2822
Sök

Iskalla slutsteg.

141 Inlägg
24 oktober 2010
Precis, vissa inlägg ska man inte läsa och bekymmra sig om... Endel kan och vet vad dom pratar om, och andra tror att dom vet...

Mvh
Jacob "Jackoo" Sandström
Nöjd kund hos Waarwest.se & Blekingebilradio.se samt JAWS motorsport!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
24 oktober 2010
Jackoo skrev:
Precis, vissa inlägg ska man inte läsa och bekymmra sig om... Endel kan och vet vad dom pratar om, och andra tror att dom vet...

Det som är mest lustigt är att det finns personer som påstår sig veta nåt, konstruerat etc inte har koll på temperatur vs biaspunkt, som är så grundläggande som det bara kan bli...

Men, har man inte sysslat med elektronik / förstärkare som behöver specas inom ett extremt brett område så kanske man inte känner till sånt här vad vet jag.

Men det var rätt god underhållning när Lonefoxen och den andre försökte hacka på varandra, sen att ingen av dem fattade varför det lät illa var ju rätt skoj  smile

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 035 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Ja han KAVLI verkar var en stöddig jävel. lol

Biljudsveteran sen 1984!

4 693 Inlägg
24 oktober 2010
bosabengt skrev:
Ja han KAVLI verkar var en stöddig jävel. lol

+1

Booyakasha!

340 Inlägg
27 oktober 2010
Inte riktigt, han är nog bara trött på att folk inte vet vad de snackar om. Han har haft rätt i alla påståenden. Enda han inte nämnt är just det jonash nämner ang biasering på stegen. Han kanske inte visste eller har glömt det, jag vet inte.

Lätt att dömma honom som kaxig när man inser att ens egna argument inte räcker till.

2 035 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
newBadboy skrev:
Inte riktigt, han är nog bara trött på att folk inte vet vad de snackar om. Han har haft rätt i alla påståenden. Enda han inte nämnt är just det jonash nämner ang biasering på stegen. Han kanske inte visste eller har glömt det, jag vet inte.

Lätt att dömma honom som kaxig när man inser att ens egna argument inte räcker till.

Jag har inte argumenterat nåt. Det verkar bara som att han suttit å verkligen knepat å knåpat när han skrivit för att verka så bra å vetande som möjligt. Om han eller nåt annan kan mest bryr jag mig inte om.

Biljudsveteran sen 1984!

505 Inlägg
27 oktober 2010
bosabengt skrev:
newBadboy skrev:

Jag har inte argumenterat nåt. Det verkar bara som att han suttit å verkligen knepat å knåpat när han skrivit för att verka så bra å vetande som möjligt. Om han eller nåt annan kan mest bryr jag mig inte om.

Eller så vet han faktiskt en massa, bara det att han inte orkar / har tid att vara aktiv på ett forum.

Ibland när jag ser folk som gör fel/mindre rätt inom områden jag är bra på (inte billjud)..
Så vill jag bara gå fram till dom och fråga varför dom gör så, och sedan förklara hur det ska gå till..
Men, man gör det inte för det är oartigt och folk får snabbt uppfattningen "vafan tror han att han kan allt för"..

Likaså tyckte kanske Kavli, att nu har det spårat så långt ut på villovägar att det kanske är dags att sätta ner foten och bromsa / styra upp lite.

Vem som hade rätt/fel har jag ingen aning om, jag bara förklarade hans beteende eller "plötsliga uppdykande"..
Senast redigerat av kristoffersson (27 oktober 2010)

Motborgare
1 099 Inlägg
28 oktober 2010
jonash skrev:
Jackoo skrev:

Det som är mest lustigt är att det finns personer som påstår sig veta nåt, konstruerat etc inte har koll på temperatur vs biaspunkt, som är så grundläggande som det bara kan bli...

Vilken del av ordet arbetspunkt var det du inte fattade i mina tidigare inlägg? Eller är det så att du inte vet att bias bara är den engelska termen för arbetspunkt?

-- K

2 035 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
jonash skrev:
Jackoo skrev:

Vilken del av ordet arbetspunkt var det du inte fattade i mina tidigare inlägg? Eller är det så att du inte vet att bias bara är den engelska termen för arbetspunkt?

