3215
Sök

945 ltt chip

357 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
#1
Letar ett chip till min 945 turbo nu och vill ha lite förslag på bra och billiga samt vilket öppetluft filter man ska köpa för att få orginal dumpen att låta mera . Som de inte går att sätta på en dumpventil för bilen går taskigt på tomgången och dör om man sätter dit en annan dump en orginal.


357 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
#3
De är en -95a big_smile LTT. Okej öppet luftfilter ? Kostar de där då?


326 Inlägg
7 oktober 2010
#4
öppet filter kostar 200kr eller nå tongue sen på bsr finns chip om du inte hellre vill ha vinkingchip smile


Stabil som fan
304 Inlägg
7 oktober 2010
#5
Kolla efter chip på tradera smile Man kan hitta rätt sjyssta chip där emellanåt smile


Försöker iaf
1 998 Inlägg
7 oktober 2010
#6
Tinjection skrev:
Kolla efter chip på tradera smile Man kan hitta rätt sjyssta chip där emellanåt smile
Hur funkar dessa Noname Traderachip?

Har själv bsr steg 2 eller vad de heter dock ej hunnit testa det än.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Stabil som fan
304 Inlägg
7 oktober 2010
#7
Dom jag har köpt där har funkat kalas bra! Dom har väll kopierat programvaran ifrån ett finare chip skulle jag kunna tänka mig, typ a-tech å liknande.


982 Inlägg
7 oktober 2010
#8
klart du kan byta dump bara den är återcirkulerande

köp biltema filter kostar 199kr förutom dom gula som kostar 99kr av nån anledning

326 Inlägg
7 oktober 2010
#9
men dom gula filtrena är bara fula tongue jag kör bara röda på mina 2 bilar smile en polare till mej kör öppen dump med LH2,4 sprut och de funkar bra för han tongue han kan inget om bilar men envisades om att de skulle funka iaf och de gjorde de av nån anledning tongue varför blir de så? smile


181 Inlägg
7 oktober 2010
#11
Har man tänkt ladda på lite mer än vanligt, så har jag tagit fram specialchip mappade på volvos 465 cc spridare och 3" LMM.
Dessa chip är då både anpassning av bränsle och backad tändning , dvs två chip , där du kan ställa laddtrycket bra mycket högre än med ett vanligt chip utan att det spikar. Jag har kunder som laddar 1,6 bar utan konstigheter. Men det är lite i högsta lagret. 1,4-1,5 bar är mer rimligt!

Maila mig för mer info om någon skulle vara sugen.
Förutsättningarna är då att man har en chipbar tändningsbox. Samt att man kan komma över spridare på 465 cc (440 cc standardspridare funkar också) samt en större, 3" LMM.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.


Sök