18 oktober 2010
Trådstartare
Vet inte om det bara är jag eller inte...
Byte till dubbdäcken i dag och körde en sväng.. när man kommer upp till 40 och över så viner det ganska bra... Sen hör man det ej över 100kmh då vägbruset osv tar över...
Det spelar ingen roll om man frikopplar och lägger i friläget eller ej och det är ej beroende av varvtal, utan av hastigheten i sig och vinandet accelererar och blir ljusare/gällare ju snabbare man kör....
Körde bilen precis innan jag bytte med sommardäcken på och då fanns det inget vinande...
Däcken är inte nya utan jag har använt dom tidigare... dock är fälgarna nya (begagnade men nya för mig)
Alla däck har samma storlek och är lika slitna... samma tryck i däcken osv... och om är monterade åt rätt håll...
Kan inte minnas att det brukar vina såhär mycket.. visst att dubbdäck låter mer, men inte så här mycket som jag kommer ihåg det...
Låter inte som att det kommer från torsen diffen som sitter bak, utan mer som att det kommer framifrån eller från alla däck så att säga... öppnar jag rutan så låter det ej mer utifrån utan det är mest i kupen man hör det så att säga...
Någon som har en aning eller är det bara jag som är väldigt ovan vid det här ljudet???
Bilen är en A4 quattro -04
Senast redigerat av AEN (18 oktober 2010)