Nice Jonas! Du ligger inte på latsidan du inte 12.100:- för ett Ferrita lät ju överkomligt... Dock kostar ju Ferittas ändrör en slant till, men det finns ju sååå många fina att välja på. Sååå sugen :o) Jag ska tona vår bil också, men det kommer bli den mörkare med 5% ljusgenomsläpp. Det är det som ligger närmast efter service och montering av motorvärmare och kupeuttag. När fixar du grillen då? Jag köpte MY11, dock fick jag ju lösa monteringen av V8 emblemet på den då det inte alls var "bolt on".
Jag ska följa din tråd med avundsjuka och glädje....
Har inte beställt dem riktigt ännu, skall bara kolla vilka däck de kommer med eller om man kan skippa däcken men snart så o sen lutar det farligt nära en tidsbokning för ferrita halvsats
Nordman skrev:
Nice Jonas! Du ligger inte på latsidan du inte 12.100:- för ett Ferrita lät ju överkomligt... Dock kostar ju Ferittas ändrör en slant till, men det finns ju sååå många fina att välja på. Sååå sugen :o) Jag ska tona vår bil också, men det kommer bli den mörkare med 5% ljusgenomsläpp. Det är det som ligger närmast efter service och montering av motorvärmare och kupeuttag. När fixar du grillen då? Jag köpte MY11, dock fick jag ju lösa monteringen av V8 emblemet på den då det inte alls var "bolt on".
Jag ska följa din tråd med avundsjuka och glädje....
Mvh Jörgen.
Nja jag har inte bestämt mig helt men planer finns det iaf Det där med ändrör är svårt har ett par att välja på Vet inte riktigt när ja fixar grillen men det blir ju med adaptiva skyddet på iaf Hur V8 emblemet inte bolt on?
hans bil där o såvitt ja vet är det la inte hela vägen om han nu inte uppdaterat på väldigt länge
ToXtreme skrev:
Ja så tänkte jag Blev bra med toningen BTW
Han på antec kan sitt jobb iaf på kvällen blev det riktigt trevligt iaf
linuslinje skrev:
TurbOla skrev:
Av de båda videorna gillade jag första mest, det ska vara dovt muller, blev för vasst med Heico-systemet.
Håller med, annars kan man lika gärna köpa en 740 och ta bort dämparna. BRÖÖÖÖL BRÖÖÖÖL!
TS:
Det ska bli riktigt riktigt intressant att få höra video efter hur det blir med ferittasystemet på, låna ngn hdkamera med bra mic om du inte har!
Toningen blev helrätt, kommer du göra något mer för att förgylla den mer utseendemässigt?
Det finns lite mer planer som sagt Jag vill fixa till den utan att det sticker ut med ändå syns hur det nu ska gå, men sänking o fälgar o fixa till avgaset o sen efter det se hur det utvecklar sig
Jo ska försöka fixa fram sådan historia
TurbOla skrev:
Av de båda videorna gillade jag första mest, det ska vara dovt muller, blev för vasst med Heico-systemet.
Då tänker vi likadant, det var det ja sa till killarna på äpplekullens faktiskt. Om man ser till Volvo 5orna på s60 t5 så vill ja ha det slags dova ljudet om du förstår men ändå höra V8 rytet med ett ferrita system.
Tror att han gått hela vägen. Han e inte den som snålar på sin bil. Hans är fullmatad.
Tellan har bara bytt utblåsen och ersatt det perforerade röret i orginaldämparna mot ett solitt rör... Träffade honom förra torsdagen. Han har det mesta på sin bil men inte allt. Den är fin!
@Jonas. V8 emblemet sitter på en platta på grillen. På 2011 grillen så har dom gjort om ribborna så det inte finns något emblem, och det gick inte att flytta över plattan från gamla grillen så man kunde snäppa fast V8 emblemet. Så det fick bli en garagelösning med smältlim och trådlåsningar. Tur att man är gammal jetmotormekaniker Radarskyddet har jag löst på annat sätt också. Den enda synliga skillnaden utifrån sett mellan 2010 och 2011 grillen är färgen på 2011 grillen är grå/silver istället för svart (& saknar emblemet). Bensindriven värmare rockar när/om man saknar eluttag.
var ute och kollade på frigången mellan däck /fjäderben på v70n och med 245or var det inte mer än ca 1cm till godo. Dock vet jag inte vad det är för ET på hans fälgar men det kanske finns någon här som har koll på ET på Odysseus fälgarna? I vilket fall bör du nog inte ha bredare än 245or såvida du inte spacear ut dem lite