2517
Sök

Bilmekaniker, lön?

5 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
satt och titta på löner för elektriker och blev lite nyfiken på vad en bil mekaniker tjänade 

Medellön       Medelålder      Erfarenhet
20.111 kr    27,2 år              6,8 år

Tycker det ser  väldigt lite ut är väll ett ganska tungt jobb ändå?

Källa: http://www.lonestatistik.se/loner.asp/y … niker-1252

Edit: en annan sak om man jobbar som lastbil caffis jobbar man då tex kör en vecka sen ledig en? eller kör en varje dag som ett vanligt jobb?
Senast redigerat av Andreaswiklund (30 september 2010)

8 Inlägg
30 september 2010
jag kör varje dag måndag till fredag 6-3.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 september 2010
lindbergg skrev:

Ohh det var långa dagar det!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 250 Inlägg
30 september 2010
Andreaswiklund skrev:
Edit: en annan sak om man jobbar som lastbil caffis jobbar man då tex kör en vecka sen ledig en? eller kör en varje dag som ett vanligt jobb?

Det varierar, men det finns dem som jobbar 5 dagar i veckan, varje vecka. Det beror lite på vart manjobbar och vart man kör någonstans.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
30 september 2010
Polaren jobbar som bilmek på en större firma för VAG Göteborg, och han har mindre än medellönen. Han har 4 års erfarenhet av sitt jobb.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 september 2010
Marlboroman skrev:
Andreaswiklund skrev:

Det varierar, men det finns dem som jobbar 5 dagar i veckan, varje vecka. Det beror lite på vart manjobbar och vart man kör någonstans.

beror ju på för du har ju samma körtids regler för båda med dyngsvila körtid veckovila enda skillnaden är typ att ena snubben går hem och den andra bor kvar i sin lastbil och hinkar in stålarna på så vis
men själva körningen är ju exakt den samma om man nu kör lagligt efter alla tids regler

huh?
10 427 Inlägg
Down n`out
514 Inlägg
30 september 2010
te_wik skrev:
lindbergg skrev:

Mvh Tommy

är väll inte långa dagar? är ju som ett vanligt 7-16 jobb?

Down n`out

90 Inlägg
30 september 2010
Får nästan lite ånges för att man valde fordons programmet när man ser det här, men jag lär nog välja tung över pb även ifall jag tycker att person ilar är roligare sad

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 september 2010
skjortan skrev:
te_wik skrev:
lindbergg skrev:

Mvh Tommy

06.00-03.00 är 21h... så det är ju lite mer än normalet wink

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (30 september 2010)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Down n`out
514 Inlägg
30 september 2010
te_wik skrev:
skjortan skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

06.00-03-00 är 21h... så det är ju lite mer än normalet wink

Mvh Tommy

ah jo så långt tänkte inte jag, men sätter mitt vänstra ben på att han menade 06:00 till 15:00 , om han är normal och kanske behöver lite mer sömn än någon timme per dygn roll

Down n`out

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 september 2010
skjortan skrev:
te_wik skrev:
skjortan skrev:

06.00-03-00 är 21h... så det är ju lite mer än normalet wink

Mvh Tommy

ah jo så långt tänkte inte jag, men sätter mitt vänstra ben på att han menade 06:00 till 15:00 , om han är normal och kanske behöver lite mer sömn än någon timme per dygn roll

Det är jag helt övertygad om att han gör. Men tycker det börjar bli dags att svenska folket lära sig klockan, inget illa menat mot någon.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (30 september 2010)

6 632 Inlägg
30 september 2010
The__dude skrev:
Får nästan lite ånges för att man valde fordons programmet när man ser det här, men jag lär nog välja tung över pb även ifall jag tycker att person ilar är roligare sad

Se de såhär; tänk hur mycket pengar du sparar på att göra saker själv..plus så kan man tjäna en slant eller två på att hjälpa en kompis

Jag fick LB först men insåg att de var omöjligt att jobba för att bara få pengar..hoppade över till PB och hade både roligare och lättare att jobba!
Senast redigerat av Malheus (30 september 2010)

De/Dem

Tvivlare
2 266 Inlägg
30 september 2010
För lite.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

huh?
10 427 Inlägg
30 september 2010
Som mekaniker behöver man ju inte skruva hela livet heller.
Går ju att bli verkmästare & verkstadschef eller annat lustigt
om man kan/vill/får på sikt.

Annars kan man ju bli fordonsmontör om man har något Volvo Cars, Volvo LV, Scania, eller Saab i närheten wink

8 Inlägg
30 september 2010
te_wik skrev:
skjortan skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

06.00-03.00 är 21h... så det är ju lite mer än normalet wink

Mvh Tommy

jag menade 0600 till 1500 så det är som vanligt

81 Inlägg
30 september 2010
Kollade lite på löner inom bygg och den källan verkar inte pålitlig , mycket lägre än vad en snickare kännar. eller dom kanske menar efter skatt och då stämmer det ju bra smile

huh?
10 427 Inlägg
30 september 2010
Mr_Muscle skrev:
Kollade lite på löner inom bygg och den källan verkar inte pålitlig , mycket lägre än vad en snickare kännar. eller dom kanske menar efter skatt och då stämmer det ju bra smile

24000 före skatt i grundlön/timlön låter som att det stämmer ganska bra (för "byggnadsarbetare").

Smålänning
7 883 Inlägg
30 september 2010
Tjänar en bra månad 10 000 rent...

Allbilverkstad med snål chef...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

90 Inlägg
30 september 2010
Varför tjänar en mekaniker så lite är ju ett jobb som tär på en ganska mycket ju?

Är det kanske så att verkstäderna kan erbjuda billigare priser?  Är ju nästan slav lön

Sök