17 oktober 2010
Trådstartare
Jag satt och funderade lite här på Söndagkvällen efter att ha snackad med en god vän igår. Hur kommer det sig att attityden bland bilburna oftast är rätt dålig? Vad menar jag nu? Finns det inga trevliga bilmänniskor - det är klart det gör, men de man träffar på sk. träffar på kvällstid har ibland lite märklig inställning.
Exempel 1) En finfin R33 GTR vspec kommer inrullande på gatan, värmer lite och kör en repa mot någon standard BMW. Snacket i publiken går "fan min polare Conny han har en R34, inte såndär skräp R33. Och den R34an den går som fan - alltså inte sådär jävla dåligt som dendär gick". Jag vänder mig till killen och frågar vad han kör för bil - "Jag asså - nej jag har inte tagit körkort än". Check.
Exempel 2) Audi RS6 äter upp en RX7a och föraren kommer stolt knatande bland folket, ler lite och säger "Den går fan bra för att vara så stor" och får tillbaka "Inte så bra som en snubbe jag känners, han har 900hk+ och sen lustgas och kör med 10,5" breda slicks - TILL OCH FRÅN DAGIS". Föraren till Audin känner sig lite putt och ser sedan han som la kommentaren hoppa in i en rostig 240, bränna upp veckans lön på däck och sen åka därifrån via en grushög, en brevlåda och diket.
Exempel 3) Stor sugmotor med massor med hästar står och snackar skit med likasinnade när en tomte dyker upp och talar om att sugmotorer är skit. Turbo skall det vara och sen kanske kompressor. I den ordningen. Men sugmotorer är skit, går inte att trimma och passar absolut inte på en bilträff. Sen att han med dåliga attityden inte kommer i närheten med sin bil i vare sig effekt eller hastighet är ju en regel snarare än ett undantag.
Exemplen kan göras flera, men det jag funderar lite på är vart denna attityden kommer? Vad hände med tiderna när man stod och snackade med varandra och var ödmjuka, beundrande och kunde uppskatta andras jobb och bilar? Eller är det bara jag som varit på märkliga träffar utan kärlek?
I love being a nobody - because nobody is perfect.