4146
Sök

Volvo har ingen aning om vad som skapar vibrationer/obalansen V70 2.5T 99a

Oturen själv
593 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Var idag inne och varken verkstadsmästarn eller mekanikern kunde förstå vad som orsakar mina vibrationer.
Dom kollade glappet jag har vid drivknuten in i växellådan och sa att hade det varit slut hade det sprutat ut olja.

Däcken har jag bytt balanserat å skiftat typ 10 ggr nu.

Har en ledtråd, det är att motorn missar ibland på tomgång, Men känner inte av att den går ojämnt annars..
Så jag tänkte att det + dåliga motorfästen kanske kan skapa mina vibrationer ?

Har ni några förslag om vad det kan vara? är ej drivknutar eller drivaxlarna för har inte mer vibrationer vid motorbroms eller gaspådrag, + att HF yttre knut är ny.

Bilen i fråga är en Volvo v70 2.5T 99a med automatlåda.  Oljan i både motor å låda är fin, Lådans olja är klar å röd och motoroljan är gyllenbrun även om den rullat 31k mil.

Nyligen gjort en fyrhjulsinställning med och på verkstaden kollade dom även efter glapp i framvagnen.
Dom hittade absolut inget, men sen så va ja där i över en timma och dom tog inte en krona betalt så det är ju ett plus iaff.

Tacksam för svar!

Brum

36 Inlägg
23 april 2011
gammal tråd kanske, men ovala fälgar skulle jag tipsa på om du har gått igenom på verkstad osv.
Men om det är mycket ovalt, så skulle dom se vid balansering annars är de blinda.

Jävligt skeva bromsskivor samt ok kan ju vara nått?

Att fortfarande vara +26 och åka runt med sin tattarsänkta volvo och resten ser ut som skit tillsammans med sin lilla fula tatuering på armen och svettiga keps är inte coolt!

337 Inlägg
23 april 2011
självklart kan trasiga motorfästen/bussningar orsaka vibbar.

Oturen själv
593 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Var ett sammarbete av dåliga länkarmar bak och EMTE däck som inte kan göra hjulinställningar tongue sen gjorde bubblan på vinterdäcken inte det bättre heller. Men det såg dom inte heller på emte däck när dom balancerade för andra gången ^^

Brum

Sök