2907
Sök

Audi A4 1.8T - 97 (B5) startar på typ 50de försöket, beror på vad?

8 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Hej! Jag verkar ha fått något problem med bilen.....Det är så att den ibland startar direkt, ibland på 5te försöket och för ett par dagar sen tog det 20 min (ca 50-60 försök) innan jag fick igång den.

Den kommer igång varje gång jag vrider om nyckeln men dör genast som om att någon drog ut nyckeln ur tändningen. Spelar ingen roll om jag gasar eller ej, den bara tokdör. Jag har också märkt att temperaturen inte spelar någon roll, det händer när det är kallt ute 0 till -5 och när den står i varm garage (18 grader) eller inkopplad motorvärmare.

Jag har kikat om det är luftfiltret som har täppt igen men det såg bra ut.
Jag har provat ladda batteriet men det gav ingenting.
Kollat om det kommer bränsle till motorn och det verkade det göra när jag tog bort slangen i motorrumet.

I övrigt går den bra när jag väl får igång den, kan vara aningen "segare" ibland men kan också gå som ett skott, kan mycket väl vara placebo effekt....rycker väldigt lite på 2ra växeln vid högre gaspådrag.

Någon som kan ha någon aning om vad det kan vara? :s tändspole/stift eller någon sensor?

Tack i förhand!
Senast redigerat av Igoorrr (19 oktober 2010)

83 Inlägg
19 oktober 2010
Kan det inte vara BTR(bränsletrycksregulatorn). Dvs. den håller inte sopptrycket ordentligt.
Vet att en kille hade samma problem, också på en Audi A4 , tror jag det var. Han fick nöta en väldans lång tid på starten varje gång han startade.

Sök