2272
Sök

Köpråd. Nya krav! Se sista sidan. Astra F, Golf, Mazda 323, Passat.

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
Jag förknippar också små japanska enkla småbilar med shoppingbilar. Inte så ofta pensionärer kanske men kvinnor som kör till och från affären/hemmet/arbetet.

Mercedes däremot, det är en riktig gubb-bil.

Jag förstår emellertid inte nackdelen med att bilen körts kortare, försiktigare och servats ordentligt?

edit: gosh stavfel...

Ett svar som inte är jätteemot Corolla? smile
Senast redigerat av EmilHammarlund (15 januari 2011)

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 januari 2011
Nej jag har inget emot Corolla, det är en bil som är tämligen outslitlig. Som åka från A till B vagn är den oslagbar. Men jag ställer mig bakom all kritik att den är tråkig, slätstruken, "plastig" etc. Om vi nu pratar de vanliga bilarna med 13tums däck, 1,5 liters motor på 75hk eller vad de kan tänkas ha.

Det var därför jag valde en Accord Executive. Fortfarande oslagbar mekanik och pålitlighet men med samma komfort, interiörkänsla, vägegenskaper och klipp som i de bilarna från tredje riket som ofta felaktigt och okunnigt benämns som ensamma om att vara av den klassen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
Nej jag har inget emot Corolla, det är en bil som är tämligen outslitlig. Som åka från A till B vagn är den oslagbar. Men jag ställer mig bakom all kritik att den är tråkig, slätstruken, "plastig" etc. Om vi nu pratar de vanliga bilarna med 13tums däck, 1,5 liters motor på 75hk eller vad de kan tänkas ha.

Det var därför jag valde en Accord Executive. Fortfarande oslagbar mekanik och pålitlighet men med samma komfort, interiörkänsla, vägegenskaper och klipp som i de bilarna från tredje riket som ofta felaktigt och okunnigt benämns som ensamma om att vara av den klassen.

Vanligaste motorn 1,6 ligger på 110 hk tror jag. Har kört stora bilar med troligtvis under 80hk och klarat mig fint.
Är till och från jobbet och lite i jobbet den ska användas främst. Lär vara ekonomiskt bra val tack vare kvaliten mm.
Sitter bra i dem och tycker det är en trevlig bil. Skiter nästan totalt komfort och absolut i lyx men föredrar bakhjulsdrift på vintern. Men skulle suget bli stort emellanåt när det är rikligt med snö kan jag alltid sopa av Volvon.

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
caromania skrev:

Vanligaste motorn 1,6 ligger på 110 hk tror jag. Har kört stora bilar med troligtvis under 80hk och klarat mig fint.
Är till och från jobbet och lite i jobbet den ska användas främst. Lär vara ekonomiskt bra val tack vare kvaliten mm.
Sitter bra i dem och tycker det är en trevlig bil. Skiter nästan totalt komfort och absolut i lyx men föredrar bakhjulsdrift på vintern. Men skulle suget bli stort emellanåt när det är rikligt med snö kan jag alltid sopa av Volvon.

Tycker det låter som om du bestämt dig! Som transportmedel är och förblir en Corolla oslagbar i kostnad och pålitlighet. Sedan kommer forumsråttor försöka påverka dig till annat i all evig framtid.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
EmilHammarlund skrev:
caromania skrev:

Tycker det låter som om du bestämt dig! Som transportmedel är och förblir en Corolla oslagbar i kostnad och pålitlighet. Sedan kommer forumsråttor försöka påverka dig till annat i all evig framtid.

Har mest varit inne på Corolla ett tag nu, det är det som känns mest rätt och trots "själlösheten" så har de något som tilltalar. Och hjulen är 14". smile
Men ändå kul att höra andras åsikter och att titta på andra alternativ men ingen kan påverka mig.

Kvinnobil, gubbil, volvoraggarbil, blattebil. Många märken har sina stämplar som man normalt sätt skiter i.

2 624 Inlägg
15 januari 2011
Köp corolla då.. smile går inte att snacka med en som redan har bestämt sig tongue

1 570 Inlägg
15 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Men ändå kul att höra andras åsikter och att titta på andra alternativ men ingen kan påverka mig.

Varför är tråden nästan 4 månader gammal och 11 sidor lång då?

