Hallå hallå
Tänkte här starta en tråd om mitt nya projekt som startat nu i höst då jag köpte mig en bmw 330 cabriolet som gått 9900mil. Lacken är Estorilblå vilket enligt mig är helt underbar IRL <3
Sålde min Bmw 323ti compact
http://www.garaget.org/?car=94657 och letade direkt efter nytt projekt, cab är ju nu (student) eller när man är 50 år så det var något jag ville prova. Har tagit några turer i det fina höstvädret och cab är lätt min grej kan jag säga. Helt underbar känsla
Bilen har redan BBS Lemans 19" 8,5" fram och 9,5" ibak, är HR sänkt 55/35, angeleyes, M-speglar och M-paket runt om .m.m så det enda som är kvar att göra tills jag är nöjd till 100% med bilen är de små detaljerna.
Här utan dimljus etc pga börjat på arbetet att plocka av fronten/baken inför lack
Att göra lista: Beställt = / Monterat = X
[X] Facelift baklyktor
[X] Växelspaksdamask och handbromsdamask med M-söm
[X] CD-fodral alá BMW
[X] Fleecepläd alá BMW
[X] Lackera fram/bak stötfångare (pga stenskott och repa) samt den beställda bakspoilerläppen
[X] Ny ratt (pga slitage)
[X] Eisenmann sportavgassystem Cat-back
[X] Nya blinkers fram (gråa klarglas)
[X] Nya sidoblinkers (gråa klarglas)
[X] Montera motstånd på angeleyes och blinkers i bak
[X] Nya regskyltar (Utan EU)
[X] M-pedaler i aluminium inkl fotstöd
[X] Bakspoilerläpp (anpassad för cab)
[X] Silverlampor i blinkers runt om
[X] Nya lyktglas (pga ålder och små små stenskott)
[X] Nya packningar till lyktglas (mot kondens efter bytet av glas)
[X] Ta bort bucklor (finns några små bucklor på bilen)
(vilket företag ska få göra detta?)[X] Service innan avställning (motorolja, filter m.m.)
[X] Nytt huvemblem (klarlacksläpp)
[X] BMW emblem till fälgarna (istället för BBS emblem)
[X] Cabimpregnering, lackkonservering och lädervård till våren
[X] M.m.... (Schmiedmann penna och deras visitkort till facket med visitkorthållare samt pennhållare ;-)
[X] Tillverka stativ eller upphängning till Hardtopen
Hoppas någon har nån åsikt/kommentar på projektet då det alltid är kul o höra vad andra tycker. Har jag t.ex. glömt något på min lista?
Stay tuned...
Mvh// Jackack