2700
Sök

Vilket är bäst

30 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
jag har nästan verkligen noll-koll på slusteg och sånt tongue
så jag tänkte kolla om det är någon som vet vilket av dom här 2 är bäst:
http://www.kenwood-electronics.co.uk/pr … 3/details/
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 4697/#tabs

är jätte tacksam för svar smile
Senast redigerat av chidd3 (3 oktober 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 oktober 2010
Tror att dom är rätt så likvärdiga, men vad ska du driva för nåt?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

30 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Tror att dom är rätt så likvärdiga, men vad ska du driva för nåt?

aha okej smile
nja ska driva 2x12 smile

6 851 Inlägg
4 oktober 2010
igen av dem pga att du ska ha 2x12" basar. skaffa dej ett monoblock ist.

33 Inlägg
4 oktober 2010
Jag gillar kenwood grejer så jag hade köpt det tongue
Men dem båda var väll okej tycker jag ganska lika varan.

DenDenONE
Bmw E34

451 Inlägg
4 oktober 2010
Jag håller med TT-Avant. Köp ett begagnat monoblock för 1500-2000:- så får du ett bra steg.

30 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
aa fast problemet är att jag har inte så mkt pengar:(...det är drf jag har kollat på dom 2 slutstegen tongue

6 851 Inlägg
4 oktober 2010
Finns några saker man kan göra då:
Spara ihop till mera pengar så man kan köra med båda stegen på ett stg (monoblock)
Säljer en bas och skaffar något av stegen.

30 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Spara ihop till mera pengar så man kan köra med båda stegen på ett stg (monoblock)

aa jo det kan man göra fast det lär ju ta minst 2 månader :p
lite svårt att sälja en bas genom att dom sitter i en låda tongue

med lem
1 925 Inlägg
4 oktober 2010
chidd3 skrev:
TT-Avant skrev:

aa jo det kan man göra fast det lär ju ta minst 2 månader :p
lite svårt att sälja en bas genom att dom sitter i en låda tongue

går ju att skruva ut den ena basen och sälja ? , att driva 2x12" med ett så litet 2kanals steg är inte något att hurra för, som sagt, satsa på monoblock och sälj en bas !, eller sälj båda basarna o köp en mindre bas samt ett riktigt steg istället !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

30 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
vilket stg skulle passa den här basen http://www.ljudia.se/bil-s82121/hogtala … m-p371644/
skicka gärna någon länk smile

451 Inlägg
4 oktober 2010
Är det den baslådan du har? Om du nu ska ha ett riktigt billigt slutsteg så skulle jag köpa det här http://www.ljudia.se/bil-s82121/slutste … -p333293/. Är väl inget värsting steg direkt men det är säkert bättre än JVC och Kenwood steget du länka till först.

Min kompis har ett sånt som han driver två Pioneer 10" med. Det driver iaf ut dom ganska bra, inte fullt men då är dom sjukt tungdrivna i jämförelse med JBL baslådan du länka till.
Senast redigerat av Landstrom (4 oktober 2010)

30 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Landstrom skrev:
Är det den baslådan du har? Om du nu ska ha ett riktigt billigt slutsteg så skulle jag köpa det här http://www.ljudia.se/bil-s82121/slutste … -p333293/. Är väl inget värsting steg direkt men det är säkert bättre än JVC och Kenwood steget du länka till först.

Min kompis har ett sånt som han driver två Pioneer 10" med. Det driver iaf ut dom ganska bra, inte fullt men då är dom sjukt tungdrivna i jämförelse med JBL baslådan du länka till.

japp det är den smile

aha okej ska fundera på det då smile

hitta ett nytt stg skulle kolla om det här funkar till min bas smile

Ground Zero Titanium GZTA 2000TX 400 Watt 2-kanaligt slutsteg
• 2 x 85 WRMS @ 4 Ohm (14,4 V, 1% THD)
• 2 x 135 WRMS @ 2 Ohm (14,4 V, 1% THD)
• 2 x 175 WRMS @ 2 Ohm (14,4 V, 10% THD)
• 400 Watt maximal uteffekt
• 2 ohms stabila
• Kan Trimode
• MOSFET stabil
• Justerbar Lågpass 30-250 Hz
• Justerbar Högpass 30-500 Hz
• Högnivåingång

någon som har testat detta stg
Pyle Chopper 1900w MonoBlock ?
Senast redigerat av chidd3 (4 oktober 2010)

med lem
1 925 Inlägg
4 oktober 2010
chidd3 skrev:
Landstrom skrev:

japp det är den smile

• 2 ohms stabila
• Kan Trimode
• MOSFET stabil
• Högnivåingång

inte i närheten av det som landstrom länkade till ! som sagt, satsa på monoblock , inte 2 eller 4kanaligt !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
4 oktober 2010
finns ju billiga monoblock.. blocket osv. vad som helst i monoväg = 1-kanals.. ffs. Eller spara.

4 074 Inlägg
5 oktober 2010
chidd3 skrev:
Landstrom skrev:

japp det är den smile

• 2 ohms stabila
• Kan Trimode
• MOSFET stabil
• Högnivåingång

Varför frågar du ens om råd när du skiter fullständigt i råden som ges ändå?
ett MONOBLOCK är avsett för basar,lyssna på dom som ger dig råd i stället annars kan du lika gärna skita i att starta en tråd..
Senast redigerat av BJonsson (5 oktober 2010)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

33 Inlägg
5 oktober 2010
jag har dubbla 12" basar i en låda och driver på ett lite slutsteg 2 kanals.. de funkar dunder bra... Jag har då inga problem.
men de beror ju på också vad du har för basar och så vidare big_smile

DenDenONE
Bmw E34

1 631 Inlägg
5 oktober 2010
chidd3 skrev:
vilket stg skulle passa den här basen http://www.ljudia.se/bil-s82121/hogtala … m-p371644/

Det som passar är ett monoblock som levererar något över 600 Watt RMS i 2 Ohm. De billiga steg du länkat till passar inte. De är helt enkelt för små.

Tyvärr är det nog så att du köpt en baslåda utan att tänka på att steget också ska betalas. Ett lämpligt steg kostar minst 4.000:- oavsett märke, men lägg gärna lite mer för att det ska fungera optimalt.

Har du inte dessa pengar så bör du sälja en bas, bygga ny låda och köpa ett billigare 2-kanalsteg. De passar nämligen fint om man har en bas istället för två.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 435 Inlägg
5 oktober 2010
gurenius skrev:
chidd3 skrev:

Det som passar är ett monoblock som levererar något över 600 Watt RMS i 2 Ohm. De billiga steg du länkat till passar inte. De är helt enkelt för små.

Tyvärr är det nog så att du köpt en baslåda utan att tänka på att steget också ska betalas. Ett lämpligt steg kostar minst 4.000:- oavsett märke, men lägg gärna lite mer för att det ska fungera optimalt.

Har du inte dessa pengar så bör du sälja en bas, bygga ny låda och köpa ett billigare 2-kanalsteg. De passar nämligen fint om man har en bas istället för två.

Minst 4000 för ett steg som klarar att driva den lådan fullt ut? Ett Zachry K1200D eller R1500D eller annat valfritt monoblock i 2500-3000kr klassen kommer fungera utmärkt sålänge det inte är SQ han vill ha, och då har han fel låda.. smile

30 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
nej jag skiter inte i förslagen utan jag försöker se vad som är ett bra slusteg...vad man bör kolla efter och såna grejer..så man kan lära sig lite mer om just slutsteg

Sök