lmm gör inget i sig utan att man rör spjällhuset right?

The legendary

Bounty hunter
671 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
#24
Lumik skrev:
bobafett skrev:
Lumik skrev:

Jasså, du har ingen länk till LMM? Om man enbart skulle fixa spjället + LMM, hur mycket tror du man skulle tjäna på det?

det jag har fått reda på är att det blir ca200HK...om man då portar själlhuset till 35mm o 3'' LMM..

Okidoki, men 3" lmm gör inget i sig utan att man rör spjällhuset right?

oj glömt att svara...precis...LLM och spjälhuset måste bytas samtidigt...


Bounty hunter
671 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
#25
https://www1.garaget.org/gallery/archive/89893/1014849_yez946.jpg

ritat o ristat efter orginal packning...
helt rubbat sne gjutning mad .....en portat,ska slipa ut ytorna lite o snygga till wink

det är ju inte så svårt o se varför bilararna e slöa o drar massa onödig soppa
Senast redigerat av bobafett (4 november 2010)


248 Inlägg
Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
4 november 2010
#27
Ofasen, snacka om kass gjutning


Bounty hunter
671 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
#28
Marcus_89 skrev:
Ofasen, snacka om kass gjutning

japp det e ju lite märkligt me tanke på hur fina dom andra topparna tex 20vt o andra jag kikat på...


55 Inlägg
6 november 2010
#29
hur har jag missat detta! Helt underbart att se, man blir inte lite sugen att försöka sig på nått sånthär med sin egna big_smile

Sjukt med beröm till dig bobafett som tar dig an detta! RIKTIGT kul att se smile

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.

Bounty hunter
671 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#30
linkus skrev:
hur har jag missat detta! Helt underbart att se, man blir inte lite sugen att försöka sig på nått sånthär med sin egna big_smile

Sjukt med beröm till dig bobafett som tar dig an detta! RIKTIGT kul att se smile

tackar o bockar...men all cred borde lillkenta få som dragit mej in detta träskt tongue

kommer att försöka sälja lite toppar,spjällhus o LMM som ett bolt-on kit sen när jag har fått byta o testa själv så jag kan bevisa att det blir skillnad... wink vilket jag inte tvekar en sekund på cool


Bounty hunter
671 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#31
Sparky_s2 skrev:
Ja jävlar!!

dax att fixa din sen....du har ju bara topparna o spjällhus o fica eftersom du har plast isug och mappsensor..


55 Inlägg
6 november 2010
#32
bobafett skrev:
linkus skrev:
hur har jag missat detta! Helt underbart att se, man blir inte lite sugen att försöka sig på nått sånthär med sin egna big_smile

Sjukt med beröm till dig bobafett som tar dig an detta! RIKTIGT kul att se smile

tackar o bockar...men all cred borde lillkenta få som dragit mej in detta träskt tongue

kommer att försöka sälja lite toppar,spjällhus o LMM som ett bolt-on kit sen när jag har fått byta o testa själv så jag kan bevisa att det blir skillnad... wink vilket jag inte tvekar en sekund på cool

om du gör det så kommer jag HELT klart var intreserad till max! dock vette tusan om det är liknande på en 93a, eller det kanske du har koll på?

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.

Bounty hunter
671 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#33
linkus skrev:
bobafett skrev:
linkus skrev:
hur har jag missat detta! Helt underbart att se, man blir inte lite sugen att försöka sig på nått sånthär med sin egna big_smile

Sjukt med beröm till dig bobafett som tar dig an detta! RIKTIGT kul att se smile

tackar o bockar...men all cred borde lillkenta få som dragit mej in detta träskt tongue

kommer att försöka sälja lite toppar,spjällhus o LMM som ett bolt-on kit sen när jag har fått byta o testa själv så jag kan bevisa att det blir skillnad... wink vilket jag inte tvekar en sekund på cool

om du gör det så kommer jag HELT klart var intreserad till max! dock vette tusan om det är liknande på en 93a, eller det kanske du har koll på?

det gäller alla 2,6 och 2,8 12v V6or....  yikes


69 Inlägg
6 november 2010
#34
riktigt intressant tråd.

VW Caddy mk1

Bounty hunter
671 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#35
Andreas_alfta skrev:
riktigt intressant tråd.

tackar tackar big_smile ...så nu vet vad som krävs att få fart på din bil o kan börja rejsa ifrån VR6orna... tongue


248 Inlägg
6 november 2010
#36
bobafett skrev:
Sparky_s2 skrev:
Ja jävlar!!

dax att fixa din sen....du har ju bara topparna o spjällhus o fica eftersom du har plast isug och mappsensor..

Yes! Skönt att slippa lmm. På gott och ont


Däcksvarvare
227 Inlägg
6 november 2010
#37
bobafett skrev:
Andreas_alfta skrev:
riktigt intressant tråd.

tackar tackar big_smile ...så nu vet vad som krävs att få fart på din bil o kan börja rejsa ifrån VR6orna... tongue

vr6 är dock inget problem om det är fwd versionen smile inte för 2.8 coupe iaf hehe...

The legendary

Bounty hunter
671 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#38
Lumik skrev:
bobafett skrev:
Andreas_alfta skrev:
riktigt intressant tråd.

tackar tackar big_smile ...så nu vet vad som krävs att få fart på din bil o kan börja rejsa ifrån VR6orna... tongue

vr6 är dock inget problem om det är fwd versionen smile inte för 2.8 coupe iaf hehe...

mycke möjligt adrig kört en vr6...bara hört..dom låter ju betydligt vassare än trött 2,8orna tongue


1 798 Inlägg
6 november 2010
#39
Kul tråd ska bli kul o se hur mkt skillnad de blir sen för dig

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Bounty hunter
671 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#40
fredde85 skrev:
Kul tråd ska bli kul o se hur mkt skillnad de blir sen för dig

ja det blir ju ingen koll på rullande landsväg...vill jag ha en snabb bil köper jag ju en bwm eller någe turboladdat...men soppa förbrukningen ska jag mäta upp



Sök