rc drift bil

142R
3 augusti 2006 · 300 Inlägg

hittade en sida nu med olika karosser å då fanns supran med för 200:- men bilen får du nog köpa på närmaste hobby affär.. showdäcken är nybreddade för idag big_smile däcken jag kör med kostar 300:- fär 4st utan fälgar

lite karosser billigt
http://www.hobbyfixaren.com/
Rc drift
http://www.driftpackage.com/index/index … #d9_report

Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Atenza Never drive faster than your angel can fly
4 augusti 2006 · 338 Inlägg
Hellre Nürburgring än vigselring
Volvo V70 D5 AWD "R-Design" (2011)
Thefted
13 augusti 2006 · 13 Inlägg

ja köpte min på hobbex ny i sommar går 50.. eldriven sladdar på som faan smile märket är nikko o priset var ca 13-14 hundra grymt axx asså hehe

I aM iRoN-mAn ThE oRiGiNaL
http://www.garaget.org/?car=22173
timnordlof
13 augusti 2006 · 798 Inlägg

Jag har en Kyosho-tävlingsbil som jag "byggt om" för drifting. Metanoldriven. Det finns egentligen 4 olika däck man kan köra på. Eltejpade, ABS-rör som jag limmar på en fälg, Yokomo-däck med plastringar eller HPI i stenhård gummi. Jag har Yokomo-däcken och väntar på en leverans med en ny omgång...

Jag kommer förmodligen köra lite på Vallåkra utanför Realcars monter, så om nån ska dit kan ni ju kika. Beror på om jag hinner få alla grejer...

UnderBilen Avstängd
13 augusti 2006 · 121 Inlägg

Jag har en Radiostyrd el driven. Som går i 25km/h om du vill köpa? smile

Swedish And Japanesee engineering in da house
MiniDv
14 december 2006 · 6 Inlägg

Ser att det finns lika mycket intresse för rc-drift här som på zatzy smile

Vi har ett helt nystartat forum just för rc-drift i sverige, adressen är www.rcdrift.se och kommer att bli lite snyggare och bättre än vad det är idag.

En driftbil kan kosta allt mellan 950kr och 4lax. Allt är beroende på tycke och smak.
Det finns en del recensioner etc på www.rcdrift.se att läsa om.
www.morfars.dk - Säljer färdiga kitt + massvis av delar och "styling"
www.rc-mart.com är billiga och har allt.
www.rchobbysyd.se skickar mot postförskott om någon är lite halvskraj för att ge ut kontonummer etc.

Hoppas att någon dyker upp på forumet.

Mvh MiniDv

pelko
14 december 2006 · 70 Inlägg

Wow! Gött med ett rc-drift forum. Har blivit medlem.

mvh Mathias

Volvo S60 R-Design "by Volvo" (2013)
FreddeK
14 december 2006 ·

Tjabba!

Om du ska ha något seriöst ska du inte köpa ready to run paket! alltså med det menas ta upp lek och köp reservdelar tills du spyr!

Varför ska man ha metanol? en elbil går lika fort!

Jag hade rekomenderat att du bygger på en touringbil i skala 1/10...Finns några märken som är bra och finns tillgång till reservdelar i landet. satsa på dessa: Shumacher mission 2, team associated tc3,tc4. xray, kyosho stallion eller tamiya TRF.

Det måste kompletteras med accar, radio, servo, fartreglage,och motor...
hade själv satsat på en borstlös motor som man slipper göra service på...typ byta kol etc.
batterierna ligger på 4200mah idagen läge och det ger en skaplig körtid för att vara el!

Chassisättningen är viktig. man får testa sig framåt...man får ta hänsyn till fyrhjuldriften..hårdare däck typ sorex 36 kanske kan passa.sen är det bara jobba med dämpare, caster camber och toein och toeout!

Skulle tippa på runt tiotusen för ett hyffsat paket att börja med...sen är det bara att kompletera hela tiden!

Allt annat är bara dynga och kanske håller en timme...gör det ordentling eller skit i det!

Fortfarande sugen?

MiniDv
14 december 2006 · 6 Inlägg

Freddeponken skrev:
Tjabba!

