3350
Sök

Dåliga bromsar på 740?

555 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
En del personer som har kört min bil säger att den har dåliga bromsar, själv tycker jag att den börjar ta i när man trycker en bit, andra bilar som jag har kört, så tar bromsarna i direkt när man bara lägger foten på bromsen typ. Det märkte jag när jag skulle köra upp tongue men det var lugnt. Bara undrar ifall alla ni som äger en 740, tycker ni likadant eller är det något skumt med min bil?

12 Inlägg
4 juli 2006
På min 740 så tog me bromsen långt ner och det var huvudbromscylindern som va kass så jag fick köpa ny för 1000kr, Så nu tar den nästan direkt.

Volvo S40 T4

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 juli 2006
men nya bilar är ju alltid bättre, liksom aldrig slitet nästan

Jonas

36 Inlägg
4 juli 2006
jag bytte bromsslangar fram på min 745:a, lufta och fick på det sättet bytt en hel del bromsolja, har nu hej-dundras-mega-bromsar, även bytt skivor och belägg men inte huvudbromscylindern (inget fel på den som sitter så jag ser ingen mening med det)

Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst

555 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
har bytt bromsbelägg och bromsskivor också, men inte bromsslangar och bromscylinder, vet inte hur man kollar det.. om det är slitet eller inte, så kan det vara det som gör så att bromsen tar i sent?

12 Inlägg
5 juli 2006
Man kan känna det om bromsen tar långt upp ibland men oftast längre ner. Den släpper igenom den ena kretsen av två om det är så, dom märker det på besiktningen me.

Volvo S40 T4

Sök