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
M103 skrev:
EmilHammarlund skrev:

Varför är tråden nästan 4 månader gammal och 11 sidor lång då?

För att jag inte bestämt mig helt än och jag kan ändra mig ifall fler intresanta alternativ uppstår. Men ingen kan bestämma vad jag ska köpa. Mercedes är inte borträknat än t ex.

2 624 Inlägg
15 januari 2011
Du har ju visst bestämt dig för en corolla.. så det är ingen mening folk svarar på dina frågor längre tongue

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
Köp corolla då.. smile går inte att snacka med en som redan har bestämt sig tongue

Inte bestämt mig helt. Menade bara att ingen annan kan bestämma vad jag ska köpa. Men råd kan ha betydelse vid val av bil. Men att kalla någon bil tantbil räcker inte för att skrämma mig! wink

Jo, nästan bestämt mig för Corolla men kollade nyss på MBar...

17 Inlägg
15 januari 2011
Mercedes ska du köpa så klart om du är man...
Toyota =tjejbil

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Suad skrev:
Mercedes ska du köpa så klart om du är man...
Toyota =tjejbil

Haha! Det skrämmer mig inte. Men en bruksbil ska ju vara kul på vintern, det är det som gör det svårt för mig att bestämma mig helt. Dra lott?

2 624 Inlägg
15 januari 2011
Vill du vara den som alla tycker är konstig som kör runt med en farmor bil så kör toyota.. vill du kunna köra i en bil som är en bil som funkar utan att krångla och är helt underbar på väldigt många sätt så väljer du en mercedes..

Vet inte ens va det finns för ngt och diskutera på! det är sån klass skillnad mellan bilarna så det är inte sant.. en toyota är en äcklig lågprisbil!

17 Inlägg
15 januari 2011
aha är det vinterbil du är efter,,,,ändå merca är mycket roliga bakhjuldriven så de kan inte vara svårt att välja mellan,....toyota är mest om man ska ut o handla bara

huh?
10 427 Inlägg
15 januari 2011
Funderat nåt på sista (euroversionen) av Mitsubishi Galant (97-03)?

Borde hålla ihop om man kör som folk. wink Lätt snyggaste asiatiska svennebananbilen cool
Inte bara det, de är även väldigt säkra enligt Folksam.

Tex:
http://www.blocket.se/alvsborg/Mitsubis … =6&w=3

2,4 GDI 150hk/144hk motorn ska dra 0,79l/mil blandat.
Men de kan som antagligen som bekant sota igen litegrann. wink
Finns äldre motorer utan direktinsprutning på de tidigare modellerna.

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
Vill du vara den som alla tycker är konstig som kör runt med en farmor bil så kör toyota.. vill du kunna köra i en bil som är en bil som funkar utan att krångla och är helt underbar på väldigt många sätt så väljer du en mercedes..

Vet inte ens va det finns för ngt och diskutera på! det är sån klass skillnad mellan bilarna så det är inte sant.. en toyota är en äcklig lågprisbil!

För att båda är lagom stora och lagom bränslesnåla? Toyota p g a dess kvalitet. Merceds pga dess kvalitet och drivning bak.
Sedan har båda för- och nackdelar. Lyx är oviktigt för mig.

2 624 Inlägg
15 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:

För att båda är lagom stora och lagom bränslesnåla? Toyota p g a dess kvalitet. Merceds pga dess kvalitet och drivning bak.
Sedan har båda för- och nackdelar. Lyx är oviktigt för mig.

Toyota kvalite? haha den du wink den va bra!

tror du på det själv eller? för jag gör inte smile

17 Inlägg
15 januari 2011
du vill ha råd o tips men ändå så har du säkert bästemt dig för toyota känns det som.
Det är klart att det finns både för och nackdelar med allt.
Lycka till

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
steifan skrev:

Borde hålla ihop om man kör som folk. wink Lätt snyggaste asiatiska svennebananbilen cool

Tex:

Jpp, finns många fina japaner. Men just dessa har sotningsryktet som Carisma...

huh?
10 427 Inlägg
15 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
steifan skrev:

Tex:

Jpp, finns många fina japaner. Men just dessa har sotningsryktet som Carisma...

Bara att plåga dem lite så löser det sig (nog) wink

Sök