endorfinslaven skrev:
Thunderbird88 skrev:
Jag kan väl ställa mig upp och säga att jag tillhör lite av den skaran!
Jag är ingen sån som tycker att en bil är skit sölig för att det finns snabbare och står och snackar om det osv.
Men jag är en sådan som tycker det är jävligt löjligt när folk kommer med en volvo 240 eller liknande, tror dom är skit coola osv.
Visserligen inte bara Volvo folk utan folk överhuvud taget som kommer med skit bilar som kostade 10,000:- och tror att dom är så tuffa och bättre än alla andra.
Jag är en sån person som tycker att en Volvo, Saab, Peugeot osv knappt är en entausiast bil.
Fast visserligen är det kul med folk som tror att man kan få en Nissan Skyline till 800 hästar med en chip trimning. Ajo, tja!
För att inte tala om dom som kommer med en 300 hästars bil (chips trimmad turbo bil, öppet filter som knappt ger någon effekt och inte mycket mer) och tror att dom kan dra allting som finns i staden. Lite kul
Mr Negativ !
Snälla kan du förklara vad en entusiastbil är....
Är det en bil som är tillverkad utanför Europas gränser !
Jag har ägt en bil som var tillverkad i 149 ex. och jag monterade dit eftermarknadssystem på den innan grejen med eftermarknadssystem blev inne. De här sk. entusiasterna såg blodrött på vad jag gjorde då jag förstörde en entusiastbil, som i grund o botten var en skitkonstruktion.
När jag idag bygger om min svenssonbil Volvo 940 för över 350 000 kr så är det ingen entusiastbil FÖR VISSA. Till Volvona finns mängder med utrustningar som tex. fjäderben,coilovers,diffbromsar,bakaxlar,uppsjö med växellådsvarianter för allt mellan grus, bana, stripp. Det finns burar, plug n play styrsystem, kopplingar, plenum,extraktorgrenrör, wattlänk o fyrlänks lösningar för just dessa bilar.
Folk tar ut 5-1200hk ur rödblockare i sverige...
Du kan köpa otroligt mkt till denna bil hur kommer det sig ?
Om inte detta är en entusiastbil med hyperintresserade ägare så vad krävs för att en bil ska bli det.
Ska det vara en Ford Thunderbird helt utan potential och skönhet....
Eller är din Mustang typexemplet på häftig bil,,, entusiastbil...
Vad gör bilen till entusiastbil är det prislappen, ryktet, historien,
Eller är det småglinens drömbil som karaktäriserar entusiastbilen.
Har inte en 240 häftigare racing o rallyhistoria än en Mustang...
Snälla låt folk bara ha kul utan att fördöma
Sluta tro att du är bättre än andra för du köpt dig ett "färdigt paket" som är accepterat i en viss krets.
Jag kan villigt erkänna att det är f-bannat kul att förnedra folk som dig när de sitter i sina färdiga paket.
Seriöst kan folk inte sluta missförstå mitt jävla inlägg och läsa det ordentligt!?
Är det för mycket begärt?
Vad jag än säger så kommer jag vara ett dumhuvud men jag kan väl säga vad jag tycker.
Jag tycker det är så jävla uttjatat att se 18åringar med snus i käften så att man kräks sitter i en gammal jävla volvo som är ruskigt ful och börnar eller står brevid och tycker dom är skit coola medans dom trycker upp ännu mer snus i käften.
Ja, jag har jävligt mycket fördomar men eftersom min skola ligger väldigt nära en bunker fylld med såna personer (Edströmska) så får man jävligt mycket fördomar.
Live with it.
En entausiast bil för mig är en bil som absolut inte är Volvo. Resten kan vara det.
Varför?
För jag är så jävla trött att se såna slädar dag ut och dag in.
Och eftersom att du ska hoppa på mig nu och vara så jävla otrevlig mot mig när jag bara sa hur jag var och jag klankade inte ner på någons bil eller liknande så kan väl jag vara minst lika jävla otrevlig tillbaka i mitt inlägg?
Är det så det ska vara?
Kan finnas fina volvos men det är ABSOLUT ingen av dom skit volvosarna som byggs ute i ladorna.
Enda snygga 240n jag skulle kunna tänka mig är en 100% seriöst byggd rally Volvo.
Och har jag sagt att varken min Thunderbird eller Mustangen (som inte ens är min) är världens märkvärdigaste bilar!?
Nej.
Finns hundratals tusen gånger värre bilar än dom på Garaget (och miljoner värre än min T-bird och snyggare) men vad har det med detta att göra?
Bara för jag inte kör en sunkig jävla Volvo så ska jag bli påhoppad av DIG för det?
Är det så det ska vara eller?
Du säger att alla bilar är entausisast bilar och man ska inte tycka sämre om någons annan bil när du sen direkt efter hoppar på mig för min bil.
Dubbelmoralen ligger på topp!
Sedan bryr jag mig inte om hur mycket eftermarknads delar det finns till en Volvo.
Finns miljontals mer till 1987-1993 Mustang så vart vill du komma? Ett tips är att inte komma och säga emot det majoriteten i USA som tävlar i motorsporter kör 1987-1993 Mustang och det landet är ju lite större än Sverige.
Ser inte hur en 240 är så mycket märkvärdigare än en Mustang pga sin historia då du precis innan ifrågesatte mig att ifall det är bilens karaktär eller historia som gör bilen speciell.
Dubbelmoral once again.
Och FYI så har Mustang en ganska bra banracing historia inom USA's gränser.
Inte världens bästa men ganska stor för en så icke snabb bil när den kom ut.
Så snälla, innan du hoppar på folk nästa gång, läs igenom deras inlägg två gånger och insé att personen inte hånade folk just i DET inlägget utan bara berättade hur han är som person.
Och självklart förstår jag arbete på bilar men jag har också ett öga för detaljer som säkert många andra inte ser.