2959
Sök

Bil med skuld

14 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Hej, jag har en nära släkting som måste sälja sin bil för att hon inte har råd med den längre men tyvärr har hon en skuld på den och när hon ringde stället där hon köpte den så gick det inte att ta tillbaka den på grund av skulden, hur gör jag på bästa sätt för att hjälpa henne ?

Stämmer det att det är bedrägeri om man säljer den privat ?

Finns det möjligheter att bilförmedlingar kan hjälpa henne ?

Hur ska vi "bevisa" för eventuella köpare att hon faktiskt ska betala av skulden för pengarna hon får för bilen ? Det viktigaste för henne är att få bort denna skuld så även om hon inte får "tillräckligt" för den så spelar det ingen roll.

Är tacksam för all hjälp
ps, Lånet är tagit på G moneybank (har jag för mig dom hette)

Mvh Vanessa.

100% ninja
342 Inlägg
18 oktober 2010
Skulden står ju på personen om inget annat kan lösas via förhandlaren vad jag vet. Så säljer ni bilen är hon fortfarande skyldig pengar.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

1 207 Inlägg
18 oktober 2010
TeedasT skrev:
Skulden står ju på personen om inget annat kan lösas via förhandlaren vad jag vet. Så säljer ni bilen är hon fortfarande skyldig pengar.

Fel. Är den handlad på kredit så följer det med bilen.

731 Inlägg
18 oktober 2010
Kan hon inte lägga in pengarna på skulden och sen sälja bilen? Eventuellt låna över en dag från någon kompis / släkting? Annars säljer hon den privat, med kvitto där det står att hon betalar av skulden på bilen. Går att göra så också. Googla sälja bil med skuld så hittar du säkert något.

14 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
TeedasT skrev:

Okej men är det "lagligt att sälja den privat då ? När hon sålt bilden kommer hon ju betala skulden direkt.

Dubway
45 Inlägg
18 oktober 2010
gör upp affären på banken med köparen så han ser att bilen betalas av när pengarna byter ägare haR KÖPT BIL PÅ DETTA SÄTT OCH HAR ALDRIG VARIT NÅGRA PROBLEM!

mvh micke

det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke!! (sally)

14 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
hardrox skrev:
Kan hon inte lägga in pengarna på skulden och sen sälja bilen? Eventuellt låna över en dag från någon kompis / släkting? Annars säljer hon den privat, med kvitto där det står att hon betalar av skulden på bilen. Går att göra så också. Googla sälja bil med skuld så hittar du säkert något.

Tack hardrox . Hur menar du med att "lägga in" pengarna på skulden ?

Det var oxå så jag sökte på Google och då hamnade jag här big_smile

Muttley
18 oktober 2010
Vanessa38 skrev:
TeedasT skrev:

Okej men är det "lagligt att sälja den privat då ? När hon sålt bilden kommer hon ju betala skulden direkt.

Hon går tillsammans med köparen in och betalar av resterande skuld på bilen. Därmed är de löst.. Ingen köpare (förhoppningsvis) köper en bil med skulden kvar.

14 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
just4fun skrev:
gör upp affären på banken med köparen så han ser att bilen betalas av när pengarna byter ägare haR KÖPT BIL PÅ DETTA SÄTT OCH HAR ALDRIG VARIT NÅGRA PROBLEM!

mvh micke

Oj hinner inte med alla inlägg så ursäkta om jag missar något här nu .Tackar så varmast för alla svar.

menar du att hon bara kan gå in på vilken bank som helst tillsammans med köparen och lösa ut detta fast det är på g. moneybank hon har skulden ? Tack ska du ha.

Dubway
45 Inlägg
18 oktober 2010
Vanessa38 skrev:
just4fun skrev:

mvh micke

Oj hinner inte med alla inlägg så ursäkta om jag missar något här nu .Tackar så varmast för alla svar.

menar du att hon bara kan gå in på vilken bank som helst tillsammans med köparen och lösa ut detta fast det är på g. moneybank hon har skulden ? Tack ska du ha.

vet inte riktigt men jag har löst skulder på bilar via bank och det har aldrig varit problem innan ring gemoneybank och kolla löser sig alltid i slutändan!

mvh//micke

det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke!! (sally)

2 Inlägg
18 oktober 2010
Gör upp det ekonomiska på en bank för då ser köparen att skulden betalas och kan även få kvitto på att så är gjort!! Så gjorde jag när jag köpte min pärla och det funkade kanon!!

