Hejsan!Efter att ha varit intresserad sedan barnvagnen och även kört Drifting ett tag, så är det dags att trappa upp ett steg. Så 2010 bestämde jag mig till slut för att satsa fullt ut på sporten och bygga mig själv en 'PROINT'-bil (PRO-international). Efter att ha ägt s14 tidigare så är jag kär i bilen, främst för köregenskaperna. Min förra s14 slutade tyvärr på skroten efter att ha lånat ut bilen till en tjej som inte var van vid effekt och hård koppling, hehe. För att mjuk-starta tråden lite så tänkte jag bjuda på lite bilder på min förra bil!
Som sagt.. Här bestämde jag mig för att satsa fullt ut på sporten, och lärde mig även på vägen att man
aldrig ska låna ut sin ögonsten!
Jag köpte mig snart en ny s14! Efter att ha hämtat bilen så blev det snart att plocka ur allt onödigt och satte i lite stolar osv från den förra bilen, bara för att få köra lite innan sommaren tog slut. Sommaren slutade dock tidigt för mig, lager-knack i Augusti. SR20'n som satt i var inte allt för mycket gjort med, men ändå tråkigt. Motorn såldes och det börjades planera med en gång! Införskaffade mig en RB25det Neo motor från en Skyline R34 GT-T -00 som hade väldigt få mil på nacken ganska omedelbart. Plockade även med en gång hem 6 punkts-bur från Finess, färdiga motor & vxl-fästen och en stor order från Driftworks.. I dagens läge har jag kommit en bit på vägen, väldigt mycket att skriva om jag skulle ta allt, så jag låter bilderna tala för sig själva! Har ni funderingar eller frågor, var inte rädda att fråga!
Det var allt för idag! Kommer uppdateras i nya inlägg för var gång, med en summering av vad som skett under tiden!
Motor och chassi-spec kommer att listas senare, då inget är färdigt än och mycket kan hända på vägen!
Detta projekt är i samarbete med Badassparts.se (BAP), RaidoPower och VCRacingMvh J.Sjöö