3575
Sök

Volvo 940 Bakaxel-nummer?!?

6 Inlägg
13 oktober 2010
#21
Du behöver inte min hjälp till att byta bakaxeln Marcus, det här löser du galant själv smile


Tvivlare
2 266 Inlägg
13 oktober 2010
#22
Growe skrev:
MantaRobin skrev:
Jag har 3,31 på min, 215 km/h på fyran... roll landsvägslok!

gjorde min oxå med 3.54 och m90 i min gamla 745:a och 190 på 5:an =/

hehe, låter som den va trött wink har inte vågat stämpla fullt ut i femman än, men jag hoppas ju på mätaren ut iallafall... cool

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
13 oktober 2010
#23
MantaRobin skrev:
Growe skrev:
MantaRobin skrev:
Jag har 3,31 på min, 215 km/h på fyran... roll landsvägslok!

gjorde min oxå med 3.54 och m90 i min gamla 745:a och 190 på 5:an =/

hehe, låter som den va trött wink har inte vågat stämpla fullt ut i femman än, men jag hoppas ju på mätaren ut iallafall... cool

159hk är inte piggare än så..var bara en 16v maskin

Kör fort så hinner inget hända...

snickare
612 Inlägg
27 oktober 2010
#24
ja har köpt en 1031 axel med 3,37 utväxling,kommer hastighetsmätaren visa fel nu då? sad har en 940 s 95a med m90 låda.

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

Tvivlare
2 266 Inlägg
27 oktober 2010
#25
allenalle skrev:
ja har köpt en 1031 axel med 3,37 utväxling,kommer hastighetsmätaren visa fel nu då? sad har en 940 s 95a med m90 låda.

Inte så länge du har rätt "hjul" till hastighetsgivaren.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

10 287 Inlägg
27 oktober 2010
#26
Vad hastighetsmätaren visar beror inte på utväxlingen utan på hur många pinnar det så kallade "ekorrhjulet" har inne i diffen. Desto fler pinnar - desto fler pulser per varv på bakhjulen och desto mera visar hastighetsmätaren.

/Göran


allenalle skrev:
ja har köpt en 1031 axel med 3,37 utväxling,kommer hastighetsmätaren visa fel nu då? sad har en 940 s 95a med m90 låda.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

270 Inlägg
29 oktober 2010
#27
Ibland redan i låga farter mestadels vid höger eller vänstersväng visar min 745 turbo jättemycket på hastighetsmätaren vad kan det bero på ? big_smile
Tenderar till att komma oftare under vinterhalvåret med?


2 266 Inlägg
29 oktober 2010
#28
Minium skrev:
Ibland redan i låga farter mestadels vid höger eller vänstersväng visar min 745 turbo jättemycket på hastighetsmätaren vad kan det bero på ? big_smile
Tenderar till att komma oftare under vinterhalvåret med?

mycke järnspån i oljan kanske?
bytt olja i bakaxeln nån gång?

svetsdiff !!!

Tvivlare
2 266 Inlägg
29 oktober 2010
#29
PMPerformance skrev:
Minium skrev:
Ibland redan i låga farter mestadels vid höger eller vänstersväng visar min 745 turbo jättemycket på hastighetsmätaren vad kan det bero på ? big_smile
Tenderar till att komma oftare under vinterhalvåret med?

mycke järnspån i oljan kanske?
bytt olja i bakaxeln nån gång?

kolla densiteten i oljan också, så den inte frusit.



lol
Senast redigerat av MantaRobin (29 oktober 2010)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

761 Inlägg
31 oktober 2010
#30
MantaRobin skrev:
PMPerformance skrev:
Minium skrev:
Ibland redan i låga farter mestadels vid höger eller vänstersväng visar min 745 turbo jättemycket på hastighetsmätaren vad kan det bero på ? big_smile
Tenderar till att komma oftare under vinterhalvåret med?

mycke järnspån i oljan kanske?
bytt olja i bakaxeln nån gång?

kolla densiteten i oljan också, så den inte frusit.

Låter precis som ett standard bekymmer på 740 som saknar diffbroms


270 Inlägg
1 november 2010
#31
Nja jag ser det inte som ett problem eftersom bägge hjulen släpper samtidigt (slungdiff). wink



Sök