Jag har en Volvo 240 årsmodell 1988 och när jag skulle till o besikta så gick pedalen i botten när man står still "pedalvägsreserv.kort" men när man kör så finns det tryck i systemet o de går fint att bromsa. det e just när man står still pedalen går i botten här är en lista på vad vi ha bytt
*huvudbromscylinder 4 st ha vi testat
*bromsservo
*bromsslangar bak.
* bromsok.
*o luftat igenom hela systemet flera gånger o de flyter på med vätska hela tiden utan nå luft.
som sitter på slangen mellan bromsservon och insuget, alltås bakventilen som hindrar motorn från att suga luft från bromsservon. den brukar sitta mitt på slangen och va lite så pissgul/vit
Inget insugsläckage? Hade liknande på en gammal BMW e34 som jahg hade en gång i tiden. Då läckte insugspackningarna, det hördes visserligen lite grann att den läckte men då kunde bromsverkan försvinna lite då och då.
Inget insugsläckage? Hade liknande på en gammal BMW e34 som jahg hade en gång i tiden. Då läckte insugspackningarna, det hördes visserligen lite grann att den läckte men då kunde bromsverkan försvinna lite då och då.
Mackan
ja jag får testa o byta packningen till insuget. men här försvinner de inte då o då. här e de borta helt:(