2819
Sök

Köpråd. Nya krav! Se sista sidan. Astra F, Golf, Mazda 323, Passat.

4 637 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
EmilHammarlund skrev:
De bilar jag funderat mest på, mest sugen på någon äldre Mercedes just nu.
Kolla gärna inlägg 1 i tråden ifall ni har någon erfarenhet eller kunskap om dessa.

Mercedes W202, W201, W124 upp till runt år 2000.
Toyota Avensis 1997-2002, Corolla 1998-2001, Camry 1997-2001.
Mazda 323 1998-2003, Mazda 626 1998-2002.
Honda Accord 1994-2002.

Haft en 626:a V6. Mycket trevlig bil! Toyota? Har du dödslängtan? Såååå tråkig. Men driftsäker dock! Extremt dålig väghållning på Avensis. De är kända för det. Sök tester!!! Riktigt usel på vägen.

Skiter i om en bil är inte är så rolig. smile En bra skiva bara så. smile
Gillade Corollan, ska damma av minnet och titta på en imorgon tänkte jag. Camry är ju jävligt läckra. smile
Men tyvärr inte bakhjulsdriva, kan visserligen ställa på 244an vid sladdbeov, brukar ju inte vara snö hela vintern men ett plus med bakhjulsdrift ändå. Men de är inte inte borträknade.

1 212 Inlägg
11 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Blir nog inte i sommar jag ska köpa en, ska fixa en del med 240in nu under året men i början av 2012 senast ska jag ha hittat någon och verkligen bestämt mig.
Skulle inte bli sugen på BMW om jag hade en så fin bil som dig...

det finns många härliga mb om de är väl omhändertagna. förövrigt är denna till salu till rätt person:
http://www.garaget.org/?car=203894

mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

4 637 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
kenth66 skrev:
EmilHammarlund skrev:
Blir nog inte i sommar jag ska köpa en, ska fixa en del med 240in nu under året men i början av 2012 senast ska jag ha hittat någon och verkligen bestämt mig.
Skulle inte bli sugen på BMW om jag hade en så fin bil som dig...

det finns många härliga mb om de är väl omhändertagna. förövrigt är denna till salu till rätt person:
http://www.garaget.org/?car=203894

mvh kenth66

Ser fin ut, dock inget för mig.

Forummoderator
18 181 Inlägg
11 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Dieselsmurfen skrev:
EmilHammarlund skrev:
Kolla gärna inlägg 1 i tråden ifall ni har någon erfarenhet eller kunskap om dessa.

Honda Accord 1994-2002.

Haft en 626:a V6. Mycket trevlig bil! Toyota? Har du dödslängtan? Såååå tråkig. Men driftsäker dock! Extremt dålig väghållning på Avensis. De är kända för det. Sök tester!!! Riktigt usel på vägen.

Gillade Corollan, ska damma av minnet och titta på en imorgon tänkte jag. Camry är ju jävligt läckra. smile
Men tyvärr inte bakhjulsdriva, kan visserligen ställa på 244an vid sladdbeov, brukar ju inte vara snö hela vintern men ett plus med bakhjulsdrift ändå. Men de är räknade.

Lite Off topic här men hade en Nissan Bluebird -87:a på tidigt nittiotal. Bästa bil jag haft! Kanske "Tråkig" som du säger men med den tidens mått sjukt utrustad! Allt är relativt! En MB är ju inte heller så kul att köra hårt så låt hjärtat avgöra och ta nån eventuell reparation med jämn mod!

Som gammal bilhandlare säger jag igen: Provkör MINST 30 minuter. Bästa investerade tiden i ditt liv! Kör som en jävla vettvilling! Bilar går sönder under belastning! Låt bilen bli varm och se att kylfläkt fungerar! Ingen kupevärme på och högre varv. Sparar pengar... Även japaner kokar... Lycka till!