Om du ska ha något seriöst ska du inte köpa ready to run paket! alltså med det menas ta upp lek och köp reservdelar tills du spyr!

Varför ska man ha metanol? en elbil går lika fort!

Jag hade rekomenderat att du bygger på en touringbil i skala 1/10...Finns några märken som är bra och finns tillgång till reservdelar i landet. satsa på dessa: Shumacher mission 2, team associated tc3,tc4. xray, kyosho stallion eller tamiya TRF.

Det måste kompletteras med accar, radio, servo, fartreglage,och motor...
hade själv satsat på en borstlös motor som man slipper göra service på...typ byta kol etc.
batterierna ligger på 4200mah idagen läge och det ger en skaplig körtid för att vara el!

Chassisättningen är viktig. man får testa sig framåt...man får ta hänsyn till fyrhjuldriften..hårdare däck typ sorex 36 kanske kan passa.sen är det bara jobba med dämpare, caster camber och toein och toeout!

Skulle tippa på runt tiotusen för ett hyffsat paket att börja med...sen är det bara att kompletera hela tiden!

Allt annat är bara dynga och kanske håller en timme...gör det ordentling eller skit i det!

Fortfarande sugen?

Okej nu vill inte jag vara dryg och jävligt som den nykomling jag är på forumet. Men.

För det första så har vi HBX (kina märke ja) som säljer RTR 4WD bilar för runt 1000kr
Skit säger du, lyssna säger jag.
HBXen är en ren kopia på en Tamiya TL-01, inget bra, inget dåligt chassie.
Vanligt styrservo, precis som till vilken radio du än köper i handeln.
Elektroniskt fartreglage, diffar bak och fram, alukardan sitter på orginal.
Bild på det:
http://i31.photobucket.com/albums/c356/Az0niC/DSC00250.jpg

Okej, ett 1700mah acc medföljer. Efter ca 10laddningar är vi uppe i kanske 10-15min körning. Lägg 200kr på ett 3000mah acc och du har helt plötsligt körtid på 25-30minuter när det är optimalt laddat.

För att fortsätta ang. HBX så finns där självklart andra brister.
Låsta diffar + ett kraftfullare acc = du knäcker en drivaxel. Lösning?  Köp till 4st tamiya TL-01 orginal axlar, kostar 100kr / 4st. Har nu kört med dessa i 2månader och ingenting har hänt.

Motorn är en vanlig tamiya 540motor, inget bra inget dåligt. Standard helt enkelt.
Bilen håller inte för att krocka med? Visst fan gör den det. Men inte karossen, det gör inga karosser efter den misshandel jag har utfört (och jag har haft en del olika kyosho och tamiya bilar genom åren)
http://i31.photobucket.com/albums/c356/Az0niC/IMGP1573.jpg

Allt som allt har jag gett 1300kr för min driftbil. Och den fungerar utmärkt fortfarande. Så några 10 000kr för att drifta lite är rent skitsnack.

EBAY är din nästa vän. Finns TT-01or (det chassie som används mest för driftning) för runt 500kr + frakt.
Sen behöver du en radio, säg 800kr. Och lite annat lullull och vi är uppe i en 1500kr. Sen tillkommer ännu lite mer så säg 2000kr hemma och levererat.

Ska du ha allting nytt blir det 2500kr ungefär, beroende på vart du beställer ifrån. www.rc-mart.com är riktigt billiga och löser så gott dom kan det här med tull + moms genom att skriva olika saker på paketen.

För er som fortfarnade är smått intresserade av rc-drift eller bara vill snacka lite skit är  hemskt välkomna till vårt nya forum www.rcdrift.se .

Lägger en film på hur det är att drifta med en hbx, väldigt fjortisaktigt gjord då det är en "skämtfilm" men visar fortfarande att det går rätt bra ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=RscNq-9ynEA
http://www.youtube.com/watch?v=u37pPypXUgo

Nåväl.. Tycker bara att det är fel att man säger att det kostar si och så mycket när det i verkligheten finns mycket mer prisvärda saker som håller och fungerar väl.

