Volvo544special65 skrev:
Thunderbird88 skrev:
En entausiast bil för mig är en bil som absolut inte är Volvo. Resten kan vara det.
Varför?
För jag är så jävla trött att se såna slädar dag ut och dag in.
(massa text)
Kan finnas fina volvos men det är ABSOLUT ingen av dom skit volvosarna som byggs ute i ladorna.
Alltså, T-bird...i vanliga fall brukar jag tycka att du har poänger i det du säger, även om det ofta är kontroversiellt för folk med skygglappar på, men nu börjar jag ärligt talat fundera på hur du tänker?
Du har ju till och från sett vad som hänt med mitt PV-bygge under de år jag hållt på?
Du vet ju hur den såg ut när jag startade och du vet ju jobbet som är nedlagt på en massa saker...
Både du och jag vet att entusiasmen att rädda denna rent ut sagt eländiga PV hade tagit slut för de flesta andra hur fort som helst?
Nu har jag hållt på med den i 7 år och har fortfarande en 4 sidor lång lista att pricka av innan den ens är i närheten av klar.
Hur många orkar bygga på samma bil i över 7 år?
Hur många orkar lägga ned det jobb jag gjort på någon bil över huvud taget?
Är inte det entusiasm som driver en till att göra det?
Nu kommer du med ett uttalande som tveklöst innebär att en rostig original Nissan Sunny från 1987 är mer entusiastbil än min PV. För alla bilar kunde ju vara entusiastbilar UTOM Volvo enligt dig?
Jag skiter i om du gillar bilen eller tycker den ser ut som en missbildad portion kall gröt med senap. Det är inte det det sitter i. Och som du säger, det är en skitvolvo och den byggs faktiskt i en lite omgjord lada... Men jag vill ändå hemskt gärna höra dina argument till varför det inte är en entusiastbil jag har? Och jag hoppas förbaskat mycket på att de är seriösare än att du sett en snorunge stå och burna utanför korvkiosken i sin risiga 244 DL från 1985 - annars kommer du sjunka rejält i mina ögon, tro mig.
Jag missade att poängtera att volvo gjorde fina bilar tills 140 kom
Jag vet ditt bygge med din PV (du är medveten om att jag vet det självklart) och vet att du lägger ner til själ och lite till på den! Ett bygge jag aldrig skulle klara av och det bugar jag för!
Jag var väl lite för "Volvo hatare i mitt inlägg" då jag egentligen inte är exakt så.
Finns fina Volvos men jag ser faktiskt väldigt få av dom.
När dom är rätt byggda (enligt mig, kanske inte enligt alla) så kan jag gilla dom.
Men just P1800, PV, Amazon är ju inte volvo. Det är mästerverk
Anledningen varför jag inte gillar volvo är för att man ser dom dag ut och dag in
Det är väl lite med Mustang där också, väldigt vanliga bilar och därför kan det väl vara en bil jag aldrig skulle äga (jag gillar ovanliga maskiner).
En entausiast bil för mig är en bil folk lägger ner sin själ på!
En entausisast bil är ingen bil där ägaren suttit på ett annat avgas system, öppet filter och inget mer.
Det är ingen entausiast bil enligt mig.
Men enligt många verkar det vara väldigt mycket av en entausiast bil.
Vart gränsen går kan jag inte säga men man själv måste inte totalt renovera bilen för att den ska bli entausiast bil (i mina ögon) men man ska iallafall ha gjort en hel del och bevarat bilen/förbättrat den!
Och en Volvo 740 i USA kan vara entausiast bil då inte alla har en sådan.
I sverige kan en Camaro vara en entausiast bil för alla har inte en sådan.
Jag har en väldigt vrickad vy på detta ja men man tröttnar på att se sådant här.
Men självklart är det inte endast Volvos jag drar över en kam!
Många i Västerås har säkert sett en röd Mitsubishi Evo av tidig modell med kjolpaket och vitt i nederkant.
Det är en person jag inte kallar entausiast.
Efter att ha blästrat bilen jag färdades i (Mustangen) och många fler bilar efter att ha varit "cool" och börnat runt på parkering så är det knappast en person som förstår sig på folks arbete med bilar.
Fanns ju självklart flera bilar runt omkring som var finare än bilen jag färdades i (t.ex TTScarface's bil) som blev blästrade.
Har svårt att förklara min egna synpunkt på det hela för den är faktiskt inte så väl genomtänkt men kan väl dra några exempel.
Entausiastbil
http://www.garaget.org/?car=79305Ej entausiastbil
http://www.garaget.org/?car=34344Entausiastbil
http://www.garaget.org/?car=161239Ej entausiastbil
http://www.garaget.org/?car=155649Och så vidare.
OBS!!! Läs detta två gånger nu!
Jag hänger INTE ut ägarna till bilarna på något sätt eller klankar ner på deras bilar för bilarna jag visade upp är i 1000 gånger bättre skick än min vinter kälke!!!! Jag ville bara visa min synpunkt!
Seså, läs två gånger
Det var väl min vrickade vy som är sne, uppoch ner, bak-o-fram osv.