PS. På onsdag el. torsdag kör jag hem en E200 Elegance -97:a köpt av ett dödsbo. ROSTFRI!!!! Nån gång i livet har man tur...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 637 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
EmilHammarlund skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Men tyvärr inte bakhjulsdriva, kan visserligen ställa på 244an vid sladdbeov, brukar ju inte vara snö hela vintern men ett plus med bakhjulsdrift ändå. Men de är räknade.

Lite Off topic här men hade en Nissan Bluebird -87:a på tidigt nittiotal. Bästa bil jag haft! Kanske "Tråkig" som du säger men med den tidens mått sjukt utrustad! Allt är relativt! En MB är ju inte heller så kul att köra hårt så låt hjärtat avgöra och ta nån eventuell reparation med jämn mod!

Som gammal bilhandlare säger jag igen: Provkör MINST 30 minuter. Bästa investerade tiden i ditt liv! Kör som en jävla vettvilling! Bilar går sönder under belastning! Låt bilen bli varm och se att kylfläkt fungerar! Ingen kupevärme på och högre varv. Sparar pengar... Även japaner kokar... Lycka till!

PS. På onsdag el. torsdag kör jag hem en E200 Elegance -97:a köpt av ett dödsbo. ROSTFRI!!!! Nån gång i livet har man tur...

Känner en tant som hade en lågmilad Bluebird kombi -88 med jävligt mycket utrustning. En ägare och få mil. Bluebird är en ovanlig bil idag och just det exemplaret var ännu mer unikt. Klart fränare än valfri Amazon. Typ skänktes bort på Blocket förra året med nya däck mm och verkade rätt svårsåld. sad

Hehe, är lugn när jag provkör.

Låter som en perfekt MB!

1 212 Inlägg
11 januari 2011
Dieselsmurfen skrev:
EmilHammarlund skrev:

Honda Accord 1994-2002.

en gubbig avensis med rätt saker är en kul bil: http://www.garaget.org/?car=102587

4 637 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
kenth66 skrev:
Dieselsmurfen skrev:
EmilHammarlund skrev:

Honda Accord 1994-2002.

en gubbig avensis med rätt saker är en kul bil: http://www.garaget.org/?car=102587

Lite udda bil att greja med. smile

1 212 Inlägg
11 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
kenth66 skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Lite udda bil att greja med. smile

men mkt kul, då ingen fattar att det är en avensis.. låter göööt, går fint och så har min son hittat fler gosaker till motorn:cool:

4 637 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Originalstänkskydd till en äldre MB, kan det köpas nytt? Haha, skum fråpga men kom och tänka på det nu när jag fick se en annan tråd om stänkskydd. Praktiskt och ser lyxigt ut.

2 624 Inlägg
11 januari 2011
Klart det kan tongue

4 637 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
Klart det kan tongue

Som sagt, skum fråga men han inte radera den. Osäker på om jag sett det på diverse äldre t ex W202... Bra tillbehör.

2 624 Inlägg
11 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:
Klart det kan tongue

Som sagt, skum fråga men han inte radera den. Osäker på om jag sett det på diverse äldre t ex W202... Bra tillbehör.

Hehe lite kul när du kollar på tillbehör nu men du ska inte köpa en bil försänn i 2012. wink
Senast redigerat av martinn (11 januari 2011)

4 637 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:
Klart det kan tongue

Hehe lite kul när du kollar på tillbehör nu men du ska inte köpa en bil försänn i 2012. wink

2012 är ju redan nästa år ju! smile Ska som sagt greja med 240in mm under 2011. Och spara lite pengar, lättare om man har ett mål tror jag. smile
Har den redan färdig i huvudet tror jag om det blir en MB och jag får för mig att fixa den lite lätt... smile
Senast redigerat av EmilHammarlund (11 januari 2011)

4 637 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Helvete vad bilar som finns på bytbil men inte på blocket.

