3 oktober 2010
Trådstartare
Det är såhär att jag skaffat mig en begagnad pendlarbil pga av studier=dålig inkomst.
Jag har byggt seriöst ljud tidigare i en golf mk3, dock har jag sålt iväg "värstinggrejerna".
Åter till pendlarbilen, det är en VW Jetta -89. Ingenting är installerat förutom huvudenheten och en gammal baslåda inslängd i bakluckan, samt orginalhögtalare i övrigt. (mid.diskant).
Jag vill ha ut så mycket som möjligt av komponenter jag har. Behöver därför hjälp med hur och var de ska monteras för optimalt ljud.
Här följer en lista med komponenter. Dock inte detaljerad. återkommer med en sådan senare ikväll eller imorgon när jag kikat igenom alla komponenter osv. ;
2st 10" GAS-basar, är lättdrivna men spelar mindre bra.
2st 10" MDS-basar, bra tryck, ganska tungdrivna, kräver ganska stor lådvolym från vad jag förstått.
2st 6X9 NONAME trevägs-högtalare som i min mening trycker på ganska bra, dock en del distortion.
2st 6,5 tums GAS mid-range med tillhörande separata diskanter.
2st 5.25 tums Kicker mid-range med tillhörande diskanter och delningsfilter.
Ist Portad baslåda för 2 10" basar, utan skiljevägg.
1st. Mutant NW280SP 2-kanals slutsteg.
1st Kenwood KAC6203 2-kanals slutsteg.
1st Huvudenhet Kenwood KDC-BT6544UY med RCA för rear/front/sub, samt digitalt delningsfilter.
KANSKE 1st MDS A-200 steg. om jag kan hitta det. kan inte minnas att jag sålt bort det i alla fall.
Kan tänka mig att införskaffa nya komponenter (SE:slutsteg). Dock har jag som sagt en ganska begränsat budget.
Det är alltså vad som finns att leka med. Vad bör jag göra?
Tackar för all hjälp jag kan få. //Melin
Senast redigerat av code_blue (3 oktober 2010)