3390
Sök

Volvo 740 dör vid körning

68 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Tjaa!!

Har då en volvo 740 gl -88
Den kan bara dö när man är ute och åker, men det brukar räcka med att låta den stå i nån minut så går den igen och sen kan den dö igen osv..
vad är fel? jag har testat att byta tändspole och då vart de bättre i en dag men så återkom problemet:S

// Richard

RED LIGHT´S
554 Inlägg
9 oktober 2010
låter nästan som den värme nyper:P vet inte riktigt hur man fixar det men det finns nog någon här som kan:)

204 Inlägg
9 oktober 2010
turbo_shit skrev:
låter nästan som den värme nyper:P vet inte riktigt hur man fixar det men det finns nog någon här som kan:)

om det skulle va så är det så borde det va bränsle pumpen eller kanske stopp i bränslefiltret?

2 Inlägg
9 oktober 2010
rekankrekan skrev:
Tjaa!!

Den kan bara dö när man är ute och åker, men det brukar räcka med att låta den stå i nån minut så går den igen och sen kan den dö igen osv..
vad är fel? jag har testat att byta tändspole och då vart de bättre i en dag men så återkom problemet:S

// Richard

Hej..tycker att det låter som bränslepumpsreläfel...kan även vara dålig kontakt mellan säkring och säkringshållare till bränsleinsprutningen...hade ett liknande fel på en volvo 760 jag hade för några år sen,då det var dålig kontakt mellan just säkring och säkringshållare till bränsleinsprutningen...

m.v.h Andreas

68 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
OMEGA3000LOVER skrev:
rekankrekan skrev:
Tjaa!!

// Richard

Hej..tycker att det låter som bränslepumpsreläfel...kan även vara dålig kontakt mellan säkring och säkringshållare till bränsleinsprutningen...hade ett liknande fel på en volvo 760 jag hade för några år sen,då det var dålig kontakt mellan just säkring och säkringshållare till bränsleinsprutningen...

m.v.h Andreas

Hej, bensin får den hela tiden, men när den är död, så har den ingen gnista
tack!

68 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Ford91 skrev:
kolla rotor och fördelare

Ja det är fler som har sagt de nu, så ska nog testa och byta de:)

Tack för svar!

74 Inlägg
9 oktober 2010
prova rotor och fördellare funkar inte de så kan det vara hallgivaren men de e ju lättare att kolla de andra först

68 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Ford91 skrev:
prova rotor och fördellare funkar inte de så kan det vara hallgivaren men de e ju lättare att kolla de andra först

Okej, aaa ja får göra det:)

68 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Så nu har bilen dött helt...

74 Inlägg
2 Inlägg
9 oktober 2010
rekankrekan skrev:
OMEGA3000LOVER skrev:
rekankrekan skrev:
Tjaa!!

// Richard

m.v.h Andreas

tack!

ok..kan ju vara vevaxelgivaren ochså...kolla även alla kontaktstycken i motorutrymmet..

m.v.h Andreas

68 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Ford91 skrev:
kollat dom grejerna vi skrev?

nej, har inte haft tid ikv får göra det imorrn

68 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
OMEGA3000LOVER skrev:
rekankrekan skrev:
OMEGA3000LOVER skrev:

m.v.h Andreas

tack!

ok..kan ju vara vevaxelgivaren ochså...kolla även alla kontaktstycken i motorutrymmet..

m.v.h Andreas

okej får ta en titt på de med imorrn då:) tack för svar

68 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Plockade dän fördelaren och rotorn idag och tänkte byta de, men fick bara tag på rotorn så bytte den.
Men bilen går fortfarande inte bra, den går igång och går nu men rycker hela tiden vid jämn gas, men gasar man på så går den som vanligt. verkar som den misständer? den har också svajig tomgång

Nån som har ett bra svar? smile

mvh Richard

68 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
rekankrekan skrev:
Plockade dän fördelaren och rotorn idag och tänkte byta de, men fick bara tag på rotorn så bytte den.
Men bilen går fortfarande inte bra, den går igång och går nu men rycker hela tiden vid jämn gas, men gasar man på så går den som vanligt. verkar som den misständer? den har också svajig tomgång

Nån som har ett bra svar? smile

mvh Richard

Problemet löst:P bytte fördelare och ställde in tändningen så funka det kanon:P

RED LIGHT´S
554 Inlägg
13 oktober 2010
härlig skönt med funkande saker smile

68 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
turbo_shit skrev:
härlig skönt med funkande saker smile