Någon som vet något om Camry 97-01? När kom de nyare baklysena? Ska vara bra. Inte jättesugen men riktigt snygga! Och förvånansvärt billiga, verka stå lägre i pris än Corolla, troligtvis för att Camry är mer okänd...
Hittade lite om den nu, lite större och törstigare än jag räknat med att min bruksbil ska vara men en frän, snygg, "lyxig" uddabil med ok säkerhet.
Senast redigerat av EmilHammarlund (12 januari 2011)

4 637 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Sådär, varit i grannkommun och kollat på massvis Toyotor för få lite mer koll på dessa. Verkligen bilar i min smak precis som många andra bilar i samma pris- ålder och strorleksklass.
Corolla 98-01 är väl det som lockar mest. Törstigare Camry är riktigt fin med, jävligt läckert. smile
Ska ha kvar 244an men vill ha bakhjulsdrift även på bruksbilen. Det är problemet. I värsta fall får 244an ställas på en stund varje år när det är snöperiod, ingen dyr bil att ha påställd men smidigare att ha rätthjulsdrift även på bruksbilen.
Ska först ta reda på lite mer om C-klass innan jag tänker mer på Toyota mm...

Camry, visst är de vackra? Ser klumpigare ut på bild: http://www.blocket.se/orebro/Toyota_Cam … 14&w=3

Corolla, snygga enligt mig, med ännu finare fälgar kanske.
http://www.blocket.se/ostergotland/Toyo … 14&w=1

2 624 Inlägg
12 januari 2011
Usch för lågprismärken som toyota.. neutral ska vara kvalitetsvagnar wink tyska bilar alltså big_smile

4 637 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
Usch för lågprismärken som toyota.. neutral ska vara kvalitetsvagnar wink tyska bilar alltså big_smile

Mercedes är kvalitetsvagnar. Övriga tyskar faller mig inte alls i smaken men alla har vi olika smak som tur är. Kör en VW på jobbet, skönt att man får använda sin egen bil i tjänsten emellanåt. smile Och samma sak till och från jobbet osv, fasen hela livet hänger på bilen.

1 339 Inlägg
12 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Sådär, varit i grannkommun och kollat på massvis Toyotor för få lite mer koll på dessa. Verkligen bilar i min smak precis som många andra bilar i samma pris- ålder och strorleksklass.
Corolla 98-01 är väl det som lockar mest. Törstigare Camry är riktigt fin med, jävligt läckert. smile
Ska ha kvar 244an men vill ha bakhjulsdrift även på bruksbilen. Det är problemet. I värsta fall får 244an ställas på en stund varje år när det är snöperiod, ingen dyr bil att ha påställd men smidigare att ha rätthjulsdrift även på bruksbilen.
Ska först ta reda på lite mer om C-klass innan jag tänker mer på Toyota mm...

Camry, visst är de vackra? Ser klumpigare ut på bild: http://www.blocket.se/orebro/Toyota_Cam … 14&w=3

Corolla, snygga enligt mig, med ännu finare fälgar kanske.
http://www.blocket.se/ostergotland/Toyo … 14&w=1

Snygga och vackra? Snarare tråkiga och själlösa. Men det är en smaksak iof smile

1 339 Inlägg
12 januari 2011
När det gäller Mercedes så vad jag vet ska du göra skillnad på "vanliga" Mercedes och AMG modeller. AMG modellerna ska inte rosta som övriga, är roligare, snabbare och drar mer bensin smile

http://www.blocket.se/uppsala/Mercedes_ … _3&w=3

smile
Senast redigerat av Remiss (12 januari 2011)

4 637 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Remiss skrev:
Snygga och vackra? Snarare tråkiga och själlösa. Men det är en smaksak iof smile

Själlösa och opersonliga är nästan alla nyare bilar, framförallt de komplicerade med mkt lyx. Finns massvis ännu tråkigare och själlösare bilar. Tycker de har lite charm iaf... Corollan blir man glad av att se. Camryn känns exklusiv. Vilken känsla ger 850 eller Golf?

Men kör man Caddy -05 i jobbet blir allt annat trevligt och får själ. smile

Sök