3073
Sök

Köpråd. Nya krav! Se sista sidan. Astra F, Golf, Mazda 323, Passat.

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
steifan skrev:
EmilHammarlund skrev:
steifan skrev:
Funderat nåt på sista (euroversionen) av Mitsubishi Galant (97-03)?

Borde hålla ihop om man kör som folk. wink Lätt snyggaste asiatiska svennebananbilen cool
Inte bara det, de är även väldigt säkra enligt Folksam.

Tex:
http://www.blocket.se/alvsborg/Mitsubis … =6&w=3

2,4 GDI 150hk/144hk motorn ska dra 0,79l/mil blandat.
Men de kan som antagligen som bekant sota igen litegrann. wink
Finns äldre motorer utan direktinsprutning på de tidigare modellerna.

Jpp, finns många fina japaner. Men just dessa har sotningsryktet som Carisma...

Bara att plåga dem lite så löser det sig (nog) wink

Hehe, och så ska man visst tanka 98 om man har problem. Har även funderat på Accord och 626 runt 2000. Bra bilar(?) och bra säkerhet.

Angående att bestämma sig. Jag hade bestämt mig för en 142. Förstabilen blev ändå en Sierra... (Pinsamt men sant.)

223 Inlägg
15 januari 2011
Kika min bil 200hk å bakhjuldriven kan man leka me den kan man inte göra me en slö fwd corolla xD köp MB

summitracing.com

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
Toyota kvalite? haha den du wink den va bra!

tror du på det själv eller? för jag gör inte smile

Nu ska jag inte vara dryg. Du har gett mig många bra råd som säkert kommer hjälpa fler läsare än mig. Men motivering till detta?
Senast redigerat av EmilHammarlund (15 januari 2011)

2 624 Inlägg
15 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:

Nu ska jag inte vara dryg. Du har gett mig många bra råd. Men motivering till detta?

Toyota är ett lågprismärke och du säger att dom har kvalite.. det har dom då verkligen inte! kanske funkar för relativt nya bilar men desto äldre dom blir så kommer du se att dom inte håller måttet..

Det är ju som att jämföra en smart med vilken tysk som helst!

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:

Nu ska jag inte vara dryg. Du har gett mig många bra råd. Men motivering till detta?

Toyota är ett lågprismärke och du säger att dom har kvalite.. det har dom då verkligen inte! kanske funkar för relativt nya bilar men desto äldre dom blir så kommer du se att dom inte håller måttet..

Normalmärke, lågpris är något annat.
Är inte Smart tysk?

2 624 Inlägg
15 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:

Normalmärke, lågpris är något annat.
Är inte Smart tysk?

Normalmärke? haha jojo!

Men smart är som en moppebil i kvalite.. funkar inge vidare direkt

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Kollat på några C-klass nu.
Så inte ens tidiga W202 brukar ha stora rostangrepp under listerna, bakluckehantag, originalmonterade kjolar mm om de inte har mycket ytrost i övrigt tex över listerna och runt hantag mm?
Måste jag någon gång ta bort ev. plast runt trösklar mm för att se hur den är där?
Senast redigerat av EmilHammarlund (15 januari 2011)

2 624 Inlägg
15 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Måste jag någon gång ta bort ev. plast runt trösklar mm för att se hur den är där?

Det vore en fördel för att se hur det ser ut under så du inte åker med trösklar m.m som håller på att rosta upp helt! tongue

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:

Det vore en fördel för att se hur det ser ut under så du inte åker med trösklar m.m som håller på att rosta upp helt! tongue

svårt att kolla vid köp dock... men ifall bilen är fin och nästan rostfri i övrigt. kan de vara rostiga ändå?

2 624 Inlägg
15 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:

svårt att kolla vid köp dock... men ifall bilen är fin och nästan rostfri i övrigt. kan de vara rostiga ändå?

