PeppeVectra skrev:
ska ge dig ett gott råd.
http://www.blocket.se/jamtland/Peugeot_ … _8&w=3 6tusen i skatt med dragkrok.
omkring 300-400kr i månaden i helförsäkring hel år med mer försäkring
Drar omkring 0.52-0.56L/mil, (finns en ny 1.6L motor också som sägs ska vara ännu snålare)
143 g/km
SW modellen ger dessutom en ofantlig lasmöjlighet då man kan plocka ut alla sätena och få ett näst intill plant golv, går även att montera in extra säten vid stor familj.
Är en kombi, man vet aldrig, köper du en liten bil ska du säkert köra något stort någon gång.
Detta är ungefär samma siffror som en prius i långa dra.
Peugeot och citroenen är samma bil förutom att i en citroen är nästan allt tillval.
Sen dyker jag lite när folk säger att de är så jävra dyrt med en stor bil.
Har en nissan Navara Big King.
<---
Blandad körning ligger den på 10.5-11.4L/100km
kostar 4600kr i skatt per år.
kostar 5tusen i helförsäkring med mer försäkring per år.
264g/km i co utsläpp
andra fördelar jag såg till när jag skaffade den va dragvikten, får ha en kombinerad fordonsvikt på
5.8 ton, vilket passar mig perfekt som drar släp med rallybilar och hästtransporter för jämnan.
Bra lastutrymme där jag får in sadlar och annat häst trams, samt verktyg och service utrustning vid
Rally tävlingar.
Dom säger ju att skatten ska vara utsläpps basserad, men ja vettifan vad man betalar skatt för
egentligen.
Om du ska köpa en "miljö" bil, var noga med å kolla upp så inte miljöskatten är förverkad på något
sätt, saab ska tydligen ha många sånna bilar.
Sambons bror höll på att köpa på sig en saab 9-3 sportsedan biomaskin med en års skatt på 3500kr