Mvh MiniDv

ps. Har skrivit för mycket och går inte igenom stavfel/meningsuppbyggnader etc ikväll. Godnatt

Edit: Lite om hbx - http://www.rcdrift.se/viewtopic.php?t=62

Senast redigerat av MiniDv (14 december 2006)

FreddeK
14 december 2006 ·

MiniDv skrev:

Freddeponken skrev:
Tjabba!

Om du ska ha något seriöst ska du inte köpa ready to run paket! alltså med det menas ta upp lek och köp reservdelar tills du spyr!

Varför ska man ha metanol? en elbil går lika fort!

Jag hade rekomenderat att du bygger på en touringbil i skala 1/10...Finns några märken som är bra och finns tillgång till reservdelar i landet. satsa på dessa: Shumacher mission 2, team associated tc3,tc4. xray, kyosho stallion eller tamiya TRF.

Det måste kompletteras med accar, radio, servo, fartreglage,och motor...
hade själv satsat på en borstlös motor som man slipper göra service på...typ byta kol etc.
batterierna ligger på 4200mah idagen läge och det ger en skaplig körtid för att vara el!

Chassisättningen är viktig. man får testa sig framåt...man får ta hänsyn till fyrhjuldriften..hårdare däck typ sorex 36 kanske kan passa.sen är det bara jobba med dämpare, caster camber och toein och toeout!

Skulle tippa på runt tiotusen för ett hyffsat paket att börja med...sen är det bara att kompletera hela tiden!

Allt annat är bara dynga och kanske håller en timme...gör det ordentling eller skit i det!

Fortfarande sugen?

Okej nu vill inte jag vara dryg och jävligt som den nykomling jag är på forumet. Men.

För det första så har vi HBX (kina märke ja) som säljer RTR 4WD bilar för runt 1000kr
Skit säger du, lyssna säger jag.
HBXen är en ren kopia på en Tamiya TL-01, inget bra, inget dåligt chassie.
Vanligt styrservo, precis som till vilken radio du än köper i handeln.
Elektroniskt fartreglage, diffar bak och fram, alukardan sitter på orginal.
Bild på det:
http://i31.photobucket.com/albums/c356/ … C00250.jpg

Okej, ett 1700mah acc medföljer. Efter ca 10laddningar är vi uppe i kanske 10-15min körning. Lägg 200kr på ett 3000mah acc och du har helt plötsligt körtid på 25-30minuter när det är optimalt laddat.

För att fortsätta ang. HBX så finns där självklart andra brister.
Låsta diffar + ett kraftfullare acc = du knäcker en drivaxel. Lösning?  Köp till 4st tamiya TL-01 orginal axlar, kostar 100kr / 4st. Har nu kört med dessa i 2månader och ingenting har hänt.

Motorn är en vanlig tamiya 540motor, inget bra inget dåligt. Standard helt enkelt.
Bilen håller inte för att krocka med? Visst fan gör den det. Men inte karossen, det gör inga karosser efter den misshandel jag har utfört (och jag har haft en del olika kyosho och tamiya bilar genom åren)
http://i31.photobucket.com/albums/c356/ … GP1573.jpg

Allt som allt har jag gett 1300kr för min driftbil. Och den fungerar utmärkt fortfarande. Så några 10 000kr för att drifta lite är rent skitsnack.

EBAY är din nästa vän. Finns TT-01or (det chassie som används mest för driftning) för runt 500kr + frakt.
Sen behöver du en radio, säg 800kr. Och lite annat lullull och vi är uppe i en 1500kr. Sen tillkommer ännu lite mer så säg 2000kr hemma och levererat.

Ska du ha allting nytt blir det 2500kr ungefär, beroende på vart du beställer ifrån. www.rc-mart.com är riktigt billiga och löser så gott dom kan det här med tull + moms genom att skriva olika saker på paketen.

För er som fortfarnade är smått intresserade av rc-drift eller bara vill snacka lite skit är  hemskt välkomna till vårt nya forum www.rcdrift.se .

Lägger en film på hur det är att drifta med en hbx, väldigt fjortisaktigt gjord då det är en "skämtfilm" men visar fortfarande att det går rätt bra ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=RscNq-9ynEA
http://www.youtube.com/watch?v=u37pPypXUgo

Nåväl.. Tycker bara att det är fel att man säger att det kostar si och så mycket när det i verkligheten finns mycket mer prisvärda saker som håller och fungerar väl.

Mvh MiniDv

ps. Har skrivit för mycket och går inte igenom stavfel/meningsuppbyggnader etc ikväll. Godnatt

Visst behöver man kanske inte det bästa eller lagom bra grejer utan kan nöja sig med lågbudget som du gjort! Hur kul kan det vara att sladda runt med en slö 540motor....en sådann tävla jag med för 15år sedan. Vill man ha drag i prylarna och lite fart så kostar det ju lite! Tycker man kan kolla på begagnatmarknaden...men skulle inte välja det du valt...men sen har jag tävlat i touring och 1/12 så jag kanske är lite kräsen!

Senast redigerat av Freddeponken (14 december 2006)

MiniDv
14 december 2006 · 6 Inlägg

Freddeponken skrev:
Visst behöver man kanske inte det bästa eller lagom bra grejer utan kan nöja sig med lågbudget som du gjort! Hur kul kan det vara att sladda runt med en slö 540motor....en sådann tävla jag med för 15år sedan. Vill man ha drag i prylarna och lite fart så kostar det ju lite! Tycker man kan kolla på begagnatmarknaden...men skulle inte välja det du valt...men sen har jag tävlat i touring och 1/12 så jag kanske är lite kräsen!

Slö och slö, sitter ju orginal i varenda "riktig radiostyrd" bil du köper marknaden ungefär.
Och i denna tråden verkar vi tala om folk som vill börja med det / funderar lite på det.
Att då skrämma iväg dom med fantasi summor som 10 000 kr är ju bara dumt. Det behövs ju inte.

Om vi relaterar detta till verkligenheten så kan man alltså inte lära sig drifta med en 740TIC utan måste på en driftspeccad skyline/supra direkt för annars går det inte och är skittråkigt.

Sen att säga lågbudget osv.
Är man någerlunda smart så köper man nåt att prova med först, om man fastnar kan man börja lägga seriösa pengar på det. Att köpa en rc-bil för 10lax och sedan tröttna efter 2 veckor kanske inte är det smartaste heller.
"men alla besitter vi olika grader av intelligens smile"

Vi har olika åsikter, och olika erfarenheter.
Men som sagt, för att börja leka lite med rc-drifting behövs inte nåt för 10k, det räcker 1300kr + 200 om man vill ha en lite bättre motor.

Mvh Mini

Senast redigerat av MiniDv (14 december 2006)

FreddeK
14 december 2006 ·

MiniDv skrev:

Freddeponken skrev:
Visst behöver man kanske inte det bästa eller lagom bra grejer utan kan nöja sig med lågbudget som du gjort! Hur kul kan det vara att sladda runt med en slö 540motor....en sådann tävla jag med för 15år sedan. Vill man ha drag i prylarna och lite fart så kostar det ju lite! Tycker man kan kolla på begagnatmarknaden...men skulle inte välja det du valt...men sen har jag tävlat i touring och 1/12 så jag kanske är lite kräsen!

Slö och slö, sitter ju orginal i varenda "riktig radiostyrd" bil du köper marknaden ungefär.
Och i denna tråden verkar vi tala om folk som vill börja med det / funderar lite på det.
Att då skrämma iväg dom med fantasi summor som 10 000 kr är ju bara dumt. Det behövs ju inte.

Om vi relaterar detta till verkligenheten så kan man alltså inte lära sig drifta med en 740TIC utan måste på en driftspeccad skyline/supra direkt för annars går det inte och är skittråkigt.

Sen att säga lågbudget osv.
Är man någerlunda smart så köper man nåt att prova med först, om man fastnar kan man börja lägga seriösa pengar på det. Att köpa en rc-bil för 10lax och sedan tröttna efter 2 veckor kanske inte är det smartaste heller.

Vi har olika åsikter, och olika erfarenheter.
Men som sagt, för att börja leka lite med rc-drifting behövs inte nåt för 10k, det räcker 1300kr + 200 om man vill ha en lite bättre motor.

Mvh Mini

Dock är inte 10lök så mycket pengar i sammanhanget....

Men om du kan drifta i 25-30 minuter med ett 3000mah batteri så lär det inte gå så fort...lär inte släppa på torr asfalt!

Tompa Wheel whore
14 december 2006 · 215 Inlägg

"Visst behöver man kanske inte det bästa eller lagom bra grejer utan kan nöja sig med lågbudget som du gjort! Hur kul kan det vara att sladda runt med en slö 540motor....en sådann tävla jag med för 15år sedan. Vill man ha drag i prylarna och lite fart så kostar det ju lite! Tycker man kan kolla på begagnatmarknaden...men skulle inte välja det du valt...men sen har jag tävlat i touring och 1/12 så jag kanske är lite kräsen!"



Vass motor är inte de ultimata.Har en gammal avdankad OTC spis i min (från -99 eller nåt).Den funkar kanon.Sen kör ja hyfsat hög piniong.Bilen är min gammla Tamiya TA03-R TRF racer som jag hadde sista sesången jag tävlade i  OTC (de va ju ett tag sen tongue).Sen däcken kommer jag inte ihåg vad jag har.Köptes på RCmart(stenhårda med kromade BBS CH.körde Tamiya type D först men dom blev för mjuka när man hadde slitit lite på dom så tillslut kunde man ju köra "som vanligt" på banan.Sen så drar dom "ingen" ström för hjulen spinner helatiden.Kör kanske i 10min med mina GAMMLA 1400Mha

Detta är askul.Rekomenderas varmt om ni ha någon gammal racer som står i hyllan.I våran klubb kom de ut lite 1:10or på slutet av sommaren.De lär va här för å stanna tro jag!.

Senast redigerat av Tompa (14 december 2006)

Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
MiniDv
14 december 2006 · 6 Inlägg

Freddeponken skrev:

MiniDv skrev:

Freddeponken skrev:
Visst behöver man kanske inte det bästa eller lagom bra grejer utan kan nöja sig med lågbudget som du gjort! Hur kul kan det vara att sladda runt med en slö 540motor....en sådann tävla jag med för 15år sedan. Vill man ha drag i prylarna och lite fart så kostar det ju lite! Tycker man kan kolla på begagnatmarknaden...men skulle inte välja det du valt...men sen har jag tävlat i touring och 1/12 så jag kanske är lite kräsen!

Slö och slö, sitter ju orginal i varenda "riktig radiostyrd" bil du köper marknaden ungefär.
Och i denna tråden verkar vi tala om folk som vill börja med det / funderar lite på det.
Att då skrämma iväg dom med fantasi summor som 10 000 kr är ju bara dumt. Det behövs ju inte.

Om vi relaterar detta till verkligenheten så kan man alltså inte lära sig drifta med en 740TIC utan måste på en driftspeccad skyline/supra direkt för annars går det inte och är skittråkigt.

Sen att säga lågbudget osv.
Är man någerlunda smart så köper man nåt att prova med först, om man fastnar kan man börja lägga seriösa pengar på det. Att köpa en rc-bil för 10lax och sedan tröttna efter 2 veckor kanske inte är det smartaste heller.

Vi har olika åsikter, och olika erfarenheter.
Men som sagt, för att börja leka lite med rc-drifting behövs inte nåt för 10k, det räcker 1300kr + 200 om man vill ha en lite bättre motor.

Mvh Mini

Dock är inte 10lök så mycket pengar i sammanhanget....

Men om du kan drifta i 25-30 minuter med ett 3000mah batteri så lär det inte gå så fort...lär inte släppa på torr asfalt!

Jag kör med, som alla andra rc-driftare på Driftdäck. Dessa är gjorda i någon form av PVC plast och går utmärkt att drifta med på både asfalt, betong och filtmatta.

Och förresten så är väl 10lax en jävla massa stålar för att köpa en liten radiostyrd bil för att med sina vänner leka lite med? för 10lax får jag 2 sierror som jag kan ha svinkul med nu på vintern.

Eller så kan jag köpa 10st HBXbilar och ha kul med 9polare än att själv köpa en för 10 000 och ha "kul" för mig själv i ett garage nånstans.

