4380
Sök

855 t5, hackar vid 4000 varv

12 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Tjenna, skulle kunna behöva lite hjälp!

Har sökt runt har på forumet ett tag och hittat många anledningar på vad det kan vara!

Jag besiktade bilen för ett tag sedan och hade stora problem med lamda värdet, tänkte om det kan ha någon form av inverkan på att den hackar? Kanske stryper den bränslet eller något?

Den gick kanon ända tills fick igenom den genom besiktningen och några veckor efter, sedan började den hacka när jag var ute och körde.
Bara lite grann och tänkte inte mer på det , det var bara att ladda fullt och köra.

Men nu i morse 2 veckor senare så tog jag mig en sväng och bilen var sig inte alls lik. hackar och smattrar ordentligt vid 4000 varv!

Skulle vara mycket tacksam om ni har några erfarenheter om samma problem!

German Engineering
9 083 Inlägg
2 oktober 2010
Kolla luftmassemätaren.

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

12 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Jag provade att koppla ut lmm:en men då gick den skit, svikta på tomgång och ojämn gång!
Då måste den vara i funktion eller ?

Bilen går bra när jag varvar och står still men när man kör då hackar han sad

341 Inlägg
3 oktober 2010
När bytte du ut tänddelar sist? kan vara något strul där. Har du kollat om det finns någon felkod? Har du kollat om alla tryckslangar samt vakumslangar är hela?

Cupra_
3 oktober 2010
Håller med, skulle nog kolla tryck/vacuumslangar.. Hade liknande problem på min S40 och då var det slangar m.m.

341 Inlägg
3 oktober 2010
det vanligaste på dom där är den sista tryckslangen vid insuget som brukar gå av vid korsningen till tomgångsmotorn..

723 Inlägg
3 oktober 2010
håller med föregående hade samma problem köpte helkit med alla slangar och bytte byt även dem smala 5 mm slangarna så kommer det nog gå klockrent sen!!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

12 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Tackar för alla svar smile Ska kolla upp de olika tipsen så snart jag kan och åter komma med resultat !

12 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Har inte löst problemet med bilen, att den varvar upp till laddtrycket sedan smattrar det mest hmm

Har kollat / bytt:
Tryckslangar
Vacumslangar
Bränslefilter

Kollade rotor/fördelare men det såg normalt ut.

Tar gärna imot fler tips.

Tänkte höra om det kan vara bränslepumpen som börjar ge sig hmm

Om det är något ni undrar, läs gärna de andra inläggen innan ni skrivet ett meddelande smile

MVH

546 Inlägg
15 oktober 2010
inge fel koder heller?

12 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Jo just det tongue glömde skriva om det.

Har fått lite felkoder.

Att lamdasond , felaktig
Och lmm felaktig.

Jag provade att dra ur lmm:en och då gick den risigt som jag nämt tidigare.

Men när jag har dragit ur lmm:en och startar bilen kommer det väl en fel kod eller ?

En annan jobbig sak är att jag inte kan radera gamla felkoder sad

Sök