4435
Sök

Begagnade vinterdäck

17 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Behöver vinterdäck till min bil. Köpte den för ett par månader sedan och det följde inte med några vinterdäck alls. Är arbetslös så jag tänkte köpa begagnade. Är bara lite fundersam hur jag hittar rätt... jag har måtten - 175/65 och 14", det är fyra bultar... räcker den informationen eller måste jag veta något mer?

Smålänning
7 887 Inlägg
20 oktober 2010
Du måste veta måtter på bultcirkeln och centrumhålet.

Dock är cirkelmåttet det viktigaste, t.ex 4*100

Vad är det för bil ? Kanske någon vet vilken bultcirkel det är

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

17 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Det är en Peugeot 206, -00:a... tror det är 4*108 om jag hittat rätt information. Men hur kan man se detta om man köper begagnat? Står det på fälgen?
Senast redigerat av rainbow (20 oktober 2010)

Smålänning
7 887 Inlägg
20 oktober 2010
Ofta står det på fälgen.

MEn köp bara däck i rätt dimension annars och kräng om på däckverkstad. Brukar ta en 40 kr per hjul

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

17 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
Ofta står det på fälgen.

MEn köp bara däck i rätt dimension annars och kräng om på däckverkstad. Brukar ta en 40 kr per hjul

Tänkte köpa däck på fälg.

Sök