kristoffersson skrev:
extremtKnAz skrev:
kristoffersson skrev:
Jag trodde man hade c-tek (eller något annat) för att skilja bilbatteriet från musikbatterierna i bak..
Så att batteriet i fram alltid bara går till bilens behov. och batterierna där bak går till musik.
Så batteriet till bilen alltid blir laddat först, sen när det är fullt, så börjar dom där bak laddas..
Jag kan vara helt ute och cyklar, men detta fick jag förklarat för mig av någon butikschef för billjud.
men om man köper en batteriladdar kan man inte ha den i bilen hela tiden så batterierna laddas hela tiden ?
Hur ska du köra runt med en batteriladdare?
DU kopplar ju in den i vägguttaget?
tyckte frippe snacka något om laddare fram och bak i bilen ? ...
evilaudio skrev:
Frippe_L skrev:
evilaudio skrev:
ja kör mitt ICE 3500 i 0,5 ohm å de drar MYCKE ström vill ja lova.
har 2st 95ah running bull å 1st ctek 25000, å spänningen sjunker rätt snabbt ner till under 12v när man spelar fullt.
Just därför råder jag o flera andra denna nybörjare att inte gå under 1ohm men ändå ha gott om ström så man kan undvika att steg eller basar ryker vid första provspelningen
tyvärr får man inte plats med ett RB95ah framme i en saab 900/9-3 utan att flytta runt massa saker så ja kommer ha ett RB70ah där men tre RB95ah där bak i baljan, sen får folk säga vad dem vill om att blanda storlekar osv.
då kör man en laddare fram å en bak så e de ju lugnt
Eller så kopplar man bort laddkabeln på batteriet där fram när man ska ladda dem där bak. och laddar dem separat.
Och till frågan om reservhjulsbaljan jo det är där jag har dem men bara två 95ah just nu, ska i ett till inom kort.