Jo det är det.. njae det tycker jag inte det borde vara.. man brukar se rätt snabbt om ägaren har skött sin bil som han ska eller om han inte har det!

du kan ju iaf känna med handen under tröskeln för att känna ev rost.. brukar kännas rätt tydligt smile eller använda en lampa sen böja dig ner och kika lite snabbt! smile
Senast redigerat av martinn (15 januari 2011)

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 januari 2011
Ler lite åt en del inlägg. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

5 111 Inlägg
15 januari 2011
Rquired skrev:
Men FWD kärringbil som rostar eller rolig bakhjulsdriven Mercedes som rostar, ev något värre? Som jag skrivit tidigare är valet självklart för min del hur man än lägger fram det. smile

Mercedes? Rolig? Har du rökt bly? lol

2 624 Inlägg
15 januari 2011
Volvo544special65 skrev:
Rquired skrev:
Men FWD kärringbil som rostar eller rolig bakhjulsdriven Mercedes som rostar, ev något värre? Som jag skrivit tidigare är valet självklart för min del hur man än lägger fram det. smile

Roligare än en FWD iaf smile

5 111 Inlägg
15 januari 2011
Med tanke på vilka oerhört intelligenta argument folk som kör mercedes verkar ha för sina bilval så tror jag att jag måste byta upp mig till en toyota för att slippa skämmas...

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 januari 2011
Volvo544special65 skrev:
Med tanke på vilka oerhört intelligenta argument folk som kör mercedes verkar ha för sina bilval så tror jag att jag måste byta upp mig till en toyota för att slippa skämmas...

Haha big_smile dagens höjdpunkt, den tackar vi för.

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
skalman1 skrev:
Så köp vad du vill ha och inte vad andra tycker att du ska ha.   smile

Självklart!

4 637 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
skalman1 skrev:
EmilHammarlund skrev:
skalman1 skrev:
Så köp vad du vill ha och inte vad andra tycker att du ska ha.   smile

Självklart!

Visst är det självklart, men förespråkarna för vissa märken anser ju att det finns deras favoritmärke och sedan är resten skrot.
Den tiden då man stirrade sig blind på ett märke är förbi för mig i allafall.......   tongue

Jag vet. Men Corolla är en välkänd kvalitetsbil. Och en enligt mig en mycket trevlig bil, blir kanske en sådan men har inte bestämt mig än.
Samma sak för mig, har inget favoritmärke, det är bara olika bilmodeller som gäller.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 januari 2011
Volvo544special65 skrev:
Rquired skrev:

Allt är relativt men många av Mercedes modeller är trots allt bilar med mycket bra väghållning, godkänd vägkänsla och bakhjulsdrift som bjuder på en viss typ av möjligheter. Det gör den roligare "än de flesta" bilar på marknaden även om Mercedes inte är något förstahandsval när det gäller körglädje.

Är för övrigt en del roliga argument i denna tråd, jag kan hålla med om att man påstå att Toyota inte är kvalité på grund av den upplevda kvalitén. Men att påstå att den inte håller i längden är helt fel då det är precis det den är känd för att göra.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

5 111 Inlägg
16 januari 2011
Jo, man har stor nytta av att det är äkta ädelträpaneler som inte går att spränga loss med dynamit ens i sin äckliga gamla sunk-123a när kamkedjan flyger genom motorhuven och stolen ramlar genom det obefintliga golvet, eller hur var det nu? lol

Upplevd kvalitet är riktig rock n roll...eh...eller vänta nu... rolllol

Den dagen skiter man nog även i om man åkte runt och inbillade sig att den var körglad de sista milen den höll ihop. wink
Senast redigerat av Volvo544special65 (16 januari 2011)

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 januari 2011
Volvo544special65 skrev:
Jo, man har stor nytta av att det är äkta ädelträpaneler som inte går att spränga loss med dynamit ens i sin äckliga gamla sunk-123a när kamkedjan flyger genom motorhuven och stolen ramlar genom det obefintliga golvet, eller hur var det nu? lol

Wtf, du toppar igen. lol

Oj oj oj, min familj (broder, svärföräldrar, farbröder) har haft en del Mercor. Det är ingen rolig resa. Och då har jag inte ens räknat in polaren som kör taxi.

Sök