Blev lite gjort igår kväll.
Direkt efter att jag slutat jobba drog jag iväg och skruvade på ett nytt hjul på släpet och hämtade hem det. Väl framme lyfte jag bilen med lastmaskinen och skruvade av alla fyra hjulen. Efter det lyftes bilen upp på släpet.
Min trailerqueen
Hela ekipaget rullades in i verkstan och med sladdlampan i högsta hugg gick jag ett varv runt och kollade av läget lite.
Karossmässigt är den ganska skaplig. Några rostskador och lite bucklig men mest matt i lacken och mossbeväxt. Bryr mig inte om att tvätta nu utan det får ske i takt med att jag jobbar mig runt bilen.
Små bucklor och skador finns det gott om men vad kan man vänta sig av en 60-talare
Undrar vad som döljer sig bakom denna lagning?
Mycket mossa är det. Men ska bli annat så småningom.'
Innuti bilen luktar det det ganska unket Men inredningen är i övrigt i gott skick vilket kan stämma överens med utsagon att den ska ha rullat omkring 11000 mil i sina dar.
Från motorrummet hittade jag ett hål in i hjulhuset så jag började lite smått att plocka ner lite för att se hur stor skadan var. Det visade sig att det rostat hål från motorrummet och in till lyktan. Detta ska fixas i början av nästa vecka då jag jobbar några riktiga grispass i helgen. Dessutom vill sambon ha lite tid med mig.
Såg detta och konstaterade att jag måste riva av skärmen för att komma åt att fixa det.
Monterade av skärmen och och gick loss på hjulhuset med en spetsig hammare. Dessbättre var skadan ganska begränsad. Väl där så insåg jag att det vore vettigt att ta loss alla skärmarna göra ett grundligt jobb redan från början.
Nästa vecka ska jag laga det frilagda hjulhuset och lyfta ut motorn då den ska gås igenom i vinter.
Vad det gäller den fastrostade motorn börjar jag ana att den är utom räddning då varken diesel, rostlösare eller olja verkar hjälpa. När det börjar bli lite kallare ska jag ta in den i den uppvärmda maskinhallen och öppna upp den.
I morse innan jobbet blev det en tur till min lokala biltillbehörsfirma för att skaffa lite prylar som kommer att behövas nästa vecka. Dessutom har jag fyndat en bromsljuskontakt och en huvudbromscylinder för små pengar på Tradera så nu har jag snart alla delar till bromssystemet för säkerheten ska man inte tumma på.
Det var nog allt för ikväll.
Over and out