-- K

Nu tycker iallafall jag att du inte behöver skriva mer i denna tråd.

Ett tips är denna sidan: http://www.elfa-elektronikforum.se/cgi-bin/YaBB.pl

Biljudsveteran sen 1984!

340 Inlägg
2 november 2010
Haha bosabengt du är precis som du skriver ett klantarsel cool

Det är väl bättre att han skriver här så att folk lär sig ngt istället för att klaga på honom. Ellr du kanske trivs med att vara okunnig inom ämnet. Vill man inte läsa om vad han har att skriva om är det ju bara att strunta i det.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
2 november 2010
newBadboy skrev:
Haha bosabengt du är precis som du skriver ett klantarsel cool

Det är väl bättre att han skriver här så att folk lär sig ngt istället för att klaga på honom. Ellr du kanske trivs med att vara okunnig inom ämnet. Vill man inte läsa om vad han har att skriva om är det ju bara att strunta i det.

+1

2 656 Inlägg
2 november 2010
christofer_k skrev:
hur kan de med steg spela sämre när de är kalla?  tex datorer  processer funkar allt bättre i kyla  blir effektivare?

i lagom kyla ja smile för kallt så arbetar den inte spec bra överhuvudtaget

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 november 2010
ekelund88 skrev:
christofer_k skrev:
hur kan de med steg spela sämre när de är kalla?  tex datorer  processer funkar allt bättre i kyla  blir effektivare?

Därför som man använder flytande kväve när man ska slå WR i OC (överklockning)? roll Ju kallare komponenterna i en dator är desto mer kan man pressa dom.

Ang. det här med kalla steg så upplevde jag det återigen i morse. Skulle åka till jobbet och hade kört kupévärmaren i ca en timme, högtalarna (som befinner sig inne i kupén) var varma men stegen höll strax över 0 grader, det lät PISS! Ljudet var platt och tråkigt, fanns inget tryck i det och allt lät bara som en enda röra.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 656 Inlägg
2 november 2010
ChriZtoffer skrev:
ekelund88 skrev:
christofer_k skrev:

Därför som man använder flytande kväve när man ska slå WR i OC (överklockning)? roll Ju kallare komponenterna i en dator är desto mer kan man pressa dom.

Ang. det här med kalla steg så upplevde jag det återigen i morse. Skulle åka till jobbet och hade kört kupévärmaren i ca en timme, högtalarna (som befinner sig inne i kupén) var varma men stegen höll strax över 0 grader, det lät PISS! Ljudet var platt och tråkigt, fanns inget tryck i det och allt lät bara som en enda röra.

vid extrema överklockningar nu ja .. och ja eller hur smile hur många hårddiskar mår bra av under 10 c ? ingen hårddisk tex

och va jag vet så har processorer som du kan köpa i butik en "köldspärr" så häll du flyttande kväve på din hemma prolle så ska du nog se va bra kylan e för din dator ROFL

87 Inlägg
2 november 2010
kanske kalla öron smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 november 2010
ekelund88 skrev:
ChriZtoffer skrev:
ekelund88 skrev:

vid extrema överklockningar nu ja .. och ja eller hur smile hur många hårddiskar mår bra av under 10 c ? ingen hårddisk tex

och va jag vet så har processorer som du kan köpa i butik en "köldspärr" så häll du flyttande kväve på din hemma prolle så ska du nog se va bra kylan e för din dator ROFL

Hårddisken vill inte ha kyla nej, men processor GPU och minnen samt syd och nordbrygga mår mumma om det är kallt. Nu var väl flytande kväve ett extremt exempel men det jag menar är att datorer vill ha det kallt, dom presterar knappast bättre om det är varmt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 656 Inlägg
2 november 2010
ChriZtoffer skrev:
ekelund88 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Hårddisken vill inte ha kyla nej, men processor GPU och minnen samt syd och nordbrygga mår mumma om det är kallt. Nu var väl flytande kväve ett extremt exempel men det jag menar är att datorer vill ha det kallt, dom presterar knappast bättre om det är varmt.

de vet väl jag med att dom inte presterar ngt när dom e varma men kollar du mitt första inlägg så skriver jag lagom kalla wink och värme vet jag att jag itne vill ha i min dator då jag hållt på med datorer massor med år och de e mitt största intresse

Sök