Var och fotade GRC körning i Söndags. Var en riktigt bra körning med riktigt fint och bildskönt höstväder. Många trevliga bilar och några riktiga guldkorn också. Har plockat ut mina favoriter från dagen, men vill man se hela urvalet och även från andra fotografer på plats så hittar man det här: http://www.autolife.se/page/41621/images/
Snuskigt snygga bilder "ljusmålar du dem" du i PS efteråt för att få det ljuset som är på ex bild nr 1,2,4 och 5?
Mvh /H
Nädå, det är helt naturligt ljus. Dimman var en stor bidragande faktor.
säger bara WOW! det är ju många som vill eftersträva just sådana bilder då dem tar hjälp av PS, jag vill lära mig med vet inte vilket verktyg som ska användas! mvh /H
Snuskigt snygga bilder "ljusmålar du dem" du i PS efteråt för att få det ljuset som är på ex bild nr 1,2,4 och 5?
Mvh /H
Nädå, det är helt naturligt ljus. Dimman var en stor bidragande faktor.
säger bara WOW! det är ju många som vill eftersträva just sådana bilder då dem tar hjälp av PS, jag vill lära mig med vet inte vilket verktyg som ska användas! mvh /H
I know, dock tycker jag det är rätt uttjatat redan då det oftast syns när det är skapat i efterhand. Jag föredrar att skapa det när jag tar bilden istället. Motljus och lite dimma eller sol-dis brukar hjälpa.
Jag tror dom flesta brukar använda någon typ av gradient dock. Använd gradient i lagermasken på ett levels justeringslager och och höj sen punkten för lågdager så får man den dimmiga känslan.
det blir ju inte hundra precis när man lägger till det i efterhand, svårt att få det se "verkligt" ut.
Tack ska du ha får det! ska ta och sätta mig någon minut för att testa detta, eftersom jag aldrig lyckas få bra bilder med dimmig känsla med min systemare