8 883 Inlägg
18 oktober 2010
Köparen och Säljaren går in på en bank och löser lånet som hon har på bilen.
Köparen betalar då restskulden på bilen och det som blir över får säljaren om bilen säljs till ett högre pris än restskulden.

OBS! Säljaren måsta alltid lösa en restskuld innan en försäljning.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

14 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
just4fun skrev:
Vanessa38 skrev:
just4fun skrev:

mvh micke

vet inte riktigt men jag har löst skulder på bilar via bank och det har aldrig varit problem innan ring gemoneybank och kolla löser sig alltid i slutändan!

mvh//micke

Aha tack så mycket, ska be henne ringa gemoneybank imorgon, men ska förtälja henne om att man kan lösa det via den vanliga banken oxå. Frågan är hur man ska lyckas få bilen såld, vi funderar på bilförmedling, vad tror du om det ?

14 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
Köparen betalar då restskulden på bilen och det som blir över får säljaren.

Mvh
Hamilton

Vad menar med du att säljaren måste betala en restskuld innan en försäljning ? Hon ska ju betala skulden som är kvar efter hon fått sålt bilen eller förstod jag fel ?

Jag ber om ursäkt om jag verkar korkad men jag är inte så "haj" på det här,

Smålänning
7 887 Inlägg
18 oktober 2010
Vanessa38 skrev:
just4fun skrev:
Vanessa38 skrev:

mvh//micke

Aha tack så mycket, ska be henne ringa gemoneybank imorgon, men ska förtälja henne om att man kan lösa det via den vanliga banken oxå. Frågan är hur man ska lyckas få bilen såld, vi funderar på bilförmedling, vad tror du om det ?

Gäller samma sak om dom ska köpa bilen av henne.

Ska dom sälja bilen åt henne ska dom ha sin del av vinsten = mindre pengar till henne.

Vad är det för skuld? kreditskuld eller lån? Är det ett lån kan ni sälja bilen som vanligt, medans om det är kredit blir det jobbigare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

14 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
Köparen betalar då restskulden på bilen och det som blir över får säljaren om bilen säljs till ett högre pris än restskulden.

Mvh
Hamilton

Hon bryr sig allvar inte om , om hon får högre pris än skulden för i detta fallet är det bara skulden som ska bort och hon vill inte ha kvar sin bil hellre så även om hon får mindre än vad den egentligen är värd så är det inte relevant.

Hoppas du förstår mitt svammel smile

14 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
Vanessa38 skrev:
just4fun skrev:

mvh//micke

Gäller samma sak om dom ska köpa bilen av henne.

Ska dom sälja bilen åt henne ska dom ha sin del av vinsten = mindre pengar till henne.

Vad är det för skuld? kreditskuld eller lån? Är det ett lån kan ni sälja bilen som vanligt, medans om det är kredit blir det jobbigare.

Hm vilken bra fråga,  hon köpte bilen på "lindells" o dom fixade så hon kunde låna pengar av gmoneybank, är det kredit eller bara lån då ?

2fast4you
371 Inlägg
18 oktober 2010
skicka till bilregistret på reg numret så står det om det är kredit köp. står det inget är det bara ett vanligt blanco lån utan nån bindning på bilen

haru kört fast eller

132 Inlägg
18 oktober 2010
GE Money Bank

KUNDSERVICE

Lån, Kredit och Sparkonto

Vardagar 9 - 18

08-559 514 00

Bil- och fordonslån

Vardagar 9 - 16, lunchstängt 12 - 13

0771-50 51 52

14 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
impresst skrev:
skicka till bilregistret på reg numret så står det om det är kredit köp. står det inget är det bara ett vanligt blanco lån utan nån bindning på bilen

Aha okej tack men hon har en bindningstid ,
Senast redigerat av Vanessa38 (18 oktober 2010)

Sök