Jag har haft nå så jävulskt många steg/basar/framsystem osv.. och kan med min erfarenhet säga att...
De produkter jag haft om man ser till steg så är det endast ett carpower 2kanals som jag drev ett par focal k2or med som dugit.. de 2kanals steget kostade då ca 2700kr, framsystemet kostade 5000ca..
I basväg har jag haft flertalet basar, allt från skapligt billiga, t.ex. MDS.. till Hertz, dls, pioneer osv. och kan i klssen under 3000kr rekomendera antingen dls magnesium, eller pioneers spl...
Dessa har då drivits av ett spl steg på 1200wrms 1ohm kostar ca 5000. De är i samma klass som ett dls A6 som jag även har haft innan det.
Priset ligger i dagsläget på ca 4000+4500kr på de stegen.
Att köpa ett monosteg, för under 4000kr ser jag inte ens värt. Sen om man bara vill ha lite ljud så skulle jag köpa ett sinus live 1500 med nå skitbasar.. mata med orensignal, skita i hur det låter.. De är ju upp till var och en..
Jag kan lova att jag spelar högre/ bättre bas med mina midbasar fram i bilen än du kommer spela med 12" som suger.. Du kommer iaf. njuta 10000ggr mer av ljudet i min bil.
bas för 3000kr, t.ex. pioneer, dls, DD, spela roll vad.. Bör ha ett slutsteg i klass 4000kr och uppåt.
Det är alltid bättre att köpa kvalite än skit. speciellt inom vissa saker.