4665
Sök

Jackacks BMW 330 Individual cabriolet

Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd... Visa mer

BMW-entusiast
210 471 Visningar
Uppdaterades senast 23 maj 2012
335 Inlägg
23 februari 2011
Oh, yes, kolfiber skulle nog sitta som en smäck där wink

BMW-entusiast
362 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
tobbe456 skrev:
Oh, yes, kolfiber skulle nog sitta som en smäck där wink

Kolfiber ser heltklart bra ut, men kostar typ 6000kr för ett kitt med alla delar i kolfiber för inredning,,, och då lever jag med mitt silver ;-)

Liiindh Tackar ja jag får också sägar det att det gör sig bra med lite silver, matchar fälgarna fint smile

https://www1.garaget.org/archive/87/86020/219163/large_219163-2153127.jpg

//jackack

1 200 Inlägg
23 februari 2011
Ser jävligt bra ut! Men tycker även jag att de borde va svart runt spaken. Knoppen kan vara kvar, men där nere ser det lite lågbudget ut tyvärr hmm Vore snyggt med svart!

http://i260.photobucket.com/albums/ii26/stackarn/bmw-inredning.jpg
Senast redigerat av Stackarn (23 februari 2011)

BMW-entusiast
362 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Ser jävligt bra ut! Men tycker även jag att de borde va svart runt spaken. Knoppen kan vara kvar, men där nere ser det lite lågbudget ut tyvärr hmm Vore snyggt med svart!

http://i260.photobucket.com/albums/ii26 … edning.jpg

Förstår resonemanget,,  men får se vad man hittar på, detta går ju pilla med i sommar smile 

skulle man skunna få en bild med allt silver svart?

Mvh// jackack

1 200 Inlägg
23 februari 2011
Nu är inte jag något photoshopproffs direkt tongue Men här kommer en bild jag gjorde lite snabbt.

http://i260.photobucket.com/albums/ii26/stackarn/bmw-inredning-svart.jpg

BMW-entusiast
362 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Nu är inte jag något photoshopproffs direkt tongue Men här kommer en bild jag gjorde lite snabbt.

http://i260.photobucket.com/albums/ii26 … -svart.jpg

Tack! det skulle nog se helt ok ut med svart knopp och att ha allt det silvriga svart... kanske blir ett projekt nästa vinter smile  man måste ju ha nåt o pilla med smile

dARKiE
5 031 Inlägg
23 februari 2011
Tycker det ser bra ut som det är!!

Min 328:a var helt svart inuti, visst kändes det kvalitet /lyx känsla men förbannat tråkigt i längden alltid kolsvart inuti kupén och snacka om värmen på sommaren ska vi inte göra ;D

Tycker det är najs när något bryter av speciellt när det matchar utsidan av bilen också.. (fälgar osv..)
Senast redigerat av Darkie (23 februari 2011)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 200 Inlägg
23 februari 2011
Ja de är inte alls fel med silver där i, men tycker det endast ska va linjen dörr-instrumentpanel-dörr och möjligtvis växelspaksknoppen. Men kåpan runt växelspaken tycker jag sticker lite i ögonen då det inte finns något annat i samma färg i den höjdnivån, så den tycker jag borde vara svart smile

123 Inlägg
23 februari 2011
Jack tycker du ska behålla silver.. mvh Kristian

175 Inlägg
24 februari 2011
Bara jag som tycker silver ser billigt och förjävligt ut smile
Åkte i äkta kolfiber i 330in så åkte 330ins kolfiber look listerna in i 320in smile jag vägrade åka runt med silver big_smile  skärade ju i ögonen varje morgon jag skulle till jobbet.

-sommar ska de va....
4 530 Inlägg
24 februari 2011
Stackarn skrev:

http://i260.photobucket.com/albums/ii26 … -svart.jpg

Jag har iofs en e90 men med blanksvarta lister på panelen fick jag en mkt skönare känsla i bilen mot de alu.lister som satt tidigare . Men det är en smaksak som allt annat.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

335 Inlägg
24 februari 2011
haha ursäkta om min fråga utlöste ett jätterabalder.. wink  ..   den första PS bilden med svart runt växelspaken ser klockren ut, du får en mer "lyxig" känsla helt enkelt, matchar dina M sömmar också mycket bättre wink
Kika på vad BMW hade original för färger på inredningen, och om någonting skulle matcha wink

oftast lättare att hitta inredningsdetaljer än att göra dom själv...   ebay.de is your friend wink

42 Inlägg
24 februari 2011
Riktigt bra jobbat på din pärla hittils Jackack!! Skit kul att följa smile Vad har du för högtalare i bilen? Funderat på att uppgradera eller är du nöjd med ljudet som det är?

BMW-entusiast
362 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
awbeemer skrev:
Riktigt bra jobbat på din pärla hittils Jackack!! Skit kul att följa smile Vad har du för högtalare i bilen? Funderat på att uppgradera eller är du nöjd med ljudet som det är?

Teres ja det blev ett jäkla liv wink. Som tur är är det min bil och jag som bestämmer smile ska dock kolla öve alternativet med annan knopp och svart runt växelspaken.. smile

Awbeemer   Tackar:)    Det är harmon kardon system i bilen med 6 cd växlare, subwooofer etc så jag ärmycket nöjd med ljudet i bilen. Faktiskt riktigt riktigt bra om man fixar lite i inställningarna angående bas o allt annat smile

Mvh// jack som ska ägna komma de dagar åt att planera in bokningar runt om hos olika firmor för att ha bilen klar inför Schmiedmann träffen smile

175 Inlägg
24 februari 2011
Aldrig varit nå förtjust i silverlisterna i nån e46 och i  nyare Bmw´s ser det ännu värre ut smile Och det står jag för big_smile  jag valde och ta bort silvret i min 320.   Men det är som sagt en smak sak.  till cupe/cab finns det ju as mycke snygga lister i kolfiber.
Senast redigerat av Teres (26 februari 2011)

Entreprenör
1 286 Inlägg
24 februari 2011
Håller med "klagande"-gänget angående inredningsfärgerna. Lämna in dom och lacka om du inte vill byta dom då? Annars kan du ju köpa lite vinyl och "klä" in dom om du är flink i fingrarna... Många E9x ägare som gjort vet jag.

// Niklas Johansson

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 februari 2011
Så fruktansvärt tråkigt med svart eller kolfiberlister (Kolfiber, det är en standardbil ingen Zonda) i E46, ser bara tråkigt och murrigt ut, behåll aluminiumlisterna! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

16 Inlägg
24 februari 2011
Behåll alu-listerna Jack! Det skulle möjligtvis se bättre ut med svart växelspak och "plattan" runt spaken:)

Entreprenör
1 286 Inlägg
24 februari 2011
Rquired: Mja svarta paneler ger en härligt omslutande känsla utan en massa "plastiga" silver-look-a-like inlägg smile Hade det på min E91a och lär aldrig mer beställa en bil med silvriga lister det lovar jag smile

// Niklas Johansson

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 februari 2011
NiKeMaN skrev:
Rquired: Mja svarta paneler ger en härligt omslutande känsla utan en massa "plastiga" silver-look-a-like inlägg smile Hade det på min E91a och lär aldrig mer beställa en bil med silvriga lister det lovar jag smile

Nähä smile

Tycker det blir för trist interiör som sagt, sedan håller jag inte med om att de är plastiga heller. I alla fall på E46 känns panelerna som någon sorts metall och definitivt inte som plast. Däremot är de mycket smutskänsliga, men svart är inte mycket bättre på den punkten!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök