Edit: en annan sak om man jobbar som lastbil caffis jobbar man då tex kör en vecka sen ledig en? eller kör en varje dag som ett vanligt jobb?
Det varierar, men det finns dem som jobbar 5 dagar i veckan, varje vecka. Det beror lite på vart manjobbar och vart man kör någonstans.
beror ju på för du har ju samma körtids regler för båda med dyngsvila körtid veckovila enda skillnaden är typ att ena snubben går hem och den andra bor kvar i sin lastbil och hinkar in stålarna på så vis men själva körningen är ju exakt den samma om man nu kör lagligt efter alla tids regler
Får nästan lite ånges för att man valde fordons programmet när man ser det här, men jag lär nog välja tung över pb även ifall jag tycker att person ilar är roligare
är väll inte långa dagar? är ju som ett vanligt 7-16 jobb?
06.00-03-00 är 21h... så det är ju lite mer än normalet
Mvh Tommy
ah jo så långt tänkte inte jag, men sätter mitt vänstra ben på att han menade 06:00 till 15:00 , om han är normal och kanske behöver lite mer sömn än någon timme per dygn
är väll inte långa dagar? är ju som ett vanligt 7-16 jobb?
06.00-03-00 är 21h... så det är ju lite mer än normalet
Mvh Tommy
ah jo så långt tänkte inte jag, men sätter mitt vänstra ben på att han menade 06:00 till 15:00 , om han är normal och kanske behöver lite mer sömn än någon timme per dygn
Det är jag helt övertygad om att han gör. Men tycker det börjar bli dags att svenska folket lära sig klockan, inget illa menat mot någon.
Får nästan lite ånges för att man valde fordons programmet när man ser det här, men jag lär nog välja tung över pb även ifall jag tycker att person ilar är roligare
Se de såhär; tänk hur mycket pengar du sparar på att göra saker själv..plus så kan man tjäna en slant eller två på att hjälpa en kompis
Jag fick LB först men insåg att de var omöjligt att jobba för att bara få pengar..hoppade över till PB och hade både roligare och lättare att jobba!
Som mekaniker behöver man ju inte skruva hela livet heller. Går ju att bli verkmästare & verkstadschef eller annat lustigt om man kan/vill/får på sikt.
Annars kan man ju bli fordonsmontör om man har något Volvo Cars, Volvo LV, Scania, eller Saab i närheten
Kollade lite på löner inom bygg och den källan verkar inte pålitlig , mycket lägre än vad en snickare kännar. eller dom kanske menar efter skatt och då stämmer det ju bra
Kollade lite på löner inom bygg och den källan verkar inte pålitlig , mycket lägre än vad en snickare kännar. eller dom kanske menar efter skatt och då stämmer det ju bra
24000 före skatt i grundlön/timlön låter som att det stämmer ganska bra (för "byggnadsarbetare").
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!