Driftdäck:
http://www.morfars.dk/rc/drift-demon-li … -2908.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-kit-p-1707.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-tyre-type-p-2288.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-wheels-s … -2860.html
http://www.rcdrift.se/viewtopic.php?t=77

FreddeK
14 december 2006 ·

MiniDv skrev:

Freddeponken skrev:

MiniDv skrev:

Slö och slö, sitter ju orginal i varenda "riktig radiostyrd" bil du köper marknaden ungefär.
Och i denna tråden verkar vi tala om folk som vill börja med det / funderar lite på det.
Att då skrämma iväg dom med fantasi summor som 10 000 kr är ju bara dumt. Det behövs ju inte.

Om vi relaterar detta till verkligenheten så kan man alltså inte lära sig drifta med en 740TIC utan måste på en driftspeccad skyline/supra direkt för annars går det inte och är skittråkigt.

Sen att säga lågbudget osv.
Är man någerlunda smart så köper man nåt att prova med först, om man fastnar kan man börja lägga seriösa pengar på det. Att köpa en rc-bil för 10lax och sedan tröttna efter 2 veckor kanske inte är det smartaste heller.

Vi har olika åsikter, och olika erfarenheter.
Men som sagt, för att börja leka lite med rc-drifting behövs inte nåt för 10k, det räcker 1300kr + 200 om man vill ha en lite bättre motor.

Mvh Mini

Dock är inte 10lök så mycket pengar i sammanhanget....

Men om du kan drifta i 25-30 minuter med ett 3000mah batteri så lär det inte gå så fort...lär inte släppa på torr asfalt!

Jag kör med, som alla andra rc-driftare på Driftdäck. Dessa är gjorda i någon form av PVC plast och går utmärkt att drifta med på både asfalt, betong och filtmatta.

Och förresten så är väl 10lax en jävla massa stålar för att köpa en liten radiostyrd bil för att med sina vänner leka lite med? för 10lax får jag 2 sierror som jag kan ha svinkul med nu på vintern.

Eller så kan jag köpa 10st HBXbilar och ha kul med 9polare än att själv köpa en för 10 000 och ha "kul" för mig själv i ett garage nånstans.

Driftdäck:
http://www.morfars.dk/rc/drift-demon-li … -2908.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-kit-p-1707.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-tyre-type-p-2288.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-wheels-s … -2860.html
http://www.rcdrift.se/viewtopic.php?t=77

Okej det var på leknivå du ville hålla dig! det förklarar ju allt mannen! dom som driftar på filmerna leker inte utan tar det väldigt seriöst! så är det bara! Rchobbyn är väldigt seriös för den inbitne och ses inte som en lek utan fullt allvar precis som strippkörning eller banracing i fullskala!

MiniDv
14 december 2006 · 6 Inlägg

Freddeponken skrev:

MiniDv skrev:

Freddeponken skrev:

Dock är inte 10lök så mycket pengar i sammanhanget....

Men om du kan drifta i 25-30 minuter med ett 3000mah batteri så lär det inte gå så fort...lär inte släppa på torr asfalt!

Jag kör med, som alla andra rc-driftare på Driftdäck. Dessa är gjorda i någon form av PVC plast och går utmärkt att drifta med på både asfalt, betong och filtmatta.

Och förresten så är väl 10lax en jävla massa stålar för att köpa en liten radiostyrd bil för att med sina vänner leka lite med? för 10lax får jag 2 sierror som jag kan ha svinkul med nu på vintern.

Eller så kan jag köpa 10st HBXbilar och ha kul med 9polare än att själv köpa en för 10 000 och ha "kul" för mig själv i ett garage nånstans.

Driftdäck:
http://www.morfars.dk/rc/drift-demon-li … -2908.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-kit-p-1707.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-tyre-type-p-2288.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-wheels-s … -2860.html
http://www.rcdrift.se/viewtopic.php?t=77

Okej det var på leknivå du ville hålla dig! det förklarar ju allt mannen! dom som driftar på filmerna leker inte utan tar det väldigt seriöst! så är det bara! Rchobbyn är väldigt seriös för den inbitne och ses inte som en lek utan fullt allvar precis som strippkörning eller banracing i fullskala!

Leknivå? Jag skriver bara mina tankar om det hela.
Vill man ge sken av att man är seriös så måste "mannen" vara det sista man ska skriva i ett inlägg...

Och ja, inte fan går jag och köper något för 10k och planerar att ställa upp i VM i RC-driftning som första sak, du som Elite förare måste väl ha börjat med något också, eller?

Du jämför även seriös RC-drift med Riktigt motorsport. Då är det ju ännu mer uppenbart att man sadlar inte en F1 bil direkt utan börjar med Go-cart. Frågan var riktad till vad man ska börja med, inte vad man ska köpa om man har ambition att bli världsbäst 2007 eller hur?

FreddeK
15 december 2006 ·

MiniDv skrev:

Freddeponken skrev:

MiniDv skrev:

Jag kör med, som alla andra rc-driftare på Driftdäck. Dessa är gjorda i någon form av PVC plast och går utmärkt att drifta med på både asfalt, betong och filtmatta.

Och förresten så är väl 10lax en jävla massa stålar för att köpa en liten radiostyrd bil för att med sina vänner leka lite med? för 10lax får jag 2 sierror som jag kan ha svinkul med nu på vintern.

Eller så kan jag köpa 10st HBXbilar och ha kul med 9polare än att själv köpa en för 10 000 och ha "kul" för mig själv i ett garage nånstans.

Driftdäck:
http://www.morfars.dk/rc/drift-demon-li … -2908.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-kit-p-1707.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-tyre-type-p-2288.html
http://www.morfars.dk/rc/drift-wheels-s … -2860.html
http://www.rcdrift.se/viewtopic.php?t=77

Okej det var på leknivå du ville hålla dig! det förklarar ju allt mannen! dom som driftar på filmerna leker inte utan tar det väldigt seriöst! så är det bara! Rchobbyn är väldigt seriös för den inbitne och ses inte som en lek utan fullt allvar precis som strippkörning eller banracing i fullskala!

Leknivå? Jag skriver bara mina tankar om det hela.
Vill man ge sken av att man är seriös så måste "mannen" vara det sista man ska skriva i ett inlägg...

Och ja, inte fan går jag och köper något för 10k och planerar att ställa upp i VM i RC-driftning som första sak, du som Elite förare måste väl ha börjat med något också, eller?

Du jämför även seriös RC-drift med Riktigt motorsport. Då är det ju ännu mer uppenbart att man sadlar inte en F1 bil direkt utan börjar med Go-cart. Frågan var riktad till vad man ska börja med, inte vad man ska köpa om man har ambition att bli världsbäst 2007 eller hur?

men visst är det så och det säger jag ingenting om! man måste börja någonstanns! sen kan jag nämna att lägger du 10lök på en riktig tävlingsbil så får du enbart bil och sändare...inge mer! så 10lök är grov underkant om man ska tävla...kan ju vara bra att upplysa om detta också! det är inte billigt att rejsa seriöst!
Jag skulle vilja se en film när ni driftar...

Var var det för fel på att skriva mannen då? Jag vet inte vad du heter! vad har det med ett seriöst inlägg att göra? skulle det vara bättre om jag skrev ditt nick kanske? eller kvinna, snorunge, pojkspoling gubbe, osv....det är så jäkla offtopic det kan bli och beklagligt att du hänger upp dig på det!

jaja nu har vi förstört tråden tillräckligt med vårat tjafs och ser tydligen väldigt olika på detta. Låt oss nu låta några andra avgöra hur dom vill rejsa...köpa osv.

Nu har dom ju fått lite info och hoppas det blir några som ansluter sig i rcvärlden!

Mvh Fredrik

ElDuderino
15 december 2006 · 2 Inlägg

Hörru, Freddeponken.....var ska vi börja?

Du snackar om leknivå....ja, detta är en lek, så där har du väl rätt. Det är en lek att hålla på med riktiga bilar också. Om vi tar Tamiya TT-01 som exempel så kostar en sån precis under 1000, det du behöver komplettera det med är radio(inkl mottagare och servo), ack och laddare. Så det slutar väl runt 2000. Detta är en av de mest populära bilarna inom rc drifting världen över. Jag vågar sträcka mig till att det oftast är en Tamiya TT-01 man ser i olika filmer i ämnet.

Hur viktigt tror du det är att slänga bort en massa pengar på borstlösa motorer och grejer när det spinner för fullt redan med standard 540-motor? Visst kan man uppgradera till en lite vassare motor om man vill, men det är inte nödvändigt. Och om man nu vill det så behövs det inte många hundralappar för att få lite fart på grejerna.

Och hur viktigt tror du chassiet är? Ja, det kan väl anses vara ganska viktigt, men det är inte något chassie med STCC-väghållning man är ute efter. Det som spelar in är balansen, viktfördelningen.

Eftersom du är så påläst antar jag att du känner till Yokomo-bilarna? Dessa bilar tävlas det flitigt med inom rc drifting. (även tidigare nämnda Tamiya TT-01 används i tävlingssyfte) En komplett Yokomo MR-4TC SD (läs det här->) World Championship Replica(!), fullmatad med kolfiberchassie och hop ups i all oändlighet...ja, den kostar 516 USD = 3500-4000 spänn ungefär. Sen är det visserligen en del som saknas, men du kommer inte upp i närheten av 10000 om du inte anstränger dig och köper dyarare grejer än vad som är normalt.
Den här meningen, som du skrivit: "Skulle tippa på runt tiotusen för ett hyffsat paket att börja med..." Kan du inte bara slänga den i papperkorgen? För tiotusen har man den värsta bilen som finns inom rc drifting och om man börjar med det värsta som finns, då är man bra dum.

MVH Anders, som inte vill framstå som arg, men blir irriterad när folk kommer med felaktiga "fakta"

Kika in på www.rcdrift.se om du är intresserad. Du är välkommen att lära dig lite mer wink Du verkar ju trots allt vara, eller ha varit, insatt i rc-världen så du kanske har nyttiga erfarenheter att dela med dig av

P.S. Du ville se en film när "vi" driftar....MiniDv länkade ju till några filmer i ett tidigare inlägg. Där är det han själv som filmar när hans kompis driftar lite med en bil som kostat...1200 inkl ett ack på runt 3300 mAh D.S.

Senast redigerat av ElDuderino (15 december 2006)

FreddeK
16 december 2006 ·

Nej jag själv fattar inte vad som är så häftigt med drifting så jag kommer inte pyssla med det. Själv är det roligare att köra på riktig bana och tokpressa prylarna till det yttersta...därav summorna. det jag skrev med tio lök är ju lågt räknat om man ser till vad tävlingsprylar kostar....
Sen ska man se till nybörjargrejer så kan man ju hitta allt billigt om man bara vill testa på! gäller ju fiske osv med..du kan ju få ett muminset för tvåhundra spänn!

Sen kan man inte jämföra riktig drifting med rcdrifting!...en riktig bil som driftar har massa effekt och kan åka riktigt fort medans det ni visat bara sladdar runt utan kontroll...det spinner även när ni ska åka rakt! klart det inte behövs några bra prylar om man slänger på plastdäck!

Men nu avslutar jag ämnet och lämnar det åt er som håller på med det! så lägg ner eran kaxiga attityd mot mig bara så är det lugnt!

Mvh Fredde

ElDuderino
16 december 2006 · 2 Inlägg

Vill du inte börja med RC Drifting så ska ju självklart ingen tvinga dig. Vi har ingen kaxig attityd, utan vill bara att du inte ska fara med osanning. Eftersom det handlar om drifting och inte bankörning, så är den summan du skriver helt absurd. Särsklit då du påstår att den summan gäller en nybörjarbil. Eftersom hela tråden hamnar om RC DRIFTING, inte bankörning för lägsta möjliga tid, så är det bara dumt att börja snacka om vad det kostar med en banbil...kaffet börjar också bli dyrt, ska vi snacka om det också?

Man jag orkar inte tjaffsa mer, när det ändå inte går in. Jag vill bara att alla som är sugna på att testa RC Drifting inte ska bli skrämda av det Freddeponken skriver, för som sagt: Såna pengar handlar det verkligen inte om.

Ang plast däck, så vill jag tillägga att det är det som körs med i tävlingar också, så...ja, Freddeponken bara yrar.

Tack för mig

Senast redigerat av ElDuderino (16 december 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang